Oproep aan de mannen (ruiters!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:33

ravanellie98 schreef:
Dank voor jullie reacties, grappig dat veel vrouwen reageren en het niet helemaal begrijpen waar het over gaat maar geeft niet dames is goed bedoeld!

Ik denk dat aardig wat dames een vriend/man hebben die af en toe of vaker rijdt. Voordat iemand het juiste advies kan geven is wel van lang op welke wijze je "last" hebt van je kruis. Gaat het over wrijving/irritatie of het kneuzen...

Voor mijn man is het gebruik van een strakke onderbroek (merk van ongerschikt belang) voldoende om knelling van de edele delen te voorkomen (op een vreemde sprong na). Irritatie door wrijving heb ik hem niet over horen klagen en daar is hij wel goed in }>

Belangrijkste is dat je goed op je billen zit en de vorm van de zitting kan inderdaad ook veel invloed hebben. Probeer eens op een ander zadel (evt op een ander paard) om te kijken of het probleem terugkomt en laat even een goede instructice/teur meekijken of je wel goed je bekken kantelt.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:54

ravanellie98 schreef:
Ben dus van het mannelijke geslacht en heb vaak last van irritatie van mijn geslacht daar beneden.
ravanellie98 schreef:
Dank voor jullie reacties, grappig dat veel vrouwen reageren en het niet helemaal begrijpen waar het over gaat maar geeft niet dames is goed bedoeld!

Beide bij elkaar opgeteld kom ik tot de conclusie dat de testes wel eens in de knel komen. Kort door de bocht het blauweballensyndroom.

Man zijnde ben ik wel ervaringsdeskundige, maar ook hier geen groot probleem. Af en toe kom ik wel eens een beetje te ver naar voren in het zadel. Dan weet ik weer dat ik een jongetje ben maar niet zo hard dat het zeer pijnlijk werd.

Omdat ik manegeruiter ben heb ik de nodige verschillende paarden en verschillende zadels gereden. Het ene zadel zit wat makkelijker dan het ander maar nog geen gehad waarbij het zaakje in de knel kwam. Ik draag bij het paardrijden vrij strakke boxers.

Het onderwerp is vaker gesproken. Eén topic is al genoemd, dit is er nog eentje [RT-V] mannen die paardrijden en doorzitten... meld je aub?!. Samengevat: geen wijde boxer en vooral goed op je billen zitten. In bepaalde gevallen kan ook de vorm het zadel een rol spelen. Succes ermee in elk geval!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:54

ravanellie98 schreef:
Ben dus van het mannelijke geslacht en heb vaak last van irritatie van mijn geslacht daar beneden. Ik heb al veel verschillend ondergoed geprobeerd en zonder echt blijvend succes. Paardrijonderbroek, bontje op mijn zadel en ga zo maar door,

wie kan me helpen?

MarliesV @ [MWS] Welk ondergoed voor man?

Durfde zelf het topic niet te open ivm gillende penny`s :') maar goed, hier staan tips

kevinsky

Re: Oproep aan de mannen (ruiters!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:00

Ik ben het helemaal eens met Riddershow!

Zadel doet wonderen, vriendlief kan ook niet fijn rijden op dressuur (achtige) zadels. Springzadel zijn fijner. (zegt hij) En vooral op je zitbeenknobbels gaan zitten. Verder strakke onderbroek.. en dat zou het beter moeten worden.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:01

kevinsky schreef:
Ik ben het helemaal eens met Riddershow!

Zadel doet wonderen, vriendlief kan ook niet fijn rijden op dressuur (achtige) zadels. Springzadel zijn fijner. (zegt hij) En vooral op je zitbeenknobbels gaan zitten. Verder strakke onderbroek.. en dat zou het beter moeten worden.

Rij zolang ik het weet op een veelzijdigheidszadel, dressuurzadel kan ik ook niet fijn op rijden

ravanellie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:57

Lieve allemaal, inmiddels heel wat tips en trucs van veel van jullie ook nog via privé mail. Ik merk inmiddels dat er best veel mannen zijn die hier last van hebben dus zo gaat dat als je iets 'open ' durft te gooien. Morgen komt de zadel maker en ik heb inmiddels contact met een zaak die mannenrijonderbroeken maakt! Wat alvast een super tip is om een push up onderbroek te kopen ( internet) die houdt het zorgvuldig uit de knelling. gr

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:59

ravanellie98 schreef:
Lieve allemaal, inmiddels heel wat tips en trucs van veel van jullie ook nog via privé mail. Ik merk inmiddels dat er best veel mannen zijn die hier last van hebben dus zo gaat dat als je iets 'open ' durft te gooien. Morgen komt de zadel maker en ik heb inmiddels contact met een zaak die mannenrijonderbroeken maakt! Wat alvast een super tip is om een push up onderbroek te kopen ( internet) die houdt het zorgvuldig uit de knelling. gr

Push up onderbroek, nog nooit van gehoord.. :') even googlen B-) in ieder geval succes! +:)+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:08

Humor push up onderbroek :D

Dan kun je geen heup rijbroek meer aan _O-

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:17

Push up, die is ook voor mij nieuw :)

Maar begrijp ik goed dat mannen die geen last van hun mannelijke delen hebben dit hiero posten en mannen die dat wel hebben je een pb sturen? Of dat vrouw/vriendin in een post zegt dat haar partner het ook heeft, maar dus niet rechtstreeks :?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:24

Allereerst zitten er natuurlijk heeeeeeeeeeeeeeeeel veel vrouwen op Bokt.
En ik denk ook nog dat veel vrouwen het ondergoed kopen voor hun man.

ravanellie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 10:39

Dat is ook zo , het grappige is dat als je het bespreekbaar maakt er ineens veel meer mannen zijn die hier last van hebben. Deze week de zadelmaker op bezoek gehad en die begreep precies wat ik bedoelde en kwam hem erg bekend voor. Het is ook wrs mijn zadel wat hier mede voor zorgt.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:05

Zadelmaker komt op een stal, zie al een man een beetje opvallend onopvallend rondhangen en als er dan geen dames in de buurt zijn, "psst, mag ik eens wat vragen ..." :D

ravanellie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 20:25

Haha , nou echt niet ik hou van dingen bij naam te noemen dus gewoon gedaan en het grappige is dan dat er heel gewoon gereageerd wordt. Waarom mag je wel zeggen dat je bijv je oor in het gedrang zit en niet je ballen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:34

Manlief heeft dressuur zadel "in de bomen gehangen" en gebruikt veelzijdigheidszadel en gebruikt een fietsbroek. Hier geen knellend zaakje meer.
Push up onderbroek ook nog nooit van gehoord. Grappig.