Jury minder streng bij pony's dan bij paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:26

Ik denk dat ponys ook veel moeilijker te jureren is!

Als je een kind van 7 op een B pony ziet die kan nog niet dezelfde motoriek hebben als iemand van 16. Dus ik neem aan dat er ook wordt gekeken naar de leeftijd van het kind en wat daar verwacht van kan worden.

Ook valt mij op dat er vaak net wel of net geen winstpuntje word gereden maar er zijn niet vaak zulke uitschieters als bij de paarden. Kinderen moeten gemotiveerd worden niet niet afgebrand dus ik vind dit ook logisch!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:27

Ik wil ook niet zeggen dat elke jury het even goed ziet, sommigen zijn altijd onder de indruk van benen die langs de oren zwaaien.

ponyparadijs

Re: Jury minder streng bij pony's dan bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:02

Ik vindt vooral het verschil in jurering groot tussen voorheen NPC juryleden en voorheen NBVR juryleden.
Vooral de laatste weten niet met kinderen om te gaan.
Terwijl de eerste ook met volwassenen positiever jureren.
En dan niet in de zin van hogere cijfers maar wel toegankelijker commentaar

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:06

Bij de A/B pony's zijn ze hier in de omgeving zeker makkelijker, ook als er een 16 jarige opzit. Ze scoren hier zelden onder de 200.
Toch hebben ook c en d pony's volgens mij nog wel wel geluk met een beetje schattigheid.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:43

Ik ben zelf van b naar l2 gereden met twee vingers in m'n neus maar het m gaat niet zo makkelijk meer :+ ik weet niet of dat komt door het niveau of doordat ik er een jaar uit heb gelegen, misschien wel gewoon doordat ze in het m toch echt wel ineens veel meer van je verwachten maar dat is mijn ervaring :)

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:09

renee16 schreef:
Nou het valt me anders toch nog steeds op. Dat een combinatie waarvan paard een ontspannen rondje loopt maar niet aan elkaar is of echt nageeflijk. Toch boven een combinatie kan staan die het paard rijtechnisch goed voor elkaar heeft maar nog behoorlijk wat fouten maakt.

In mijn ogen gaat hier ook iets mis.

Mm nee ik vind dat logisch. Een paard wat niet nageefelijk is loop niet over dus rug en is de niet ontspannen. het rijtechnische en over de rug dus ontspanning is toch het belangrijkste?!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:28

Ik heb met mijn D pony (fjord) zowel tussen de pony's als de paarden gestart. Maar ik vind dat er tussen de paarden strenger gejureerd wordt. Ik reed tussen de pony's makkelijker mijn punten.

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:23

Ik vind het echt heel erg meevallen! Ik heb met mijn pony eerst tussen de pony's gestart en sinds 2 jaar, i.v.m. mijn leeftijd, start ik met hem tussen de paarden. Maar ik merk het verschil in punten helemaal niet, we halen tussen de paarden ook gewoon onze punten en regelmatig ook een prijsje. Dus als jij een paard wilt kopen zou ik het om die reden echt niet laten :).

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:03

_tarja_ schreef:
Ik heb met mijn D pony (fjord) zowel tussen de pony's als de paarden gestart. Maar ik vind dat er tussen de paarden strenger gejureerd wordt. Ik reed tussen de pony's makkelijker mijn punten.

Misschien komt dat door de gangen? Niet banketstaaf bedoeld, maar als jij tussen de paarden rijdt dan is het verschil gewoon groter toch?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:08

lisaislisa schreef:
_tarja_ schreef:

Misschien komt dat door de gangen? Niet banketstaaf bedoeld, maar als jij tussen de paarden rijdt dan is het verschil gewoon groter toch?

Zou goed kunnen hoor :) ze heeft een sterk achterbeen, maar wel korte gangen. Met name de draf. En dan is het verschil met een ander paard ook groter natuurlijk.