palousa_boy schreef:Toch wel apart dat er dan op het wk wel gereden mag worden met een rood lintje in de staart van onze zenith..
Ja precies!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Melaniexs schreef:Anoniem schreef:Een rood lintje is toch een waarschuwing voor de andere ruiters dat het paard kan bokken/uithalen?
En hoe kan je nou te vroeg beginnen? Je mag toch gewoon de ring in en begint je proef zodra de jury een seintje geeft?
Ja klopt. Het was ''A-K-E-H-C binnenkomen in arbeidsdraf op de rechterhand'' Maar volgens de Juri was ik de A al voorbij toen mijn voorlezer begon te lezen...
Somebody_ schreef:En heb je naderhand nog met de jury gesproken waarom hij deze beslissingen op deze manier genomen heeft?
En nogmaals, er zit een verschil tussen het dressuurreglement en springreglement.
Melaniexs schreef:Bedankt voor de reacties! Heb ze even allemaal gelezen en velen zeggen toch dat hij eruit moet in de ring. Nu moet ik dus het lintje in doen, bij de eerste proef eruit halen, weer erin doen, bij de tweede proef eruit halen en weer erin doen. Vind dit best stom. Ik doe hem in omdat me paard trapt. Niet alleen naar andere paarden maar ook naar mijzelf. Dus nu kan ik zo'n 5 keer achter mijn paard gaan staan terwijl hij trapt...
vonneke schreef:Melaniexs schreef:Bedankt voor de reacties! Heb ze even allemaal gelezen en velen zeggen toch dat hij eruit moet in de ring. Nu moet ik dus het lintje in doen, bij de eerste proef eruit halen, weer erin doen, bij de tweede proef eruit halen en weer erin doen. Vind dit best stom. Ik doe hem in omdat me paard trapt. Niet alleen naar andere paarden maar ook naar mijzelf. Dus nu kan ik zo'n 5 keer achter mijn paard gaan staan terwijl hij trapt...
Daar praat je niet over in beginpost en het lijkt me onverstandig met een paard met deze gedragingen in eem groep te gaan...
Citaat:Daar praat je niet over in beginpost en het lijkt me onverstandig met een paard met deze gedragingen in eem groep te gaan...
Anoeska27 schreef:Hengst of geen hengst doet er niet toe. Gewoon consequent aanpakken en heel hard afleren. Anders heb je echt niets te zoeken met een hengst (of wat voor paard dan ook) op een wedstrijdterrein.
Suus___ schreef:Rode lintje is echt voor veiligheid met oog op schoppen, als je geen controle hebt zou ik dat paard niet meenemen op wedstrijd. Ik vind t ook makkelijker als anderen op afstand blijven want de mijne vind t nogal spannend en maakt spanning als er iemand dichtop komt maarja hij schopt niet dus ervaring zal zorgen dat ie minder strest.
vonneke schreef:Ik de dat de jury zich erg strikt aan de regels gehouden heeft.
Hij/zij zal het als volgt gedaan hebben (in welke volhorde dan ook)
Rood lintje in staart -2
Beginnen voor signaal -4
Fout rijden uitsluiting
Dan maar gewoon helemaal niet erin
Mensen zouden ook zonder rood lintje wel het fatsoen moeten hebben om afstand te houden. Tegenwoordig rijdt, bij het springen, bijna 50% van de ruiters met zo'n lintje rond. Maar vervolgens sturen ze datzelfde paard wel strak langs de mijne op of ze rijden er bijna bovenop...fransje23 schreef:Als je wil duidelijk maken dat het een hengst is kan je ook een wit lint gebruiken!![]()
Denk alleen dat de betekenis daarvan, namelijk: le op, hengst, nog onbekender is dan bij een rood lint.
) ik verbaas me er nog steeds regelmatig over hoeveel mensen niet weten wat het rode lintje betekent.