Paarden mee naar Terschelling.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:38

WillemYntJee schreef:
10 jaar geleden was t manege de barrage, dat is verkocht (niet failliet) vanwege privé omstandigheden. Deze mensen hebben t nog steeds. Het is nog steeds manege Terschelling alleen hebben ze geen eigen paarden meer. De bak wordt in de winter nog steeds verhuurd aan de rijvereniging en ze doen ook nog wel wat particuliere stalling volgens mij bijvoorbeeld voor mensen zoals TS. TS heeft eigen paarden dus heeft ook voldoende aan alleen stalling ipv ook les etc. Als je niet precies weet hoe t zit moet je ook niet zulke uitspraken doen.

Er zit geen veiligheidscertificaat meer op de bak dus de rijvereniging huurt daar al een tijd niet meer, die hebben een eigen buitenbak met een allweather bodem aan laten leggen, ook voor de winterlessen en wedstrijden. Dus aan je eigen uitspraken rammelt ook wel wat.
Hele terrein bij de manege bevind zich in staat van ontbinding en is er niemand aanwezig voor je paard. Daar zou ik ze niet neerzetten.
Terpstra heeft vast wel plek en anders zijn er ook wel andere mogelijkheden in de zomer

Loess3108

Re: Paarden mee naar Terschelling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:21

Voor hoelang wil je je paarden op Terschelling laten verblijven? Die van mij is van t zomer ook meegeweest, ik verbleef 3 weken op het eiland. Als mijn vakantie korter was geweest had ik waarschijnlijk niet gedaan ivm stress en de kosten van het vervoer. Voor volgend jaar is de planning dat ik minstens 2 maanden op Terschelling ben dus paardlief gaat zeker weer mee! Een eilander voerde bij mij het transport uit. Mocht je vragen hebben over vervoer/stalling stuur gerust een pb!

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:30

ik ga van maart tot halverwege april 6 weken naar terschelling voor stage , mijn pony gaat ook mee verheug me er heeel erg op maar inderdaad tips over vervoer zijn zeer welkom
we hebben gewoon de eigen trailer waar die op kan dus hoef geen transport bedrijf te regelen :D

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:45

Zorg ervoor dat je een goed gevuld hooinet hebt zodat ze wat kunnen knabbelen tijdens de reis. Verder is denk ik het aan- en afmeren het meest vervelend ivm trillingen van de boot. Verder op zee heb je meestal een kadans en maakt het ook minder herrie. Als je een eigen trailer hebt (+auto neem ik aan) kan je de overtocht gewoon boeken bij rederij Doeksen, tis alleen niet goedkoop...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:05