Twee dressuurproeven, één jury.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Twee dressuurproeven, één jury.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:46

Poe dat weet ik zo niet.
Dat hebben wij een poos geleden te horen gekregen van de KNHS

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:48

Hier in de regio is het meestal indoor ook zo dat er maar in 1 ring gestart wordt...

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:48

Ik heb twee weken geleden nog een indoor wedstrijd B gereden. ook twee proeven bij dezelfde jury.. Volgens mij is het gewoon toegestaan. Kan zo in ieder geval niets vinden in de regels bij het KNHS

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:50

Ik denk dat ik het gevonden heb:
Citaat:
De tweede proef van dezelfde combinatie tijdens dezelfde wedstrijd dient altijd door een ander jurylid te worden beoordeeld dan de eerste proef.
Hierop kan een uitzondering gemaakt worden voor:
a. wedstrijden in de klasse Z1, Z2 of ZZ-Licht waaraan door minder dan 10 combinaties wordt deelgenomen;
b. wedstrijden waarbij er slechts ruimte is voor het uitleggen van één dressuurring; de federatievertegenwoordiger stelt vast in hoeverre er ruimte is voor het op verantwoorde wijze uitleggen van één of meer ringen en dient dit in zijn rapport te vermelden.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:54

Anoeska schreef:
Ik denk dat ik het gevonden heb:
Citaat:
De tweede proef van dezelfde combinatie tijdens dezelfde wedstrijd dient altijd door een ander jurylid te worden beoordeeld dan de eerste proef.
Hierop kan een uitzondering gemaakt worden voor:
a. wedstrijden in de klasse Z1, Z2 of ZZ-Licht waaraan door minder dan 10 combinaties wordt deelgenomen;
b. wedstrijden waarbij er slechts ruimte is voor het uitleggen van één dressuurring; de federatievertegenwoordiger stelt vast in hoeverre er ruimte is voor het op verantwoorde wijze uitleggen van één of meer ringen en dient dit in zijn rapport te vermelden.

Om die reden hebben wij met het outdoorseizoen ook maar 1 jury! Wordt hier al jaren georganiseerd en is gewoon mogelijk volgens de regels van de KNHS.

Bij ons in de buurt komt het indoor eigenlijk helemaal niet voor dat je 2 jury's hebt, behalve enkel als ze precies van ochtendjury naar middagjury gaan. Dan komt het wel eens voor dat het groepje 1e proef bij de ochtendjury heeft en de 2e bij de middag.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:00

Bij onze vereniging hebben we gelukkig genoeg ruimte voor 2 ringen en nog een 20 60 bak indoor om los te rijden. Echt ideaal.
Wij laten dus ook altijd de tweede proef in de tweede ring rijden, waar dus een andere jury zit. Het is soms even puzzelen met mensen die maar 1 proef willen rijden want dan loopt je tweede ring natuurlijk niet gelijk meer en om te voorkomen dat er heel veel pauzes zitten plannen we de mensen die maar 1 proef rijden wat vooraan of juist achteraan zodat de jury van de tweede ring wat later kan beginnen of evt. eerder klaar is en niet telkens paar minuten pauze heeft tussendoor.