Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tot grote ergenis hoor van de meeste want het merendeel doet nog altijd kneiterhard hun best maar het gaat echt tot bijna professionele fraude groepen aan toe.. Nimber schreef:Ik vrees dat het vaker gebeurd dan dat iedereen weet. Ik ben jaren terug aangenomen op een stal waar ik na 3 dagen ontslag nam omdat ik daar echt niet wilde werken. Daar moest paard X een sportpredikaat krijgen maar paard X liep niet zo goed en dus werd paard Y die veel op X leek maar 2 nivos hoger liep meegenomen naar concours. Deze behaalde makkelijk de benodigde winstpunten zodat X officieel geklasseerd was en het benodigde predikaat behaalde.Eigenaar blij, want beest was officieel gestart en had door het predikaat nu meer waarde. Wat de eigenaar niet wist was dat t beest helemaal nooit op concours was geweest. Met name achteraf wedstrijdjes heb je zelden controle.
Daar gingen de lastige beesten ook gesedeerd op concours.

Op het paspoort van mijn paard staat dat hij een paar witte haren op de neus heeft, maar die zijn haast niet te zien. Paardjelief zijn hoofd maar even in de juryauto laten steken (vond ie leuk: is hier nog lekkers?
) en toen was het gelukkig te zien. Vond het heeel goed dat ze het controleerden.