Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Delphi schreef:Het paard zou ik inderdaad los laten. Maar waar ik me nu ook erg druk om zou maken is de ruzie met je opa en oma. Ik vind het toch wel heel erg dat zowel jij als je ouders woorden hebben met je opa en oma over deze situatie.
Ik zou toch echt proberen om het bij te leggen en dit uit te praten. Jullie hoeven het niet eens met elkaar te worden, maar belangrijk is dat je begrip en respect op kunt brengen voor elkaars keuzes en meningen. Het zou erg fijn zijn dat jullie dit achter je kunnen laten en zo een familieruzie kunnen voorkomen.
Citaat:Zoals ik al zei, ja ik heb ook dingen fout gedaan, maar dat is lang geleden.
Jierda schreef:De ja maar is daar omdat ik het gevoel heb dat ik het wel probeer en door oma direct afgeblazen wordt. Of het nou over paard of over onszelf gaat, ze wil kennelijk geen goed gesprek met mij hebben. En ik kan absoluut niet zeggen dat zij over de jaren veranderd is.. als dat al zo is is het alleen maar erger geworden, terwijl ik opgegroeid ben en een heleboel geleerd heb, en ik hoop ook een beter persoon geworden ben, lol.
Dus ja, ik zal ook wel koppig zijn, maar ik kan het opzij zetten. Dat zie ik bij oma nog niet gebeuren. Als ze het zou doen zou ik die kans meteen aangrijpen om dan eindelijk eens dat gesprek te hebben..
Amaris, je hebt duidelijk niet mijn post gelezen waarin ik uitlegde hoe het zat rond 'van wie is het paard'. Ik heb wel altijd de lasten mogen dragen, ook al hoefde ik niet te betalen. Alle extras en dingen die ik vond dat ik nodig had kocht ik overigens zelf, wat zij betaalt was puur onderhoud en periodieke kosten.
Armaris schreef:Jierda schreef:De ja maar is daar omdat ik het gevoel heb dat ik het wel probeer en door oma direct afgeblazen wordt. Of het nou over paard of over onszelf gaat, ze wil kennelijk geen goed gesprek met mij hebben. En ik kan absoluut niet zeggen dat zij over de jaren veranderd is.. als dat al zo is is het alleen maar erger geworden, terwijl ik opgegroeid ben en een heleboel geleerd heb, en ik hoop ook een beter persoon geworden ben, lol.
Dus ja, ik zal ook wel koppig zijn, maar ik kan het opzij zetten. Dat zie ik bij oma nog niet gebeuren. Als ze het zou doen zou ik die kans meteen aangrijpen om dan eindelijk eens dat gesprek te hebben..
Amaris, je hebt duidelijk niet mijn post gelezen waarin ik uitlegde hoe het zat rond 'van wie is het paard'. Ik heb wel altijd de lasten mogen dragen, ook al hoefde ik niet te betalen. Alle extras en dingen die ik vond dat ik nodig had kocht ik overigens zelf, wat zij betaalt was puur onderhoud en periodieke kosten.
En daar wringt het net. Als ik het zo lees staat het paard op oma's naam. En dan kan je je poot stijf houden zoveel je wilt, zij is de rechtmatige eigenaresse en neemt de uiteindelijke beslissing. Het feit dat je veel betaald hebt doet er niets toe.
Delphi schreef:Maar je bent haar kleinkind! Ik vind dit best heftig hoor om hier ruzie om te hebben met je opa en oma. Dit bedoel ik overigens niet in de zin dat jij er volle schuld aan hebt hoor.
Is het geen idee om het even te laten zakken en dan je oma (en opa) een kaartje te sturen dat je dit graag achter je wilt laten en je opa en oma terug wilt?
Natuurlijk moet het één en ander uitgesproken worden, maar echt eens met elkaar zullen jullie het niet worden. Op zich niet erg als jullie elkaars mening maar kunnen respecteren en bepaalde zaken achter jullie kunnen laten.
Het zou zo zonde zijn als er hier door ruzie komt of de contacten verwateren!