nieuwe cap, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:39

brechtje122 schreef:
Haha wow ik wou dat ik dat budget voor een cap van mijn moeder kreeg :')
Het is echt niet zo dat caps van 400 euro beter zijn hoor. Voor honderd euro heb je ook een prima cap ;) Ik zou gewoon naar de winkel gaan om te kijken wat mooi staat.

Qua veiligheid voldoen de goedkopere caps aan de basiseisen (EN1384).
Veel van de duurdere caps zijn getest en hebben meer veiligheidskeurmerken. Bijvoorbeeld van andere landen etc. ;)

Ze zijn vaak wel beter op het gebied van comfort. Kijk maar naar merken als Kep en Samshield waarbij je de voering zelf kan aanpassen. Veel foam voering die naar jouw hoofd gaat staan voor optimaal comfort :)

Ik kan me herinneren dat ik een tijd weigerde een cap te dragen bij warm weer omdat de cap niet comfortabel genoeg zat. Tsjah... in zo'n geval is comfort dus wel gelinkt aan veiligheid :P :P

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:41

Denk dat je naar een ruitershop moet gaan waar ze veel emrken hebben divoza of zo. en daar gaan passen kan best dat een cap van 150 euro bij jou lekkerder zit dan eentje van 400. Dus kijk bij het passen niet naar de prijs maar hoe jij hem vindt zitten en daarna pas naar de prijs. ik heb een duren uvex gepast 250 euro en het werk toch de casco van 90 omdat die veel fijner zat.

aniquegraaf

Re: nieuwe cap, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:54

En kijk ook naar wat je eisen of wat je wil.
Wil je een lichte cap of een luchtige of allebei. Moet die er sportief uitzien etc..

En die merken zoals hierboven worden genoemd. Zelf heb ik een Uvex cap en daar ben ik heel blij mee. Ik had hievoor een br cap en daar kreeg ik altijd hoofdpijn van, nu nergens meer last van. Dus ook de comfort.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 08:05

Okee dankje wel allemaal ga even naar ruiter sport zaak om caps te passe

InMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:02

Zelf vind de Uvex heel fijn. Prijzig, maar je geeft al aan dat je een flink budget hebt.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:23

Veel gaan passen! Samshield en KEP zijn door de voeringen goed naar je hoofd aan te passen.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:46

Nessa schreef:
een goede en kwalitatief goede cap heb je ook voor 100 euro.
1 keer vallen en je mag weer een nieuwe kopen.
Vaak betaal je voor het merkje en hoe het eruit ziet. Wat blingbling erbij en een cap is zo 60 euro duurder... Maakt de cap echt niet veiliger.

Ik zou gewoon caps passen. Ik vind zelf de harry horse challenge echt goddelijk zitten.
de uvexx die in het linkje wordt gegeven vond ik zelf niet fijn zitten.
Maar ieder hoofd is anders he :)

helemaal mee eens!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:53

Met een Samshield cap heb je echt een Championhoofd. ik vind ze zoo lelijk !! Charels owen ben ik wel fan van.