Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DatBenIkNou schreef:Allegra schreef:Nee hoor, ook de naam op het stamboekpapier is wettelijk geen eigendomsbewijs. Alleen een koopcontract en/of als je kunt aantonen dat je voor langere tijd de zorg voor het paard draagt.
Ik ben geen jurist, maar volgens mij klopt dit niet. Het is extra aanvullend bewijs als je kan aantonen dat je langere tijd de kosten draagt voor een paard. Sommigen mensen hebben niet eens een koopcontract, daar wordt niet altijd mee gewerkt.
Volgens mij is het stamboekpapier met jou als eigenaar benoemd daarin, wel degelijk een rechtsgeldig eigendomsbewijs. Je moet nl wel het één ander overhandigen voordat het paard op jouw naam komt in de papieren.
Paspoort niet.
EvaC schreef:Ik zit ook al maanden in twijfel om het paspoort van mijn paard over te laten schrijven. Ik heb zelfs het formulier al ingevuld, maar ik vind het risico van het opsturen van het paspoort zo groot en de kosten asociaal.
Ik heb een koopcontract bij mijn paard en kan dmv rekeningen ook aantonen dat ik zorg voor haar draag, dus opzich is het niet nodig. Ik vind het alleen gewoon een prettig idee. Ook heb ik ergens eens gelezen dat als je bv wedstrijden gaat rijden of met je paard naar keuringen gaat het echt op jouw naam moet staan. Geen idee of het waar is en waar ik het gelezen heb toen.
DatBenIkNou schreef:EvaC schreef:Het paspoort
Paspoort is sowieso geen eigendomsbewijs.
Jet schreef:Eva, ik denk dat dat voor wedstrijden niet hoeft. Als een bijrijder wil starten met zijn bijrijdpaard, hoeft dat paard niet op zijn naam te staan hoor. Ook stalruiters van handelsstallen hebben de paarden die ze rijden niet op hun naam staan.
Hopke89 schreef:Ik heb toen wel de papieren aangetekend verstuurd. Zou me niet gebeuren dat ze de boel kwijt raakten. Ze sturen het echter gewoon met de post weer terug.