pluisje88 schreef:Atalanta schreef:Misschien kan je je in Parelli gaan verdiepen, die heeft wel wat handvatten voor dit soort paarden. Ben er zelf ook naar aan het kijken omdat mijn (eveneens introverte) paardje ook de lol in het rijden wat kwijtgeraakt is. In mijn geval heb ik haar wat te veel lopen pushen op het tempo denk ik, ben soms te ongeduldig...
Denk dat dat bij kamulet ook veelvuldig gebeurd is (ook voor ik hem had)
En jij?
Dat is namelijk net zo'n belangrijke vraag.
Ik ga mee met Atalanta. Parelli heeft enorm veel handvatten voor dit soort type paarden, door bijvoorbeeld omgekeerde psychologie toe te passen.
Het gaat veel verder dan een beetje 'wijken voor druk en wigglen met een stokje' zoals vooroordelen vaak suggereren.. waarbij ik niet wil zeggen dat jij dezelfde vooroordelen hebt, maar mijn ervaring is dat veel mensen deze vooroordelen wél hebben maar ze gewoon niet uitspreken, dus in dat geval zeg ik het er nogmaals expliciet bij
Mocht je benieuwd zijn kun je voor een paar euro een maandje lid woorden van Parelli Connect, waarbij je héél veel instructie DVD's kunt bekijken en een beter beeld kunt krijgen van de methode en de diepgang.
Zoek dan vooral ook even op 'LBI' als term in de library, ik denk dat het je echt eye-openers op kan leveren.

Ik werk ook via Parelli maar op een andere manier dan gebruikelijk, mij interesseert het namelijk niks die levels die je kan halen en ik wil ook niet al die oefeningen kunnen die zij doen/gebruiken.