Handige dingen om mee te nemen tijdens trektocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Handige dingen om mee te nemen tijdens trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:33

Reflectiehesje, zeker als je langs de weg moet. Andere weggebruikers zien je dan veel beter en je krijgt daardoor meer ruimte op de weg. 06 kan ook in zo´n hondenadreskokertje, is waterdicht en herkenbaar! (kans dat niet paardenmens je paard vindt is groot), maar met potlood schrijven geeft extra zekerheid (loopt niet uit nl). sos medaillon is als je alleen gaat ook goede optie, beschrijf je pony wel simpel, dus vos wordt rood bv en schrijf het nummer van het medaillon op het label met 06 wat aan je paard zit.

Kies een halsband/halster dat altijd om blijft om label aan te doen, zodat ook bij 's nachts uitbreken contact met jouw gezocht kan worden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:53

Label kun je ook aan een vlechtje in de manen hangen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:01

Kan, maar waar kijkt een niet paardenmens het eerst? Niet naar de manen, maar naar wat er door een mens om het paard gedaan is. Halster/band komt dan het beste overeen met bv de halsband van een hond of kat, waar veel meer mensen ervaring mee hebben en dus naar een label/adreskokertje kijken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:14

Klopt, maar halsters en banden kunnen afraken of risico's opleveren voor het paard.
Label in de manen kun je natuurlijk in een goed contrasterend fel kleurtje uitkiezen. Daarnaast, het ene sluit het andere niet uit. ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:32

Jeetje..... ik heb een banaan achterop het zadel en ik neem alleen een goed zakmes mee, fungeert ook prima als hoevenkrabber trouwens....een leren veter zit om mijn knop.... mijn mobiel in mijn zak....geld in mijn broekzak... de routekaart....verder niks... ik sjouwde altijd alles mee maar heb het nooit nodig gehad..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:50

ElCamino schreef:
Jeetje..... ik heb een banaan achterop het zadel en ik neem alleen een goed zakmes mee, fungeert ook prima als hoevenkrabber trouwens....een leren veter zit om mijn knop.... mijn mobiel in mijn zak....geld in mijn broekzak... de routekaart....verder niks... ik sjouwde altijd alles mee maar heb het nooit nodig gehad..

Ehm, slaapzak o.i.d.?
Wat schone kleding?
Tandenborstel?
Borstel voor paard?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:35

ikke....ik bedoel gewoon dagritten. ik ga nooit op trektocht.... we komen elke dag weer terug op de locatie waar we slapen. Ik heb 1x de veluwtrail gedaan en werd het gesleep en gesjouw met spullen aardig zat, alsmede de zooi op je paard knopen....vandaar dat we altijd 1 locatie hebben en van daaruit steeds vertrekken. Had weer niet goed gelezen..... dacht dat het om dagritten ging... :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:52

ElCamino schreef:
ikke....ik bedoel gewoon dagritten. ik ga nooit op trektocht.... we komen elke dag weer terug op de locatie waar we slapen. Ik heb 1x de veluwtrail gedaan en werd het gesleep en gesjouw met spullen aardig zat, alsmede de zooi op je paard knopen....vandaar dat we altijd 1 locatie hebben en van daaruit steeds vertrekken. Had weer niet goed gelezen..... dacht dat het om dagritten ging... :D

Nu ja, strikt genomen heb je niet veel meer nodig dan mijn lijstje, ook niet voor een trektocht.

Het wordt pas een serieus gesleep op het moment dat je ook je eigen overnachting in de vorm van tent, kookspullen en aanverwante spullen mee gaat slepen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:59

Heb afgelopen zomer mijn trektocht gedaan,

kussens en dekbedden hadden we van te voren al op de 2 locaties gebracht. Net als muesli voor de paarden. Zelf had ik een zadeltas die achter je zadel hangt, met aan 2 kanten tassen en bovenop nog een vak.

Ik had mee:

EHBO tasje van kerbl
pyjama spullen
tandpasta + haar spullen en deo
2 paar schone onderbroeken en 2 paar schone sokken.
1 extra t-shirt
1 vest
1 harde en 1 zachte borstel + hoevenkrabber
2 flesjes drinken
1 dextrose
halster onder het hoofdstel en touw in de tas
vliegenspray
paracetamol en immodium
zakmes en strotouwtjes 2x
extra teugels

Wij hebben dus 3 dagen gedaan en 2 overnachtingen, voordeel was dat dit bij bekenden is, dus we de slaapspullen heen konden brengen.