Lid club op papier (stuk goedkoper) welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: Lid club op papier (stuk goedkoper) welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:12

Hippische Vereniging Epe

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:53

ingvdh schreef:
Even een vraagje voor degenen die zo'n verenging zoeken, jullie willen graag wedstrijden rijden maar er aan de andere kant niets tegenover stellen.

Maar hoe lang verwachten jullie dat een verenging wedstrijden kan blijven organiseren als er meer en meer mensen nooit een middagje willen helpen maar wel voor een schijntje lid willen zijn en wedstrijden rijden.
Iemand zal toch de jury moeten regelen, schrijven, wedstrijdsecretariaat bijhouden en we vinden het allemaal fijn dat de wc's ook nog een beetje schoon zijn.

Wij (LR & PC De Ronde Venen) doen het al jaren goed als "papieren vereniging". We hebben geen accommodatie, in het bestuur zitten allemaal vrijwilligers.
Per wedstrijd huren wij een accommodatie (waar we dus ook voor betalen). Als wij een volle wedstrijd hebben maken we per dag (incl alle inkomsten en kosten) iets winst, maar met een mindere dag ook weer verlies.
Maar dit geeft niet, wij hebben geen winstoogmerk en willen wedstrijden rijden zo goedkoop mogelijk maken voor onze leden, paardrijden is al duur genoeg.
Van de winst die we maken organiseren we clinics, schriktrainingen etc, op de accommodatie die we huren.
Bij ons kun je zelfs je lidmaatschap terug verdienen. Als jij een wedstrijd bij ons start en je bent lid van de vereniging krijg je 1 euro korting per proef. Dus start je alle wedstrijden, heb je je lidmaatschap van de vereniging terugverdient.
Ik zal nooit lid worden van een vereniging waar ik ten eerste ontzettend veel geld voor moet betalen en dan ook nog verplicht ben bardiensten oid te draaien. Ik wil vrijwillig echt af en toe wel helpen, maar niet verplicht, dit haalt de lol er vanaf.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:19

Maar Sjoos, hoe komen jullie dan aan die vrijwilligers?

Als iedereen zou zeggen, ik wil wel bij jullie lid zijn maar geen werkzaamheden verrichten houdt het toch op?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:02

Mensen die vaak bij ons starten vinden het niet erg om af en toe te helpen. We hebben 5 bestuursleden wat in principe genoeg is om een dag Door te komen. Als dit niet zo is (bijvoorbeeld als een jury geen eigen schrijver meeneemt, het is een hele drukke volle dag of een aantal bestuursleden kunnen niet) dan zijn er zat mensen te vinden. Een oproep op onze Facebook of website en we hebben een paar mensen die willen helpen. We hebben leden Door heel het land maar ook veel in de regio waar we de wedstrijden organiseren en veel vaste wedstrijdgasten.
Zo blijft het ook leuk voor de mensen op VRIJWILLIG te helpen. Geen verplichting gewoon een middagje schrijven of ringmeesteren. Die dag gratis eten/drinken en een leuk presentje als bedankje als je klaar bent.
Voor je vrijwilligers moet je goed zorgen en dat vergeten veel verenigingen nog wel eens, omdat het dus gezien wordt als iets wat je moet.

Bestuursleden zijn over het algemeen goed te vinden, onze secretaris stopt volgend jaar en we hadden binnen een maand een nieuwe gevonden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:42

Ik mail soms zelf een vereniging of ze schrijvers nodig hebben, en dan ik ga daar lekker schrijven omdat ik daar zin ik heb, en wanneer het mij uitkomt. Ik zit niet te wachten op verenigingen die vinden dat ze mijn tijd kunnen indelen. Logisch toch? Heb wel meer te doen..

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:00

Zo denk ik er dus ook over!
Wil best een keer helpen maar dan als het mij uit komt!
Als je al 40 uur werkt en je paard hebt en een huishouden moet runnen blijft er weinig over!
Nou woon ik nog thuis maar je wilt toch ook nog tijd hebben voor andere leuke dingen ipv verplichtingen?
Maarja dat ben ik..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:50

Ik ben het wel eens met ingevdh, zonder vrijwilligers geen wedstrijden.. of in elk geval minder.
Vrijwilligerswerk zorgt er misschien ook voor dat de contributie zo laag mogelijk kan blijven door extra inkomsten.
En het kan ook nog erg leerzaam en gezellig zijn.

vrijwilligerswerk is onbetaalde arbeid maar... het is niet vrijblijvend, de verenigingen rekenen wel op jou.
De sport kan imo niet zonder :D

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:05

Hoe kunnen wij dan al jaren wedstrijden organiseren met vrijwilligers? Die dit dus zowel vrijwillig als vrijblijvend doen.
Dit zorgt voor een fijne sfeer waardoor meer mensen zeggen, Ag ik kan jullie ook wel een half dagje helpen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:11

Sjoos organiseren jullie dan alleen dressuurwedstrijden of ook springwedstrijden?
Want met springwedstrijden heb je een hoop vrijwilligers nodig. Meer dan de 5 bestuursleden die jullie tellen.

Ik vind het jammer dat een hoop mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat er wedstrijden voor hen worden georganiseerd, maar dat die niet mee willen helpen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:21

Ik vind het dan weer raar dat je verplicht wordt gesteld te helpen. We weet ben ik lid van die vereniging maar start er nooit.

Wij organiseren vooral dressuur wedstrijden, maar we hebben in het verleden ook spring wedstrijden georganiseerd, dit doen we dan samen met de manege waar we ook de accomodatie huren en hebben hier altijd genoeg vrijwilligers voor kunnen vinden. Juist omdat het vrijblijvend is vinden mensen dit niet erg om te doen. Als het moet gaat het in mensen hen allergie zitten (in elk geval in die van mij) en gaat de lol er af.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:21

En hoe groot zijn die wedstrijden?

Hier in de zomer meerdaagse wedstrijden met rond de 20 dressuur banen en dan het springen nog.
Daar zijn ca 50 mensen per dag voor nodig ;)

Het met elkaar doen is nou net waar een vereniging voor is. Samen werken en bijv met inkomsten uit de wedstrijden de contributie laag houden :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:33

Ik zit in het bestuur van een hele kleine vereniging, zelfde idee als Sjoos. We huren accommodatie van de vereniging en 5x per jaar hebben we een dressuurwedstrijd die bemand wordt door bestuur en een enkel lid dat meedoet en helpt.
Maar ik zit ook in het bestuur van een vereniging met eigen accommodatie. Lidmaatschap is vele malen hoger, maar je mag 2x per week in de les rijden en gebruik van 2 rijhallen. Hier organiseren we een groot zomerconcours, 3 weekenden. 1 Weekend mennen, 1 weekend ponies (springen, dressuur, bixie) en 1 weekend paarden (dressuur, springen). Ook hebben we vorige week een hele week een groot concours gehad, springen, met heel veel deelnemers. Daar heb je handen vol vrijwilligers voor nodig en dan red je het echt niet met de good will van mensen, maar moet je het toch echt 'verplicht' stellen.
Bij deze vereniging draai je 5 diensten per jaar, je mag zelf kiezen wanneer en wat voor dienst. Als je het niet doet, betaal je een extra bijdrage per niet gedraaide dienst. Dit is besloten door de leden tijdens de ALV.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:12

Het zijn geen grote concoursen, 2 wedstrijdbakken, Max. 3. Dat scheelt zeker in vrijwilligers.
Mijn mening is alleen, en met ons veel van onze leden die daarom lid zijn geworden, dat als het bij een vereniging verplicht wordt gesteld te helpen ik daar geen lid wordt.
Wat ik eerder zei, als ik lid ben van een vereniging betekend het niet dat ik op die concoursen wil starten.