Paard trekt zich los richting de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliia

Re: Paard trekt zich los richting de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 21:14

hihi we moesten hem wel vangen want hij liep op het land van een boer wat verderop!

Ik snap dat de trucs op een gegeven moment op zijn, maar ik was gewoon benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en misschien handige tips hebben ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:15

Nathaliia schreef:
hihi we moesten hem wel vangen want hij liep op het land van een boer wat verderop!

Ik snap dat de trucs op een gegeven moment op zijn, maar ik was gewoon benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en misschien handige tips hebben ;)

Jaaa ik heb hier ervaring mee. Volhouden, streng doch rechtvaardig zijn en het zal ophouden. Waarschijnlijk mis je in de omgang dominante signalen van je paard, verdiep je hier eens in.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 21:19

Ik kan er vrij weinig over vinden? Zou je een paar voorbeelden kunnen noemen van tekenen dat een paard dominante signalen afgeeft?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:22

Nathaliia schreef:
Ik kan er vrij weinig over vinden? Zou je een paar voorbeelden kunnen noemen van tekenen dat een paard dominante signalen afgeeft?

Even simpel gezegd (ongewenst) in je ruimte komen, niet voor jou opzij stappen, tegen je aan botsen en extremer aan je schuren, op je tenen staan, je voorbij lopen, je omver trekken

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:05

je zegt dat je het niet aan voelt komen, maar dit kan ik me niet voorstellen. Je paard moet signalen geven voordat ie de kuierlatten neemt. Leg je hand op zijn lichaam, hals ofzo. Je moet voelen dat hij zich aanspant voordat hij er vandoor gaat, dat kan niet anders.
(bv met poetsen houd ik altijd mijn hand ergens op mijn paard en ik voel echt de minste spierspanning in haar lijf, als ze alleen maar even anders wil gaan staan bv)

Neem een zweepje mee, zwaai met het halstertouw voor zijn neus, zodat ie er in loopt als ie jou voorbij wil...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:27

max66 schreef:
je zegt dat je het niet aan voelt komen, maar dit kan ik me niet voorstellen. Je paard moet signalen geven voordat ie de kuierlatten neemt. Leg je hand op zijn lichaam, hals ofzo. Je moet voelen dat hij zich aanspant voordat hij er vandoor gaat, dat kan niet anders.
(bv met poetsen houd ik altijd mijn hand ergens op mijn paard en ik voel echt de minste spierspanning in haar lijf, als ze alleen maar even anders wil gaan staan bv)

Neem een zweepje mee, zwaai met het halstertouw voor zijn neus, zodat ie er in loopt als ie jou voorbij wil...

Bij het paard bij mij begon de spanning al als hij peeskappen om kreeg om de wei in te gaan.
Je loopt dan gewoon met 1 bonk spanning, dus om dan aan te voelen wanneer hij de benen neemt valt echt niet mee.
Daarbij hielpen zweepjes, touwen of planken voor z'n hoofd houden echt niet :) hij was al weg voor jij dat gene omhoog hebt.

Ik weet niet of het paard van ts ook zo erg is als het paard bij mij, maar ik weet helaas uit ervaring dat er paarden zijn die je blijven verrassen.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:00

Ik heb zo mijn sleutelbeen gebroken :( mijn paard vertrok ook uit het niets terug naar stal. Zij doet het niet als je haar samen met haar maatje buitenzet . Bij het binnen halen kan ik haar wel alleen mee nemen zonder problemen. Misschien is dat een idee? Ik weet niet of jou paard met meerdere in de wei staat?