Ruintjes blijven maar ruzie maken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: Ruintjes blijven maar ruzie maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:05

Kan je niet van dat hele harde stijve groene gaas nemen?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:09

set_elkol schreef:
Kan je niet van dat hele harde stijve groene gaas nemen?

Gaas is echt heel gevaarlijk.
Als paarden in paniek rennen, kijken ze neit meer waar ze heen gaan, Gaas kan dan echt een hele hoop kapot maken aan je paard!!

Ik snap heel goed dat ze dit niet wilt..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:11

Nadiine__x schreef:
Ik begrijp uit je verhaal dat ze alleen 's nachts de boel afbreken?

Misschien een gooi in het diepen, maar heb je er aan gedacht dat 1 van de 2 misschien nachtblind is en snacht's in paniek raakt en daar nummer 2 in mee trekt?

Je zou een nachtlampje kunnen proberen, gewoon om wat schemer in de stalling te houden :)
niet geschoten altijd mis..

Weetje.. daar heb ik nooit aan gedacht. Echt nooit.
Een lampje ophangen is een zeer haalbaar idee en goed uit te proberen, dankjewel! :D

@Katja, ja, kan wel, maar als ze dan door de planken heen stuiteren zijn ze alsnog weer buiten de omheining :'). En ik denk echt dat ze erdoorheen vallen als ze te hard tegen elkaar aan springen ofzo. En wat Nadine ook zegt, als ze daar met die pootjes inkomen gaat zeker Jan echt helemaal over de zeik. Denk dat Ringo wel zou blijven staan, maar Jan is zo'n paniekerig type.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:13

Klopt maar daarom noem ik dat gaas, daar kan eigenlijk niks doorheen en het is zo hard dat het gewoon heel anders werkt dan schapengaas, maar ik snap je wel.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:17

set_elkol schreef:
Klopt maar daarom noem ik dat gaas, daar kan eigenlijk niks doorheen en het is zo hard dat het gewoon heel anders werkt dan schapengaas, maar ik snap je wel.

Passen die hoefjes daar niet door dan? :) Dacht dat die openingen best wel groot waren.

Ik ga eerst even een lampje ophangen, zou namelijk inderdaad best eens kunnen dat Jan nachtblind is, hij reageert namelijk wel vaker raar op dingen :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:19

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:22

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:22

Haha leuk je bent van harte welkom! Ik weet van Ringo dat ie sowieso wel achter gaas blijft, weet niet wat Jan doet.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:25

set_elkol schreef:
Haha leuk je bent van harte welkom! Ik weet van Ringo dat ie sowieso wel achter gaas blijft, weet niet wat Jan doet.

Jan blijft alleen achter dingen die niet breken/wijken voor druk. Geen draad of band dus :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:34

DaisyDarling schreef:
Afzetten kan hier echt alleen maar met hout, voor stroom heeft 1 van de 2 sowieso geen respect. Hij gaat overal doorheen :Y) En als de 1 door het draad gaat, gaat de ander vast wel mee.
.

Ik dacht aan hout + draad. Dubbelop dus. En niet te zuinig met de stroom, echt kwpn-hengsten sterkte. Dat ze nog niet geen rokende oortjes krijgen zeg maar :P

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:09

DaisyDarling schreef:
dresjoepie schreef:
Maar het is geen idee om wat met de pony s te gaan doen dan ??? Dan kun je kijken of het minder wordt Als het verveling is

Hier heb ik toch al op geantwoord? :o(boven jou).
Ze krijgen elk weekend als ik thuis ben flink beweging en ik zei dat ik mijn ouders de opdracht zou geven om ze wat vaker te longeren oid :j We proberen enige verveling al tegen te gaan door veel hooi en speeltjes. Die ze dus niet gebruiken

@Mizora, we hebben zoveel geprobeerd wat draad betreft. Ook ijzerdraad in de manen, hij blijft erdoor gaan. Hij wurmt zichzelf er gewoon tussendoor. En het stroom erop is sterk, echt sterk. We hebben zo'n meterding en die sloeg aardig aan. Ik heb het zelf een keer vastgepakt en echt heel de dag wit gezien van de pijn in mijn lijf.
Daarnaast, hout en stroom, dan moeten we wéér een hele nieuwe grotere omheining gaan bouwen en mijn pa gaat dat echt niet doen. Wat ik heel goed begrijp :o En als ze door het hout vallen door het spelen, dan zitten ze vast snel vast in de grote hoeveelheid draad.

Ik probeer trouwens echt niet alles af te wijzen hoor, maar de sloot vind ik gewoon eng en stroom boeit ze beide echt geen ene flikker. Sh*tlanders }>

Heb het nog eens paar x gelezen maar kan nergens vinden dat je ze beweging geeft Maar goed ik weet dat nu in elk geval Zijn ze in het weekend als je er iets mee hebt gedaan wel rustiger dan ? of maakt dit niets uit ? Krijgen ze behalve hooi nog ander voer waar ze misschien te veel energie van zouden kunnen krijgen ?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 11:12

dresjoepie schreef:
Heb het nog eens paar x gelezen maar kan nergens vinden dat je ze beweging geeft Maar goed ik weet dat nu in elk geval Zijn ze in het weekend als je er iets mee hebt gedaan wel rustiger dan ? of maakt dit niets uit ? Krijgen ze behalve hooi nog ander voer waar ze misschien te veel energie van zouden kunnen krijgen ?

Nee, het zijn shetten en dus houden we ze zo sober mogelijk. Een paar wortels en een schep vitaminebrokken, af en toe een schepje bietenpulp. Niets standaard wat veel energie geeft.

En nee, ze doen ook niet elke nacht wild of vervelend. Het is heel willekeurig, ook niet afhankelijk van wind/storm ofzo.