Rugpijn!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimbrrr

Re: Rugpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:19

Ik had op een gegeven moment ook erg last van, super irritant!
Wss lag het aan mijn houding in het dagelijkse leven, ik was begonnen aan een technische studie waarbij ik vele uurtjes in slechte houding achter mn laptop zat en na een halfjaar had ik zoveel last van mn onderrug en zelfs mn schouders waren ingezakt. Toen ik erop ging letten een rechte rug te houden en na intensieve trainingen merk ik dat alles sterker werd en ik geen last meer heb :D

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:40

kimbrrr schreef:
Ik had op een gegeven moment ook erg last van, super irritant!
Wss lag het aan mijn houding in het dagelijkse leven, ik was begonnen aan een technische studie waarbij ik vele uurtjes in slechte houding achter mn laptop zat en na een halfjaar had ik zoveel last van mn onderrug en zelfs mn schouders waren ingezakt. Toen ik erop ging letten een rechte rug te houden en na intensieve trainingen merk ik dat alles sterker werd en ik geen last meer heb :D

Ik denk dat ik een fitness bal koop

paardenstuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:54

Mssn heb je { ik weet niet meer hoe het heet iets met een S waarbij je ruggengraat vervormt maar als je er optijd bij bent met fisio is er niks aan de hand had mijn vriendin ook na elke rit kreeg ze ontzettend last van haar rug maar dat is door fisio alweer minder

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:09

Ik heb ook altijd pijn in mijn rug als ik al een tijdje niet meer gereden heb. Gaat naar 2/3 keer rijden weer over dan heb ik nergens meer last van. Ik heb het er altijd opgehouden dat m'n rugspieren weer even moeten wennen :+
paardenstuff schreef:
Mssn heb je { ik weet niet meer hoe het heet iets met een S waarbij je ruggengraat vervormt maar als je er optijd bij bent met fisio is er niks aan de hand had mijn vriendin ook na elke rit kreeg ze ontzettend last van haar rug maar dat is door fisio alweer minder

Scoliose bedoel je waarschijnlijk

Cherellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:14

Ik heb hier ook last van gehad. Bij mij werd het steeds erger tot dat ik niet eens meer kon draven zoveel pijn had ik. Ik ben met deze klachten naar de huisarts geweest, hij heeft mij doorgestuurd naar de mensendieck therapeut. Door de oefeningen en uitleg die ik hier kreeg, is de pijn bij mij helemaal verdwenen, en kon ik weer ontspannen paardrijden *\o/*
Ik zou zeker dus even langs de huisarts gaan.

LauraEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:48

Klinkt alsof er spierspanning/kramp wordt opgebouwd in je rug, misschien door een verkeerde houding? Ik heb er zelf ook al jaren rug problemen, maar een fysiotherapeut en chiropractor hebben voor mij goed geholpen! Misschien eens langs de huisarts voor een verwijzing?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:53

xSensi schreef:
Ik kamp met ontzettende rugproblemen door een val van 4 jaar geleden.
Het ligt zeker weten aan je houding! Waar je last van hebt in je onderrug is waarschijnlijk het SI-gewricht. Je kunt hiervoor vast op internet oefeningen voor vinden, maar je kunt natuurlijk ook even langs de fysio om tips te vragen. Dit zou ik persoonlijk zeker doen, want je rug staat in verband met alles in je lichaam. :)

Geen dingen roepen als je er geen verstand van hebt.

TS; veel adviezen hier en van mensen om je heen zijn van de klepel en de klok. Ga naar een fysio- of cesar-/mensendiecktherapeut en laat je op de juiste manier instrueren. De fysiobal/fitnessbal gebruik ik inderdaad veel bij de behandeling van lage rugklachten, maar dan moet je natuurlijk wel weten wat je doet. Maak een afspraak :)

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 22:55

Ik heb en afspraak, volgende week! word vervolgd....