Wazigheid HC

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Wazigheid HC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:21

En de afstamming staat op de startlijst :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:24

Misschien interessant om het topic over fraude op wedstrijden te lezen.

Gewoon een startpas aanvragen en starten, simpel zat, of anders moet je het doen met de oefen/ impuls wedstrijden die er zijn.

HC is niet wazig, dat is starten zonder voor de punten/prijzen mee te doen met het desbetreffende paard op je startpas.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:36

Gewoon oefendressuur wedstrijd rijden, kan ook voor de L2 en dan weet je ook hoe je tussen de paarden beoordeeld wordt, maar dan op een legale wijze

Ik moet zeggen; ik vind dit echt de meest bizarre reden ooit om te gaan frauderen ( en daar toch wel een risico mee te lopen). Als jouw pony M klaar is dan kun je toch gewoon startkaart aanvragen en in de B starten. Als je hem echt zo netjes voor elkaar hebt, ben je de B en L snel genoeg door.

En nee: dat je met een pony tussen de paarden start maakt geen verschil. Start zelf ook met een pony, ben een zeer matig getalenteerde ruiter, en in relatief korte tijd ( we starten niet zo heel veel) toch gewoon L1+ 15 alweer, en met regelmaat in de prijzen, zo nu en dan zelfs gewonnen. Kortom: of je het wel of niet goed gaat doen tussen de paarden ligt toch voornamelijk aan hoe goed je je pony voor elkaar hebt... en niet aan het ras...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:35

jaap_2005 schreef:
Ik weet het niet hoor.
Maar mag je uberhaupt wel M starten als je met die pony gaat starten?
Je profiel zegt dat je er 1 in de L2 hebt en 1 in de B dan mag nog geen M starten

Waar staat dat ik M ga starten ik zei alleen dat hij M klaar is? En btw als 1 iemand t zegt dat t een slim plan is hoeven niet 10 mensen dat te zeggen. Ik bedoel ik ben niet achterlijk.. Maar dan start ik gewoon HC onder mijn paard zijn naam doe toch niet mee voor de prijzen dan? Want anders heeft HC staren en 0,0 zin want ik wil kijken of ik met een haffie bij de paarden boven aan erbij kan rijden ik het L2 ofz anders ga ik niet eens starten dus wil dit 2 á 3 proberen alleen?[/quote]

Theoretisch gezien, zou je jezelf dan op moeten geven in de klasse waarmee je met je paard start, en dan HC. Onder de naam van je paard.

Praktisch gezien is het echt een van de meest onnozele plannen die ik ooit heb gehoord, je schrijft dat de desbetreffende pony een 'haffie' is, hierbij ga ik er dus vanuit dat het een haflinger betreft. Deze pony's vallen best wel op tussen de grote paarden en daarnaast staat er bovenaan je protecol wat de kleur en het geslacht is van het paard waarmee je ingeschreven staat. Hier zou je dus al door de mand vallen lijkt mij. Daarnaast ben je bij chipcontrole gigantisch de sigaar en kun je rekenen op een uitspraak van het tuchtcollege met waarschijnlijk een tevoetstelling van een paar maanden en een flinke boete.

Het is maar wat je ervoor over hebt.... :+

Wat ik eerder zou doen is gewoon een aantal oefenwedstrijdjes starten met de pony, en als hij daar een beetje leuk meekomt gewoon een startpas aanvragen, lekker in de B beginnnen en zo alle niveau's doorlopen[/quote]

Ik snap jullie wel maar ik ga niet weer 50 euro zelfs meer volgensmij voor een ectra startkaart ophoesten.. En ik ga al helemaal niet in het B beginnn met hem. Daarom snap ik ook uberhaupt nie waarom je een SK nodig et voor HC dat is dat gewoon super onnozel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:36

dus je gaat gewoon frauderen begrijp ik? Als jij ook met je pony wil starten (officieel) moet je een startkaart aanvragen en je moet in het B beginnen. Zo zijn de regels van het spel.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-10-14 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:39

ehmmm, volledig offtopic maar moet het toch even melden haha. :')
Ik dacht bij het lezen van de topictitel serieus dat het over een bepaalde bekende bokker ging die voor sommige nogal wazig overkomt. _/-\o_ *D Maar ik kwam dus bedrogen uit.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:44

Nee, ik zou ook niet in heb B willen beginnen als het hoogste wat je daarvoor reed L2 is. :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:48

Start je je paard B? Dan mag je niet eens hc M1 of L2 starten :')

Je moet of op zoek gaan naar oefenwedstrijden of een startkaart aanvragen. Al het andere is tegen de regels en dan is frauderen nog wel de meest domme optie.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:50

Ik zou ook op zoek gaan naar een oefenwedstrijd ... als je tegen de lamp loopt met frauderen mag je straks ook niet met je anderen paard starten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:52

Er is trouwens ook helemaal geen wazigheid. Alle regels hierover staan duidelijk in het reglement.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:52

Kozbi schreef:
Ik snap jullie wel maar ik ga niet weer 50 euro zelfs meer volgensmij voor een ectra startkaart ophoesten.. En ik ga al helemaal niet in het B beginnn met hem. Daarom snap ik ook uberhaupt nie waarom je een SK nodig et voor HC dat is dat gewoon super onnozel

Waarom zou je niet in de B beginnen?
Iedereen moet toch in de B beginnen?
Alleen als je met 2 of meer paarden of pony's veel hoger hebt gereden mag je geen B meer starten.
Maar voor de meeste paarden is de B juist goed om te beginnen.

Ik ken amazones die geen B meer mogen starten en dan maar HC B starten (MET startpas) om het paard ervaring te bieden

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:56

gekvanfleur schreef:
ehmmm, volledig offtopic maar moet het toch even melden haha. :')
Ik dacht bij het lezen van de topictitel serieus dat het over een bepaalde bekende bokker ging die voor sommige nogal wazig overkomt. _/-\o_ *D Maar ik kwam dus bedrogen uit.

Je bent niet de enige :+

Maar even serieus, TS, wáárom in vredesnaam wil je niet in de B beginnen? Je zegt dat dat je nog meer tegenstaat dan de kosten voor een nieuwe startkaart, maar waarom dan? Zo verschrikkelijk is de B toch niet?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:58

gekvanfleur schreef:
Nee, ik zou ook niet in heb B willen beginnen als het hoogste wat je daarvoor reed L2 is. :')

Dat mag alleen als de pony ook al eerder in de L2 is gestart. Als de pony nog geen wedstrijden heeft gelopen zal ze als combinatie in de B moeten beginnen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:59

Afgaande op de info uit je profiel, ben je met een dier L2 geklasseerd geweest en met het andere dier B.
Dit dier wat je nu wilt gaan starten is ongeklasseerd neem ik aan, dan mag je daar niet hoger mee instromen als B.

Doe wat je niet laten kunt hoor, maar ga achteraf niet klagen als je een boze brief van de KNHS krijgt over het niet juist gestart zijn.

Wil je HC starten? Doe dat dan ook zoals het volgens de regels moet.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:46

Even voor de duidelijkheid het dier wat ik nu wil gaan starten dus niet mijn nieuwe paard. Is l2 grklasserd en volgensmij mag je dan toch ook bij de paarden in het L beginnen?

Het versvhrikkelijke aan t B vind ik het geklaag. Bij ons in de regio word er enorm veel geklaagd dat er ruiters die in t L2/M hebben gereden niet meer bij t b mogen (officieel mag dit wel dt weet ik) maar ik wil dat commentaar niet over me heen krijgen aangezien ik de meeste ruiters ken die in het B starten. En oke oke ik snap t met de startkaart daar hoef je echt niet moord en brand voor te schreeuwen hoor. En ik hoef al helemaal geen advies of ik wel of niet in het B ga starten want ik heb svhijnbar naar de info die ik krijg een voordeel dat ik dat B niet meer door hoef du daar maak ik dan ook gebruik van.

Heb trouwens vanmiddag mijn vereniging gebeld en ze gaan hem weer aanmelden op de oude startkaart en die word overgeschrven naar de paarden ofziets voor een lager bedrag. En dat sws omdat het al oktober is en het jaar bijna klaar is.

En waarom voelen mensen zich bedrogen? Ik vraag toch gewoon iets waar ik normaal nooit naar zou kijken. Snap niet dat je je zo aangevallen voelt en moet zeggen dat jij je bedrogen voelt. En ik ben zeker geen bekende bokker maar dat kan een miscverstand zijn natuurlijk.

Dus bij deze is het probleem denk ik zo goed als opgelost?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:49

Heb jij met de pony zelf al L2 gestart? Dan mag je gewoon weer L2 starten en blijven al je winstpunten nog staan ook.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:59

Kozbi schreef:
En waarom voelen mensen zich bedrogen? Ik vraag toch gewoon iets waar ik normaal nooit naar zou kijken. Snap niet dat je je zo aangevallen voelt en moet zeggen dat jij je bedrogen voelt. En ik ben zeker geen bekende bokker maar dat kan een miscverstand zijn natuurlijk.

Fijn dat het probleem is opgelost, blijkbaar. Maarreh, dit stukje hierboven was niet tegen jou gericht, maar behoorlijjk off-topic en ging over iemand anders hier op Bokt. Dus wees gerust, niemand voelt zich aangevallen :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:02

Ja heb hem al L2 gestart ben toen gestopt wegens mijn gezondheid.
Oh dan is het prima, vind sommige reacties namelijk echt nutteloos haha!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:46

Helaas kunnen wij niet ruiken dat je al een startpas hebt gehad met deze pony. Als je dit er duidelijk bij had gezet had deze hele onnozele discussie niet hoeven plaats vinden.
Fijn dat het is opgelost iig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:38

Kozbi schreef:
Ja heb hem al L2 gestart ben toen gestopt wegens mijn gezondheid.
Oh dan is het prima, vind sommige reacties namelijk echt nutteloos haha!

Dan had je net zo goed de moeite kunnen nemen even in de reglementen te kijken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:52

In het springen is mij verteld dat je hc mag starten als je een startpas hebt en dat dit niet de startpas van het betreffende paard hoeft te zijn.
In de reglementen van de knhs staat vermeld dat je een startpas moet hebben maar er staat niet dat het een startpas van dat specifieke paard moet zijn.

Zal het toch eens gaan navragen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:07

Dat gaat niet op, er staat bij zowel dressuur als springen dat de combinatie een startpas moet hebben.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:05

Tja..
Hoop gedoe, hele constructies bedacht over hoe te frauderen.. Blijkt TS de reglementen niet eens gelezen te hebben.....

Misschien volgende keer de volgorde omdraaien TS. Eerst maar eens rustig de reglementen lezen. vervolgens je realiseren dat wanneer je het spelletje wil spelen ( dressuurrijden) je geacht wordt je aan de geldende regels te houden. Wil je dat niet: tja.. dan zit er niets anders op dan het spelletje níet meespelen. Niet starten dus!

Of te frauderen totdat je betrapt wordt ( en dat gaat zéker gebeuren, want als er ik jouw omgeving al geklaagd wordt over M ruiters die met een ander paard B rijden, wat dénk je nu.. .dat niemand van die personen niet eens een official gaat tippen als jij met je niet startkaart paard mee rijdt? Mán.. dat is een buitenkansje om iemand te pakken: gewoon simpel verlinken.. en je "concurrent" ( jij dus in dit geval...) staat voor tijden aan de kant.....").

Echt.. by fár het meest wonderlijke, naïeve topic ooit... dit topic..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:32

Lielle schreef:
Dat gaat niet op, er staat bij zowel dressuur als springen dat de combinatie een startpas moet hebben.

Dat staat er niet letterlijk en dat kan twijfel zaaien. Er staat dat een ruiter een startpas moet hebben, er staat nergens dat die startpas moet passen bij de hc combinatie.

Maakt bij ons verder niet uit maar het wordt niet duidelijk in de reglementen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:37

Nou... Zal ik het topic maar overhoop gooien.... Ik ben ook al HC gestart zonder startkaart.
Het is per vereniging anders, je kunt het beste even bellen. Echter........houd je maar vooral aan de geldende regels. L2 is echt niet zo ontzettend ver van de B dat je er wakker van moet liggen.