Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LottieLover schreef:Ze is 1 jaar oud een heeft haar hele leventje in een wei gestaan en er is verder niet naar haar omgekeken.
Toen ik haar een paard maandjes geleden kocht kon ik haar na uren in de wei zitten pas aanraken toen heb ik haar geleerd dat ze het halstertje omkan, meelopen aan een touwtje, dat ik haar overal aan kan raken en dat ik haar voetjes kan optillen.
En dat via grondwerk stappen alleen dat wijken voor druk wil niet
Kabayo schreef:Caira schreef:Mijn god, hebben jullie allemaal zo'n rotleven ofzo? Wedstrijdje wie het hardste kan schoppen? En pien_2010, heb jij even mazzel dat ik daar niet bij was, ga naar een goede psych voor je onverwerkte emoties maar een paard op die manier bewerken voor de ogen van een 2,5 jarig kind????
Juist![]()
enig idee hoe ze dit in het wild doen? Paarden trappen elkaar harder. Dez pony is de baas in dit verhaal. Moet op de plek gezet worden
Caira schreef:Kabayo schreef:
Juist![]()
enig idee hoe ze dit in het wild doen? Paarden trappen elkaar harder. Dez pony is de baas in dit verhaal. Moet op de plek gezet worden
De leider van de kudde draait een oor of tilt een been op, meer niet. De paarden die vechten en schoppen zijn de paarden die uit balans zijn...
janouk schreef:Ts heb je ervaring met het opvoeden van jonge paarden?
Er zijn zoveel dingen die een jong paard moet leren
Ook om overal aangeraskt te worden en te wijken voor druk.
Maar ook netjes voetjes geven, stil staan op commando, etc. Etc. Paarden worden nu eenmaal niet afgericht geboren.
Caira schreef:Mijn god, hebben jullie allemaal zo'n rotleven ofzo? Wedstrijdje wie het hardste kan schoppen? En pien_2010, heb jij even mazzel dat ik daar niet bij was, ga naar een goede psych voor je onverwerkte emoties maar een paard op die manier bewerken voor de ogen van een 2,5 jarig kind????
Murosch schreef:sjongejonge denk toch eens na. Als die pony was gaan liggen rollen had het kind eronder gelegen. natuurlijk was het goed om de pony een schop onder zn hol te geven, jullie menen toch niet serieus dat als je zoiets ziet aankomen, je gewoon doorloopt en doet alsof je neus bloedt terwijl je het ziet gebeuren? DAT zou ik pas schandalig vinden.