paard in training.. wat als de eigenaar paard niet op haalt?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:36

4kids schreef:
(...) .. nu kwamen we er achter dat het paard al ee jaar bij de verkoper staat (stal met site enz) (..)..

4kids schreef:
Ik heb net een mail gesturd naar de stal waar dit paard moet staan in Kolham ben hel opehartig geweest en hoop net zon bericht terug te krijgen?! word vervolgd

Een bekende (trainings-)stal met een site in Kolham? :?
Ben nu toch wel heel benieuwd waar dat paard dan moet staan. Ik loop al 30 jaar rond in die regio in de paardenwereld, en ik ken daar geen bekende stal.... :o?

Google voor de lol maar eens op stal en Kolham en zie wat je vindt.
Ik zou de alarmbellen maar aanzetten als ik jouw was.

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 21:16

Roodvos schreef:
4kids schreef:
(...) .. nu kwamen we er achter dat het paard al ee jaar bij de verkoper staat (stal met site enz) (..)..

4kids schreef:
Ik heb net een mail gesturd naar de stal waar dit paard moet staan in Kolham ben hel opehartig geweest en hoop net zon bericht terug te krijgen?! word vervolgd

Ben nu toch wel heel benieuwd waar dat paard dan moet staan. Ik loop al 30 jaar rond in die regio in de paardenwereld, en ik ken daar geen bekende stal.... :o?

...
Hey Mensen.. HET PAARD STAATTTT OP STAL!!! wonderenbestaan.. Olypysche spelen vehraal was niet van de eigenaar zelf afkomstig iig ben ik achter!!... hij is zeer braaf en rustig en het Paardje (1.76) alles netjes afgehandeld (stalgeld) meneer heef samen met kennis 900ro aan spul bij de Divoza aangeschaft. En is weer vertrokken! er zijn duidelijke afspraken gemaakt tussen kennis en india en ook zo duidelijk dat er voor de termij afloopt weer aangevuldmoet zijn.!

Wel vind ik het paard best schraal aangezien hij een jaarbij Johan K heft gestaan MTstables (wil niet de volle namen erop zetten) en hij is best "bang" op momenten sorry moeilijk uit te leggen hoe en wat.
December willen ze een parcour onder de man zien(oefenparcour) en of hij mee kan doen aan de milatry hier in Enschede.. ik hhoezo hi lijft toch maar 3 mnd???? er zijn nog best wat rare haken en ogen!!! maaaaarrrr zolang alles betaald word zal mij het een worst zijn

dussss so far so good.. (hopelijk blijft dat zo)

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 21:25

Roodvos schreef:
4kids schreef:

4kids schreef:

MTstables van Johan K is dat niet okej dan? kan er niks over vinden namelijk...

dresjoepie

Re: paard in training.. wat als de eigenaar paard niet op haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 02:51

hoop het ook voor je Vind het wel raar dat die niet gwn op die stal doorgereden kon worden Tot de reis naar India

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 08:11

Klot dat is iets waar ik ook maar steeds geen antwoord op krijg!! waarom staat hij daar al een jaar en moet hij voor die laatste paar maanden naar hjier? (hij zou daar al een tijd stil staan) (ik denk dat tussen de beide heren iets mis zit en hij daarom ala minuut weg moest? is suggereren hoor.. gister is meneer Johan ook netjes betaald voor de stalling afgelopen jaar.. dus ik denk dat er ook nog wel ergens een addertje verstopt zit maar zolang ik er geen last van heb zoeken ze dat maar fijn uit met elkaar!! Enige wat ik niet hoop is dat hij maf/wild is en hij daarom weg moest? maar zo in de hand n zo is hij gevoelig maar heeft wel respect en is braaf staat rustig in zn stal maar is wel een druktemaker in zn hoofd want gister 10 min in de bak na aankomst en hij was zeikkkknat en was aan het dampen van hier tot ginder! (niet mijn idee dat losgooien) maar goed daaraan kon je merken dat hij niet veel gewend was en zonder gewicht hij snel bezweet was enz... maar we gaan het meemaken! vandaag doe ik hem aan de longe.. want kennis en india hebben op de gok een zadel bij divoza gekocht (wat natuurlijk niet past) en ben niet van plan cowgirl uit te gaan hangen zonder zadel erop.
Ik probeer een foto te plaatsen zo want het is wel echt een plaatje van een paard!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:32

Ga er maar niet alleen op zitten vraag of er iemand bij kan zijn je weet nooit Mis is die drm wel mager als die weinig eten krijgt dat die wel braaf is ( ken er die het doen hoor )

Hou ons in ieder geval op de hoogte Ook als het mis gaat daar leren andere mensen weer van

Succes met het paard

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:40

Ik Zou het eigenlijk heel simpel doen.

Alles vooruit laten betalen en mochten ze dan na die drie maanden niet betalen gelijk paard inladen en inleveren bij die kennis. Waarom? Er word in deze wereld zo veel gerommeld met dit soort zaken. Bij mij op stal staan er ook twee paarden die maar niet opgehaald worden. Vervolgens maak jij kosten voor een paard die eigenlijk niet van jou is. 9 van de tien mensen trekken aan het korste eind hiermee. Maar wat jij zegt zo lang hij gewoon betaald lekker rijden toch.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:01

Kan je geen borg vragen? Een vooruitbetaling en dn een borg van een half jaar ofzo? Is extreem.maar aangezien het een totale onbekende is die naar het buitenland vertrekt. Lijkt me dat niet heel vreemd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:18

Ik geloof helemaal geen bliksem van het hele verhaal, wel van jou kant ts maar zeg nu zelf:
Een kleine fokker uit India koopt hier een jaar geleden een paard voor zijn zoon, paard staat een jaar op stal, kent blijkbaar nog niets en nu moet jij hem naar olympisch niveau rijden in drie maanden.
Word op de gok een zadeltje gekocht(900 euro aan spullen incl. zadel????) en ben jij bezig zonder contract cq geld. Misschien zie ik helemaal zwart / wit maar let er donders goed op dat jij over drie maanden niet een claim aan de broek hebt of de stal waar hij staat omdat het paard zogenaamd door jullie verknald is want ze hebben zogezegd een toppaard bij je afgeleverd.
Dit verhaal is zo verschrikkelijk ver gezocht, als het waar is kun je er haast een film van maken. Probeer eens te googelen zodat je zoveel mogelijk te weten komt over paard/eigenaar enz want echt, ik vertrouw het niet.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:58

Op 07-09-14 vraag je hulp & tips om de basis c.q. vertrouwen van het rijden er weer in te krijgen en maandje later wordt je gevraagd om paard door te rijden ?
Ik kan je hierin totaal niet volgen. :?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:15

bigone schreef:
Ik geloof helemaal geen bliksem van het hele verhaal, wel van jou kant ts maar zeg nu zelf:
Een kleine fokker uit India koopt hier een jaar geleden een paard voor zijn zoon, paard staat een jaar op stal, kent blijkbaar nog niets en nu moet jij hem naar olympisch niveau rijden in drie maanden.
Word op de gok een zadeltje gekocht(900 euro aan spullen incl. zadel????) en ben jij bezig zonder contract cq geld. Misschien zie ik helemaal zwart / wit maar let er donders goed op dat jij over drie maanden niet een claim aan de broek hebt of de stal waar hij staat omdat het paard zogenaamd door jullie verknald is want ze hebben zogezegd een toppaard bij je afgeleverd.
Dit verhaal is zo verschrikkelijk ver gezocht, als het waar is kun je er haast een film van maken. Probeer eens te googelen zodat je zoveel mogelijk te weten komt over paard/eigenaar enz want echt, ik vertrouw het niet.

Hier ben ik het wel een beetje mee eens... Als ik je een tip mag geven: Leg alles vast(foto's en film). Leg vast hoe hij aan kwam, de eerste keer arbeid, eerste keer er op... alles. Zodat als er zoiets gebeurd jij kan laten zien hoe hij er uit zag en welk niveau hij ongeveer was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:20

Ik ben ook benieuwd naar die stal in Kolham, woon er praktisch naast. :j
4kids schreef:
En dat moet in Kolham zitten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-14 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:20

hwn schreef:
Toen ik hier nog stallen verhuurde, zette ik in het contract dat na 3 maand niet betaling het paard automatisch mijn eigendom werd. Mss ook dergelijke clausule hanteren? Want rechtszaken en advocaten lijken me idd niet bepaald handig als de tegenpartij zo ver zit. Het loopt allemaal vast wel goed, maar better safe than sorry...

Ze heeft geen geld om het dier te onderhouden.

In dit geval zou ik op zeker en veilig spelen en het op stal laten van die kennis en er het dier komen verzorgen en rijden en zijn de problemen voor die kennis mocht die indiaans man het niet komen halen.

Niet bij je laten afleveren, want wie zegt dat die kennis het dier wilt ontvangen wanneer je het inlevert bij niet nakomen van afspraken.............Ook niet eerlijk naar het dier toe.

Gewoon zo laten waar het staat......geloof me, als er iets niet goed gaat krijg je veel ellende en gedoe mee, het is heel raar/naar in de paardenwereld.

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:46

KLopt en die hulp krijg ik nual een maand en doe ruiterfit dat helpt super ben er nog lang niet maar een paard rijden (om de beweging ) is op dit moment geen probleem! Het echt doorrijden was al niet echt meer nodig meer blijven rijden op de voet waar ze waren gebleven.
Nu bleek er dus een kink in de kabel tussen india en de verkoper en trainer die deed dus beiden.. daardoor moest het paard zsm verplaatst omdat ze er samen niet meer uitkwamen.
Plus dat er nog een tussenperdoon tussen zat!
Wat ik nu ga doen is eigenlijk simpel.
Ik laat hem staan en doe wat me gevraagd word en ondertussen zoek iuk naar een geschikt iemand die hier mee verder kan mochten ze dat willen.
Er zijn namelijk 2 opties,.. of paard gaat rond maart naar India of het bevalt beide kanten goed en het paard blijft nogf een tijdje hier doortrainen.
(kleine fokker) mijn bedoeling ermee was gewoon voor eigen gebruik en meer niet.
Ik ben er wel achter dat de manier daar anders is dan hier maar heb gelukkig goed contact op dit moment en de financien zijn geregeld! Iemand kwam met een super idee,
Open een rekening speciaal voor het paard op ZIJN naam zodat hij zelf kan bepalen hoe en wat maar je wel zekerheden hebt en kan checken of er geld is.
Dus dat is gebeurd! het wachtebn is op de pas enz..
Stal is netjes betaald en tot nu toe alles wat nodig was voor het paard kwam ala minuut op tafel of het nou duur of goedkoop was
Waar mijn onderbuikgevoel op kwam was eigenlijk de schuld van mn kennis want die begreep het anders en plakte er hier en daar en woordje bij en af wardoor het dan niet klopte.
Voor nu heb ik er alle vertrouwen in dat alles oprecht is en goedkomt.
Tis nog steeds een super topper van een paard met prinma opvoeding van de eerder genoemde verkoper/trainer uit Kolham! heeft hij netjes gedaaan eb daarom kan ik nu mooi makkelijk met dit super paard aan de slag zonder hengstengedoe.

Thnxxx voor het meedenken en de tips allemaal.. ik laat wel wat van me horen als er nieuws is en plaats een leuke foto als ik weet hoe dat moet hihi..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:22

Hoe gaat het intussen? Alles geregeld rondom het paard?

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:51

ben idd wel benieuwd..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:07

Een 4 jarige klaar maken voor Boekelo..............dan ben je nog wel een paar jaartjes onderweg :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:32

Topic een beetje uit het oog verloren…. :o
4kids schreef:

Ehrm, nee, dat niets kunnen vinden was ook exact mijn probleem…. De combinatie van informatie die jij geeft levert geen resultaten op in Google. En daarvan gaan bij mij altijd de alarmbellen rinkelen, vooral in de paardenwereld. Een opsomming:

1) Jij hebt het over een bekende stal met een website in Kolham. Gebruik op Google eens de zoektermen “stal Kolham”, dan vind je ………. [ED] Stal de zwarte diamant in Kolham, ervaringen?. Even doorzoeken levert een connectie op met Friese Paarden, geen warmbloeds en geen handels-/africhtings-/trainingsstal. Dat wil niet zeggen dat er geen stal(len) in Kolham zijn, maar het stukje met website klopt dan in elk geval niet. En ook niet dat het een hele bekende stal is, anders hadden KoudbloedKim ik en er wel van gehoord.

2) Google levert met de zoektermen “Kolham paard Johan” alleen jouw topic op. Er zal misschien een Johan K wonen in Kolham, maar of die iets met paarden van doen heeft?

3) De MT-stables bestaan wel (nogmaals Google): http://mtstables.com/. Die zitten in Kootwijkerbroek. Dat is ook een plaatsnaam met een K, maar als je het vanuit Kolham moet lopen ben je nog wel even onderweg. Die stal is overigens van een Marcel en Tamara van Manen, dus Johan K komt in dat verhaal niet voor.

Kortom, het verhaal rondom dat paard rammelt aan alle kanten. Daar zou ik dus hele kritische vragen over gesteld hebben.

Tot slot: Fijn voor je dat het paard er is en het kennelijk goed lijkt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:44

even een opmerking mbt punt 1 Roodvos…Een Fries paard is een warmbloed :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:36

Sorry ^) }:0 :o? Y;(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:14

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:30

Het is vast die stal die Jet noemt. Eigenaar Johan K. Ik ken de mensen van gezicht (van concours), ze hebben idd een kleinschalige stal. De ex van eigenaresse ken ik goed ;-)

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 15:54

Hallo allemaal,

Ik heb een klein jaar het paard gehad en ging super! alles betaling contact alles.
Tot de eigenaar afgelopen zomer kwam voor 6 weken en ik me een soort sloof begon te voelen en eigenlijk bijna geen prive meer had (ze waren altijd erg aardig en ik wilde wat goeds terug doen) MIJN FOUT!!
geef mensen 1 vinger en je bent 2 handen kwijt.
Maar goed paard is goed terecht gekomen heb ik zelf gelukkig nog kunnen regelen want het was echt een super lieve hengst.
Ik heb hem zelf de naam Quintino gegeven (hij had nog geen naam) hij is een quintero X caretino X cor de la bryere vandaar de naam Hollsteiner trouwenms.
Hij gaat volgende maand naar de hensgtenkeuring in Duitsland zijn de laatste berichten.
Dus dat was eigenlijk mijn verhaal.
De verhalenb van de eigenaar klopten trouwens wel over de vorige stal waar hij stond hoor.. daar kwamen we wel achter in die 8/9 maanden dat hij bij mij stond.

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 15:59

Het was trouwens J.Koning van Millertime stables in Kolham.

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 18:19