Welke rijbroek hebben de medebokkers!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:00

Voornamelijk Kingsland broeken, en sinds kort eentje van Ariat, die zit echt heerlijk. En ook een van mondoni, zit ook erg lekker. Ik doe wel rustig een jaar of 5 met de Kingsland broeken dus dat is het geld zeker waard.

leeneliefje

Re: Welke rijbroek hebben de medebokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:02

Ik heb een hele fijne eurostar domino flex. Nog nooit zo'n fijne broek gehad :))
Heb ook een cavallo die wat dunner is voor in de zomer. Mooi roze/rood/oranje ruitjes

verder nog twee merkloze broeken, gewoon van de divoza (mondini ofzo). Ook heel fijn! alleen slijten die gewoon wel sneller. Maar is de prijs ook naar natuurlijk

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:34

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:56

ik heb onlangs de Horze Grand prix corduroy met lederen zit gekocht ouder model scheelde veel in prijs .
Ik vind de rijbroeken van Horze toch wel de fijnste en dan alleen de rijbroeken met klitteband aan onder kant. ;)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:53

Ik heb een van harry's horse, een van hb, een van QHP en nog 2, maar daar weet ik zo de merken niet van. :p

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 01:50

Jamess schreef:
Ik heb advies nodig voor een nieuwe rijbroek..
Ben namelijk al een tijdje opzoek naar een nieuwe rijbroek maar de juiste vinden is toch wel een beetje een ramp. Heb lange benen en heb niet echt enorm brede heupen.. Heeft iemand een idee welk merk voor mij dan geschikt is?

Ik heb nu een HV POLO rijbroek maar die zit boven niet zo lekker.
Alvast bedankt!

Pikeur rijbroeken

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 04:10

Ik heb ook 1 hv polo rijbroek maar kan niet op tegen mn rijbroek van pikeur. Niet alle merken hebben ook lengte maten dus daar let ik vooral op maar, pikeur bevalt me tot nu toe het beste.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 05:30

Jamess schreef:
Ben namelijk al een tijdje opzoek naar een nieuwe rijbroek maar de juiste vinden is toch wel een beetje een ramp. Heb lange benen en heb niet echt enorm brede heupen.. Heeft iemand een idee welk merk voor mij dan geschikt is?

Alvast bedankt!

Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent maar ik ben best wel klein en ik heb pikeur en eurostar broeken en beide zijn best wel lang. Dus misschien wel geschikt voor jou? Ik weet niet wat je budget is maar anders kan je bijvoorbeeld EJ in de gaten houden. Die hebben soms wel leuke acties wat je flink geld kan schelen.

Juul_Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:20

Ik heb een Mondoni en Harry's Horse, ze zitten allebei lekker maar Mondoni is iets beter:D

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:37

Bij mij is zo'n beetje alles van Harry's Horse en de oudste daarvan is al wel ruim 4 jaar (en nogsteeds heel). Verder heb ik ook 2 andere broeken waar ik het merk niet van weet (en die nu in de was zitten dus kan niet checken :') ).

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:38

Easy rider en anky

4horsenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:38

Ik heb zelf 3 Pikeur rijbroeken en 2 van Harry's Horse. Allen prima rijbroeken, echter gaat mn voorkeur toch wel naar Pikeur. Je betaalt wat meer, maar je merkt wel het verschil in kwaliteit en comfort.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:40

Ik heb 2 pikeur, 1 anky jeans (lievelingsbroek), en 3 van hh.
Allemaal met leren zitvlak.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:40

Ik heb zelf Harry's Horse & Cavalliero(ongeveer zo gespeld :p). Cavalliero vind ik persoonlijk onwijs fijn. Elastiek aan de benen ipv klittenband, lekker groot zitvlak over de gehele zitvlakte, erg fijn!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:41

Pikeur.

Fardau22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:41

Ik had altijd een Robby's Rijbroek, is me altijd goed bevallen.
Sinds kort ben ik overgestapt naar de Cavallo rijbroek.
Dit is echt een geweldige rijbroek. De eerste jaren hoef ik niet meer anders.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:45

Er ligt een stapel van Eurostar, HH, BR, HV Polo en wat andere merken onderin mn kast die ik allemaal niet draag..

Heb er nu een van easy rider en dat is de enige waarin het me niet lukt om m'n knieën door te rijden.

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:12

Een van de decathlon en mijn wedstrijdbroek is van de epplejeck

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:15

Ik heb een beetje lastige lengte (lang en dun) dus ik ben beperkt in welke rijbroeken ik aan kan.

Ik heb een Jodphurbroek van HKM en eentje van Sonnereiter. Zitten beiden heerlijk.
Dan heb ik een gewonbe rijbroek van Kentucky met leren kniestukken en de laatste die ik heb gekocht is een eurostarmet kunstleren kont die ook erg fijn is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:24

Een Horka, ELT en een mondoni :) Vooral de laatste twee zijn erg fijn, Horka ging de kunstoflerenzitvlak snel van kapot :(

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:27

Hoe vallen de fits?
Zien er goed uit!

Ik heb van alles, wel altijd meer 'leer'.
Pikeur en Kentucky zijn mijn favorieten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:31

Jamess schreef:

Alvast bedankt!

Anky, Robby's, Pikeur zijn vaak wel wat langer.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:34

Een boel Eurostar Klarissa's, twee Dorina flex broeken welke echt hemels zitten maar kwalitatief minder zijn en een BR. Laatste heeft alleen niet zo'n goede pasvorm voor mij en rijdt dus niet zo lekker. De Klarissa's gaan echt jaren mee maar de Dorina Flex is na een jaar al dof en naadjes laten los. Erg jammer maar dat is helaas met al het moderne spul, kwaliteit laat het vaak afweten..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:47

ik heb 2 eurostars, zijn de eerste keer nadat ze uit de was komen even wat moeite doen om ze aan te krijgen maar daarna zitten ze heerlijk :+: 1 Cavallo, verder heb ik nog 3 PK broeken, die slijten wel vrij vlot (na 1 tot 1,5 jaar intensief gebruik moet ik ze weg doen) in het nepleren stuk op mn kont moet ik zeggen. En dan nog 1 PK broek zonder leren inzet, die blijft langer goed, maar ik ben zo gewend aan altijd een nepleren zitvlak dus die doe ik vooral aan als ik zelf niet ga rijden.

HV polo broeken vind ik niet prettig zitten, stofje vind ik vaak ook te dun.
Cavallo draag ik ook graag, maar sommige modellen zitten net te strak om mijn knie.

Ik zou graag Kingsland willen proberen maar echt alleen als ik er minimaal 2 jaar mee doe. Rij nu maar 1 paard en sporadisch paarden van stalgenoten, dus 2 jaar met een rijbroek zou moeten kunnen toch?

Jamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:53

Nann__ schreef:
Jamess schreef:

Alvast bedankt!

Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent maar ik ben best wel klein en ik heb pikeur en eurostar broeken en beide zijn best wel lang. Dus misschien wel geschikt voor jou? Ik weet niet wat je budget is maar anders kan je bijvoorbeeld EJ in de gaten houden. Die hebben soms wel leuke acties wat je flink geld kan schelen.

Bedankt voor je reactie, ga ik zeker eens proberen.