Rijlaarzen winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:56

Ik heb dezelfde vraag.
Ik hoor goede verhalen over laarzen van de ANWB, maar welk type dan? Of zijn ze allemaal warm? Muckboots heeft een stalgenootje geloof ik ook, welke zijn daarvan speciaal voor de winter?

Ik heb al zo ontzettend veel thermolaarzen geprobeerd, wilde er nooit meer dan 50 euro aan uitgeven. Maar deze winter wil ik gewoon geen koude voeten meer, dus ik ga dit jaar wat meer uitgeven (alsnog geen Dubarry-prijzen, maar 100 euro zeker wel).

Ik wil dit jaar gewoon een uur of 4 buiten kunnen zijn zonder koude voeten, of is dat sowieso onmogelijk? :brr:

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:03

Ook ik ga op zoek naar een goed paar thermolaarzen. Ik bibber anders echt weg op stal. :brr:

Ik heb vorig jaar outdoorlaarsjes gehad van de ANWB, maar wat een prutkwaliteit. := 80 euro weg voor niks, je sloft erop als op uggs... Absoluut niet weer. :n

Dat wil ik ook Mloes... hoop dat het ook mogelijk gaat zijn. :oo

grauwman

Re: Rijlaarzen winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:08

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:20

Mloes schreef:
Ik heb dezelfde vraag.
Ik hoor goede verhalen over laarzen van de ANWB, maar welk type dan? Of zijn ze allemaal warm? Muckboots heeft een stalgenootje geloof ik ook, welke zijn daarvan speciaal voor de winter?

Ik heb al zo ontzettend veel thermolaarzen geprobeerd, wilde er nooit meer dan 50 euro aan uitgeven. Maar deze winter wil ik gewoon geen koude voeten meer, dus ik ga dit jaar wat meer uitgeven (alsnog geen Dubarry-prijzen, maar 100 euro zeker wel).

Ik wil dit jaar gewoon een uur of 4 buiten kunnen zijn zonder koude voeten, of is dat sowieso onmogelijk? :brr:

Muckboots hebben maar een model ontworpen om mee te rijden maar geloof mij tot -10 graden zijn mijn voetjes nog prima in leven!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:27

bluelagoon schreef:
Ook ik ga op zoek naar een goed paar thermolaarzen. Ik bibber anders echt weg op stal. :brr:

Ik heb vorig jaar outdoorlaarsjes gehad van de ANWB, maar wat een prutkwaliteit. := 80 euro weg voor niks, je sloft erop als op uggs... Absoluut niet weer. :n

Dat wil ik ook Mloes... hoop dat het ook mogelijk gaat zijn. :oo

Voor dat geld kan je toch ook niet veel verwachten.. Ik vind 80 euro voor een outdoorlaars echt bar weinig. Wil je een degelijke laars ben je toch al snel rond de 150 euro kwijt ben ik bang..

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:41

http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... laars.html

Ik heb al weer enkele winters deze laars van mountain horse. De Stella Polaris.
Ik heb serieus warme voeten in deze laarzen.
Ook zijn ze fijn om mee te rijden.
En ze worden goed getest aangezien we geen binnenbak hebben en uk er dus mee door de modder en sneeuw moet.

Om echt mee te wandelen zijn ze minder fijn, maar voor op stal zijn ze heerlijk!!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:43

Annem84 schreef:
http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... laars.html

Ik heb al weer enkele winters deze laars van mountain horse. De Stella Polaris.
Ik heb serieus warme voeten in deze laarzen.
Ook zijn ze fijn om mee te rijden.
En ze worden goed getest aangezien we geen binnenbak hebben en uk er dus mee door de modder en sneeuw moet.

Om echt mee te wandelen zijn ze minder fijn, maar voor op stal zijn ze heerlijk!!

die zijn echt zo gaaf he! <3

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:51

Moet je door modder, regen en troep heen zou ik zeker kijken naar muckboots.

Ze zijn warm, waterdicht, door het neopreen sluiten ze mooi aan op je benen en je sokken blijven keurig zitten en zakken niet af. (dit overkomt mij altijd me de gemiddelde rubberlaars).

Ik heb ze nu zo'n 3 jaar, bagger er wat mee af op het erf van de stal en ben er nog steeds erg blij mee ondanks dat ze niet goedkoop zijn (voor rubber laarzen dan ;) )

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:48

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:42

Ik zeg doen, Mloes. Ik heb er nooit spijt van gekregen dat ik ze gekocht heb iig!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 17:54

Bedankt voor de tips nog! Ik ga maar eens rond kijken waar ik de laarzen kan passen.
Dat wil ik namelijk sowieso wel doen, ik wil ze echt fijn aansluitend hebben, dus hoop dat ik een plek vind om ze te passen. Retourneren kan ook, maar liefst pas ik ze gewoon ergens ter plekke.

Een laars met een rits, komt daar dan geen water door als je door de blubber ofzo loopt?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:03

D'r zijn trouwens wel heel veel van die modellen die er alleen in dames maten zijn. Discriminatie!!!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:04

Ik heb de Highlander besteld, ik laat jullie weten hoe ik hem vind :)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:58

pjotrg schreef:
D'r zijn trouwens wel heel veel van die modellen die er alleen in dames maten zijn. Discriminatie!!!

Helemaal als je een dame bent met herenmaat qua schoenen :o

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:39

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:42

Iolanthe schreef:

Ik quote even mezelf :)
Ik heb ze nog niet buiten gebruikt, maar wel al gepast (natuurlijk :D ). Ze zijn heel zacht en warm, en de zool is heel stevig. Wel komen ze best hoog, dus als je benen iets korter zijn, zijn ze misschien geen aanrader.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:35

Iolanthe schreef:
Iolanthe schreef:

Ik quote even mezelf :)
Ik heb ze nog niet buiten gebruikt, maar wel al gepast (natuurlijk :D ). Ze zijn heel zacht en warm, en de zool is heel stevig. Wel komen ze best hoog, dus als je benen iets korter zijn, zijn ze misschien geen aanrader.

Ik heb ze ook besteld en al in gebruik. Ben er zeer blij mee

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:04

Marie111 schreef:
zag deze actie voorbij komen op Facebook - nu deze laarzen voor half geld:

http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5250.html

Ik ken ze verder niet, maar zien er wel goed uit.

Oeioeioei.. Die zien er zeker niet verkeerd uit!

K ben sowieso opzoek naar leren laarzen. Of kunststof of iets.. Heb nu laarzen van rundleer, dacht ik. Maar k blijf er blaren in lopen..

Heb ook rijschoenen van mountain horse die overal tegen horen te kunnen. Die zijn ook heerlijk warm. :j maar totaal niet modieus. :o

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:11

Ik heb om te rijden de epplejeck Janouk laarzen vorig jaar met een kortingsbon voor 75,- gekocht, rijden heel fijn maar lopen niet zo heel lekker voor mij omdat ze te hoog zijn en in mijn knie holte prikken, maar als je dus iets langere benen hebt denk ik niet dat je daar een probleem mee hebt.
Goedkopere termolaarzen zijn vaak trouwens prima warm en waterdicht het is eerder uiterlijk en comfort waar je op inlevert. Ik heb ook een paar van harry's horse die zo lelijk zijn dat je ogen ervan gaan bloeden en zo dik dat je eigenlijk niet eens meer zeker voelt of er uberhaubt een paard tussen je benen zit, ze zijn bovendien zo breed dat je voeten erin kunnen verdwalen maar koude of natte voeten krijg je er echt niet, vorig jaar vond ik ze met -5 te warm :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:20

Rider pro Helsinki outdoor laarzen zijn er ook weer!

3 of 4 jaar terug gekocht en zijn nu versleten.
Zag vorige week op de fb site van rider pro dat dealers ze weer konden bestellen.
Paarden winkel Den besten heeft het gelijk geregeld voor me.
Vandaag opgehaald.
Ze zijn wel wat verbeterd qua vorm wat minder lomp.
Zeker ook een aanrader.
100 euro is de prijs.

Deze zijn wat hoger maar ik rij er ook mee.
Je hebt ook lage laarzen van rider pro.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:33

Hoi! Ik zie hier een aantal keer de website van OptiHorse voorbij komen, iemand die mij kan vertellen hoe deze webshop is? Bestellingen op tijd, antwoord op vragen etc. Kan er namelijk alleen 1 topic over vinden die niet zo positief was..
En iemand ervaring met deze rijlaars: "Horka Rijlaars Thermo Noa Adult"?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:14

Ik heb maar één keer iets besteld bij Optihorse, maar was een goede service :)
Ze hebben snel geantwoord op mijn vraag en toen de levering wat later ging zijn hebben ze dat ook meteen laten weten met een mailtje. Ik ben dus wel tevreden :)
De laarzen ken ik niet...

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:22

AnneJ1995 schreef:
Hoi! Ik zie hier een aantal keer de website van OptiHorse voorbij komen, iemand die mij kan vertellen hoe deze webshop is? Bestellingen op tijd, antwoord op vragen etc. Kan er namelijk alleen 1 topic over vinden die niet zo positief was..
En iemand ervaring met deze rijlaars: "Horka Rijlaars Thermo Noa Adult"?

Prima service...ze hebben me heel goed geholpen en met vragen kreeg ik altijd binnen een paar uur antwoord

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:41

Ik heb de Iceland van de Divoza al twee winters. Ze zien er nog als nieuw uit. Heerlijk warme voeten en de buitenkant (soort gewaxt leder) blijft ook mooi, ik doe er eigenlijk niet zo veel aan, afspoelen met water en af en toe iets schoonmaken. De rits zit redelijk laag, maar heb nog geen natte voeten gehad.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:46

Ik heb deze laarzen:

http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... rider.html

Ik ben nu aan mijn 2e paar bezig. Ik wil echt niet anders. Ze rijden en lopen heerlijk en ik bagger er ook echt overal mee doorheen. Voor mij zit er een heel groot voordeel aan deze laars en dat dat ze mooi laag zijn. Ik heb namelijk vrij korte onderbenen waardoor andere laarzen in mijn knieholtes steken en deze dus niet. Ik gebruik ze trouwens het hele jaar rond. In de winter zijn ze heerlijk warm en in de zomer ook prima te doen!