asjemenou schreef:Ik denk dat de Knhs er weinig mee kan, want de jury staat ook in zijn recht.
Je mag geen tweede proef starten als je de eerste proef van die rubriek niet gestart bent.
De eerste proef die de ts gestart is behoorde tot een andere rubriek.
Nee. Het KNHS reglement geeft geen definitie van “rubriek”, maar als je het dressuurreglement doorleest kun je niet anders dan concluderen dat “rubriek” zoveel betekent als “ring” of “groep in een ring die dezelfde proef rijdt”. Andere ring, andere jury, andere proef? => Andere rubriek.
TS ging 2 proeven rijden, dan MOET je reglementair de 1e en 2e proef van die maand rijden. De volgorde daarin is tegenwoordig vrij.
Als ik het goed lees heeft ze nu de 1e proef van de maand in het ochtendprogramma gereden, en nogmaals de 1e proef van de maand bij mnr. O in het middagprogramma (?). En dat mag dus niet. Je mag niet 2x de 1e (of 2e) vermelde proef van die maand rijden.
De oorspronkelijke indeling van het secretariaat: 1e proef in de ochtend bij jury X en 2e proef in de middag bij jury mw. F was reglementair volledig correct. Zolang TS een proef op haar eigen niveau reed en werd beoordeeld door een daarvoor gecertificeerde jury is er niets aan de hand.
In overleg met de jury had TS zelfs bijvoorbeeld als enige een L1 proef tussen allemaal L2-combinaties mogen rijden (en dan niet meedoen voor de prijzen). Heb ik ook wel eens gedaan. Een keer omdat een deelnemer op de verkeerde dag kwam , en een keer omdat de deelnemer anders bij de eigen instructeur moest rijden. Winstpunten waren ook gewoon geldig. TS had zelfs de 2e proef van de maand in het ochtendprogramma mogen rijden, en de 1e proef van de maand in het middagprogramma.
Over hoe nu om te gaan in de toekomst met mnr. O? Ik sluit me aan bij de voorgangers. Je leven niet door deze man laten verzieken. Gewoon starten, en desnoods na het 3e onderdeel afgroeten. Als er iemand in de buurt is die het even kan filmen is dat ideaal, maar je kan natuurlijk niet steeds met een camera slepen “voor het geval mnr. O jureert”.
En verdiep je in de regelmenten, want dan had je mnr. O (en secretariaat) tijdens zijn protest gelijk al van repliek kunnen dienen.

))