Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rustig aan, tis geen aanval. Ik lees alleen niet eerder wat je nu zegt
, ik zie het ook niet als een aanval maar ik snapte niet hoe je er nu iets anders van kon maken dan dat er stond
Rex_Rolfo schreef:Hoi Eirikur, Yvank_ heeft volkomen gelijk. Er zijn twee dingen die ALLEBEI moeten gelden.
1) RIJBEWIJS: mag chauffeur het rijden zonder E: hier geldt de tmm zoals op papier staat
2) AUTO: mag de auto het trekken: hier geldt het werkelijke gewicht (weegbrug)
Het maakt voor 2) helemaal niets uit of de chauffeur B of BE heeft. In dit geval mag zowel met als zonder E een anderhalfpaardstrailer met TMM van 1600 kg achter de auto en met en zonder E mag het werkelijke gewicht niet boven de 1250 kg uitkomen.
Bernoe schreef:Mag ik vragen waarom je er tegen op ziet je E te halen, maar evt wel met een B combinatie zou willen gaan rijden? Niet naar bedoeld hoor, maar ik rij met b rijbewijs met een b combinatie, maar moet toch ook gewoon alle handelingen doen die je ook met het behalen van je e rijbewijs moet kunnen... Niet dat je daar straks staat, achteruit een krappe bocht moet maken en je half in de stress schiet omdat je dat erg lastig vind. Op een terrein waar niemand toekijkt is toch weer anders als in een situatie waar 10 mensen op je moeten wachten......