ingvdh schreef:Even een vraagje voor degenen die zo'n verenging zoeken, jullie willen graag wedstrijden rijden maar er aan de andere kant niets tegenover stellen.
Maar hoe lang verwachten jullie dat een verenging wedstrijden kan blijven organiseren als er meer en meer mensen nooit een middagje willen helpen maar wel voor een schijntje lid willen zijn en wedstrijden rijden.
Iemand zal toch de jury moeten regelen, schrijven, wedstrijdsecretariaat bijhouden en we vinden het allemaal fijn dat de wc's ook nog een beetje schoon zijn.
Wij (LR & PC De Ronde Venen) doen het al jaren goed als "papieren vereniging". We hebben geen accommodatie, in het bestuur zitten allemaal vrijwilligers.
Per wedstrijd huren wij een accommodatie (waar we dus ook voor betalen). Als wij een volle wedstrijd hebben maken we per dag (incl alle inkomsten en kosten) iets winst, maar met een mindere dag ook weer verlies.
Maar dit geeft niet, wij hebben geen winstoogmerk en willen wedstrijden rijden zo goedkoop mogelijk maken voor onze leden, paardrijden is al duur genoeg.
Van de winst die we maken organiseren we clinics, schriktrainingen etc, op de accommodatie die we huren.
Bij ons kun je zelfs je lidmaatschap terug verdienen. Als jij een wedstrijd bij ons start en je bent lid van de vereniging krijg je 1 euro korting per proef. Dus start je alle wedstrijden, heb je je lidmaatschap van de vereniging terugverdient.
Ik zal nooit lid worden van een vereniging waar ik ten eerste ontzettend veel geld voor moet betalen en dan ook nog verplicht ben bardiensten oid te draaien. Ik wil vrijwillig echt af en toe wel helpen, maar niet verplicht, dit haalt de lol er vanaf.