Nieuwe laarzen, lastig dicht te krijgen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Nieuwe laarzen, lastig dicht te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:49

Ik heb ze zelf nu ook een week of 2, eerst de 'goede' maat besteld(zoals ik ze opgemeten heb, heb in een ruitersportzaak gewerkt dus weet prima hoe dat moet) maar die zaten ook flink strak. Met de gedachte winter komt eraan(dan heb ik dikke sokken+thermolegging eronder) toch maar een maat groter besteld. Nu hoef ik geen moeite te doen om ze aan te krijgen en zit de laars toch goed. Dus als je ze nog terug kan brengen zou ik dat doen..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:18

Maar kan het dan zijn dat het aan het merk ligt? Dat het bij andere merken wat minder erg is als ze zo strak zitten in het begin?

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 18:57

Ik ga zeker nog even terug naar Divoza, kijken wat ze er van zeggen. ik zeg er dan ook bij dat ik al vaker heb gehoord dat mondoni ritsen niet zo sterk zijn.. en ik het daarom niet echt vertrouw.
Een maat groter was er geloof ik niet, hopen dat er een oplossing is of een andere laars..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:11

Ik had dit ook met mijn Mountain Horse en Petries, dat ze de eerste paar keer wat strak gingen en dat ging ook snel makkelijker en nog geen erge problemen (ja de rits van mijn MH heeft het na 6 jaar begeven maar ala :'))

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 19:21

MariekeS_ schreef:
Ik had dit ook met mijn Mountain Horse en Petries, dat ze de eerste paar keer wat strak gingen en dat ging ook snel makkelijker en nog geen erge problemen (ja de rits van mijn MH heeft het na 6 jaar begeven maar ala :'))

Na 6 jaar heeft zo'n rits geen schuld :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:26

Nee precies ;) dat bedoel ik juist.
Ik wil zeggen dat ik niet denk enk dat een ietsje strakkere rits bij aankoop direct slecht is. Moet natuurlijk geen vele cm's schelen...

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 13:19

MariekeS_ schreef:
Nee precies ;) dat bedoel ik juist.
Ik wil zeggen dat ik niet denk enk dat een ietsje strakkere rits bij aankoop direct slecht is. Moet natuurlijk geen vele cm's schelen...

Je hebt gelijk!

Ik ben bij divoza geweest en heb daar met behulp van een medewerkster de laarzen weer aan gedaan.
Ze gaf aan dat het normaal was zoals het bij mij dicht ging en dat ik in het begin de laars ff met wat hulp van een ander dicht moet doen.
Mocht de rits kapot gaan kon ik altijd terug komen volgens haar. ik heb haar gezegd dat ik andere ervaringen heb gehoord over het terug brengen van laarzen met een kapotte rits.
Maar ze bleef erbij dat ik altijd terug moest komen mocht er wat kapot gaan (Het gaat om Divoza Enschede)
Ik ben erg goed geholpen en de laarzen zitten inmiddels beter en gaan makkelijker dicht.

Ik ben tevreden :o

Bedankt voor de reacties!

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:47

Ik heb dan wel Cavallo's, ik heb net weer een paar nieuwe. Hiervoor had ik ook Cavallo en de nieuwe heb ik besteld in dezelfde maat en hoogte/kuit als mijn oude. Die nieuwe kreeg ik nauwlijks aan en dicht en nu 2 weken later lopen ze weer heerlijk.

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:35

Ik heb de Kendals nu ook een week, ze sluiten perfect en ik krijg de rits makkelijk dicht! Heb nooit echt moeten trekken ofzo :)