Ervaringen paardenverzekering

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:43

moyra schreef:
Dat is te lezen in de link in mijn onderschrift :D

dat verhaal heb ik gevolgd maar waar staat dat je blij bent dat je uit de verz bent?
hebben ze niet willen betalen?

moyra

Re: Ervaringen paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:01

Dat staat niet met zoveel woorden in maar is tussen de regels Door wel te lezen.
Uiteindelijk hebben ze na 15 maanden hun zorgplicht genomen omdat ik een rechtszaak aan het opstarten was.
En omdat ze van me af wilde natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:03

Dat je met 1 verzekering die ervaring hebt betekend niet dat ze allemaal zo zijn :)

Ik ben bij van bierum en die vergoeden zonder moeilijk doen en keren ook netjes uit.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:28

sadekeshia schreef:
Ik heb even bij een paar verzekeringen vergeleken en ik kom bij elke verzekering niet boven de 15 euro per maand uit.. reken ik dan verkeerd? want dat is wel een heel verschil met 400 euro per jaar :?
of bedoelde je 400 per jaar aan dierenarts? dan begrijp ik het verkeerd

Als je een paard voor bijv. 2000 euro verzekerd incl. ziektekosten, dan kom je inderdaad rond de 350-400 euro op jaarbasis uit. Dus ik denk dat jij de ziektekosten dan niet hebt aangevinkt??

Mijn vorige paard is na een aantal dure ziekteweken overleden. Dit was emotioneel al zo zwaar, dat ik blij was dat ik mijn keuzes in elk geval niet af hoefde te laten hangen van mijn financien. Hij was niet verzekerd, maar ik had toen een ruime spaarpot. Als ik hem verzekerd zou hebben, zou ik de jaren betaalde premie er wel "uit gehaald" hebben.

Na deze tijd en aanschaf van mijn huidige paard, was de spaarpot aardig leeg. En om deze reden heb ik toen wel gekozen om mijn paard te verzekeren. De premie betaal ik (gelukkig) nu alweer jaren voor niks en ondanks dat mijn spaarrekening weer gespekt is, durf ik uit een soort bijgeloof hem ook niet uit de verzekering te halen :+

Ik heb een keer iets ingediend en kreeg dit probleemloos uitbetaald.
Mijn vriendin had haar paard verzekerd voor 2500 euro. Toen haar paard overleed na een operatie en week op de kliniek, kreeg ze het maximale uitbetaald. 2500 voor haar paard en 2500 voor de DA kosten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:32

mirgino schreef:
sadekeshia schreef:
Ik heb even bij een paar verzekeringen vergeleken en ik kom bij elke verzekering niet boven de 15 euro per maand uit.. reken ik dan verkeerd? want dat is wel een heel verschil met 400 euro per jaar :?
of bedoelde je 400 per jaar aan dierenarts? dan begrijp ik het verkeerd

ik ben verz voor 2000 euro
uitgebreide verz incl ziektekosten.

Als jij 400 euro per jaar betaald, bij 2000 euro dekking, dan is dat 20% premie op jaarbasis. Oftewel, in vijf jaar betaal je je eigen potje.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:35

Ja en als je in het eerste jaar (zoals ik voor over de 1500 aan DA kosten hebt + overlijden en dan 2000 uitgekeerd krijgen) al 'gebruik' ervan moet maken dan ben je erg blij mee. Ik heb mn paard immers niet verzekerd omdat ik een potje van 5000 achter de hand heb :=

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:33

ikke schreef:
mirgino schreef:
ik ben verz voor 2000 euro
uitgebreide verz incl ziektekosten.

Als jij 400 euro per jaar betaald, bij 2000 euro dekking, dan is dat 20% premie op jaarbasis. Oftewel, in vijf jaar betaal je je eigen potje.......

Maar ze kan in die 5 jaar in theorie ook ieder jaar 2000 euro aan ziektekosten declareren. Dat is 10.000 euro in 5 jaar.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:59

:? ikke

laat mij nou lekker premie betalen [ wat trouwens dit jaar omhoog gegaan is naar 400 ]
en ik mag hopen dat ik de komende 5 jr niks heb met hem
reken ik vanaf volgend jaar nu zit ik net met pees blessure

en als jij dat niet doet is dat toch prima, snap eerlijk gezegd niet waarom jij zo reageert op mij :?
dit is niet mijn topic :n

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:10

Ik heb mijn paard ook verzekerd voor 4500 euro uitgebreid en uitgebreide ziektekosten. Zn aanschaf kosten verzekeren vond ik overdreven aangezien de grootste kosten vaak ziektekosten zijn en die kun je bij equipe niet hoger verzekeren dan 4500. Heb m verzekerd simpelweg omdat ik een student ben en geen duizenden euros achter de hand heb voor als hij iets gaat mankeren. Hopelijk volgend jaar een baan maar ook dan laat ik hem erin. Heb met mn vorige pony ook de verzekering dik nodig gehad voor zo'n 2400 euro na een griffelbeenbreukje. Tja je kan niet verzekeren met een potje of de hoop dat je paard idd niets gaat mankeren, of toch verzekeren voor het geval dat er wel wat gebeurt en t risico niet lopen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:52

Het hangt echt per persoon en paard af.. maar ik zal bij een toekomstig paard ook echt weer gaan verzekeren.. Bij mijn eerste twee paarden heb ik het niet gedaan en die hebben ook nooit echt wat serieus gehad. Mijn zelfgefokte veulen had op dag 1 in de opfok al ruzie.. en toen ben ik me toch maar eens gaan verdiepen in verzekeringen. Gekozen voor een uitgebreide ziektekostenverzekering van Hippo Zorg en ben nog steeds mijn heldere ingeving dankbaar..
Ik heb in anderhalf jaar tijd kleine 8000 euro kosten voor hem moeten maken en dat had ik op dat moment nooit in een "spaarpotje" gehad (hij was 4 dat dit gebeurde). Dat spaarpotje ging namelijk heel rap op aan alle voerkosten (12 verschillende soorten), andere bodembedekking en aanleggen van een paddock op eigen kosten op mijn pensionstal.. noem het maar op.. Zonder verzekering had ik het nooit gered financieel.
Dus voor mijn volgende paard komt er toch weer een verzekering.. want zeker met paarden kunnen die kosten zo snel oplopen..

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:21

Ik heb mijn paard sinds een paar dagen verzekerd. Nu al 2x contact gehad met kleine vraagjes en tot nu toe heb ik er een erg goed gevoel over. Ik hoop dat ik de verzekering niet nodig ga hebben. ik heb geen geld achter de hand heb voor grote problemen en daarom heb ik er voor gekozen om te verzekeren. Ik wil mijn paard wel de zorg geven die ze nodig heeft, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik het ooit niet meer kan betalen. Ik betaal dan liever een x aantal euro per maand voor "niets".

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:32

Onze paarden zijn niet verzekerd, maar als ik dan hier lees dat mensen duizenden euros neer leggen terwijl hun paard het misschien niet zou overleven...

Als je het geld hiervoor hebt is dit natuurlijk geweldig, maar als mijn paard ziek wordt en we hebben het over operaties en kliniek opnames met risicos etc. ga ik daar gewoon niet aan beginnen. Wij hebben als het nodig is genoeg geld apart staan, maar ik ga niet verder dan een bepaalde grens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:07

Moos99 schreef:
Onze paarden zijn niet verzekerd, maar als ik dan hier lees dat mensen duizenden euros neer leggen terwijl hun paard het misschien niet zou overleven...

Als je het geld hiervoor hebt is dit natuurlijk geweldig, maar als mijn paard ziek wordt en we hebben het over operaties en kliniek opnames met risicos etc. ga ik daar gewoon niet aan beginnen. Wij hebben als het nodig is genoeg geld apart staan, maar ik ga niet verder dan een bepaalde grens.

En wat bepaalt dan die grens?
Heb je enig idee wat de daadwerkelijke kosten zijn als je paard een week op een kliniek staat, inkl medische zorg? Niet verbaast zijn als dat bedrag beduidend lager is dan wat veel mensen je proberen wijs te maken.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:15

Ik heb vorig jaar mijn 13 jarige merrie op de operatietafel verloren. Ze had zware gaskoliek.
Ik had haar alleen verzekerd tegen de door (bij hippo) en werd binnen twee weken uitbetaald zodat ik op tijd de dakosten kon betalen.
Mijn huidige paard (enterhengst) heb ik voor 2300 euro verzekerd voor zowel dood als uitgebreide ziektenkosten.
Ik betaal 42 euro in de maand maar daar zit alles bij behalve ocd tenzij ik kan aantonen dat het door een trap van een paard is gekomen oid. Ook zit daar een castratie bij.
Als ik hem voor zijn derde jaar wil laten castreren dan word 80% van de kosten vergoed (ik laat hem zeker voor zijn derde castreren omdat ik geen reden heb om hem hengst te houden, geen fok doelen met hem)
Ik ben blij met de verzekering, ook al heb ik hem niet nodig ik vind het een fijn gevoel om hem achter de hand te hebben aangezien ik niet veel geld heb en dus ook geen geld om een potje te maken voor nood. Nu weet ik dat de meeste kosten zo goed als vergoed worden en ik zelf maar een kleine bijdrage hoef te leveren.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:16

Wat is dan jouw inschatting van bijvoorbeeld een koliekoperatie en een week medische zorg op de kliniek Ikke?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:21

Vanaf aankoop (3 jaar) merrie verzekerd.

Eerste jaren niks aan de hand (1x koliek) maar de laatste jaren is het redelijk drama.
Ik heb het geld niet om ineens een koliek operatie oid te kunnen betalen. Sparen en ik zijn een soort van water en vuur. Dus dan maar verzekeren.

Nooit problemen gehad met verzekering (Equine Risk) Keren netjes uit, ik hou ze netjes op de hoogte en ze zijn erg behulpzaam. Zelfs OCD operatie is vergoed.

20% eigen risico maar zeker nu mijn merrie cushing blijkt te hebben krijg ik 80% van onderzoek en medicatie uitgekeerd. Ik had het zelf niet kunnen betalen..........

Dus ja........ik zeg: verzekeren óf goed sparen!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:22

ikke, mijn overleden merrie heb ik op de operatie tafel gehad voor koliek en geloof me de prijzen liegen er niet om. ze is halverwege de operatie ingeslapen omdat ze niet meer te rredden was en dat heeft mij al 2100 euro gekost. had ze het overleefd dan had ik op een rekening kunnen rekenen van tussen de 4000 en 5000 euro, ik vind dat behoorlijk prijzig als ik eerlijk ben. Had het er zeker voor over gehad en had zelfs geld moeten lenen om het te betalen (mijn ouders wuoden het me voorschieten als het nodig was) maar ze was het zeker waard geweest, vandaar dat ik nu ook de keuze heb gemaakt om per maand iets meer te betalen maar wel uigebreide ziektenkosten zodat ik niet voor verassingen kom te staan.
Dus zeker een stuk hoger dan dat ik zou verwachten..... en zeker niet lager

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:31

meisje2000 schreef:
ikke, mijn overleden merrie heb ik op de operatie tafel gehad voor koliek en geloof me de prijzen liegen er niet om. ze is halverwege de operatie ingeslapen omdat ze niet meer te rredden was en dat heeft mij al 2100 euro gekost. had ze het overleefd dan had ik op een rekening kunnen rekenen van tussen de 4000 en 5000 euro, ik vind dat behoorlijk prijzig als ik eerlijk ben. Had het er zeker voor over gehad en had zelfs geld moeten lenen om het te betalen (mijn ouders wuoden het me voorschieten als het nodig was) maar ze was het zeker waard geweest, vandaar dat ik nu ook de keuze heb gemaakt om per maand iets meer te betalen maar wel uigebreide ziektenkosten zodat ik niet voor verassingen kom te staan.
Dus zeker een stuk hoger dan dat ik zou verwachten..... en zeker niet lager

Serieuze operatie naar aanleiding van vermoeden koliek (was niet zo), inkl diverse onderzoeken, week op de kliniek, 3500 euro.......

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:20

Weet niet bij welke kliniek je bent geweest maar die is dan zeker niet duur

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:39

meisje2000 schreef:
Weet niet bij welke kliniek je bent geweest maar die is dan zeker niet duur

Gezien de verhalen die ik hoor/lees en mijn eigen ervaringen, dringt bij mij zich de vraag op:
1) Bedragen worden schromelijk overdreven.
2) Verzekerde paarden maken (op welke wijze dan ook) meer kosten......

Ik heb enkele jaren geleden een hengst laten castreren op de kliniek. Dat zou volgens half Bokt vele honderden euri's kosten; nou ik kreeg een wereldschokkende rekening van wel helemaal 325 euri's, inkl twee dagen nazorg kliniek. Paard heeft verder geen enkele complicatie gehad, in tegenstelling tot andere "goedkopere" oplossingen......

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 07:18

Dat ligt ook aan de kliniek denk ik zo, wij waren voor hetzelfde geintje 500 euro kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 07:47

Ligt ook compleet aan de kliniek. .. Ik was 3 weken terug naar het inloopspreekuur om naar wat bultjes te laten kijken. zijn er nog geen 5 min geweest hebben een kweekje afgenomen en wat pillen gegeven. Kwam vandaag de rekening van 160 euro. dat vind ik schrikbarend duur.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 07:54

Ik heb bewust niet verzekerd. Heb mijn paard vanaf veulen gekocht en iedere maand zo'n 100-150 euro opzij gezet.

Mijn paard kreeg dit jaar sarcoiden (tumoren) en moest worden behandeld in Utrecht. Veel bijkomende kosten door de nasleep en de behandeling kostte flink wat. Maar toch kwam ik ruim uit door mijn gespaar. Ik denk niet dat ik ooit voor een verzekering zou kiezen. Mocht mijn paard niet ziek zijn geworden had ik nu een flinke spaarpot, nu heb ik nogsteeds genoeg mocht er weer wat gebeuren. Dat je zelf keuzevrijheid hebt, vind ik fijn. Ik kan iedere keuze nu overwogen maken en ik spaar verder door. Wanneer er 5000 in mijn paardenspaarpot zit stop ik met sparen. Ik ben er van overtuigd dat zelf sparen op de lange termijn voordeliger en fijner is. (gemiddeld genomen)

Ik ben wel benieuwd, wat betalen jullie dan aan premie pm?

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:02

Mijn ouders hebben er voor gekozen om mijn paard wel te verzekeren. Ik wou sowieso voor dood en ongeschiktheid voor sport.

Omdat dit mijn eerste paardje is en het mij veel heeft gekost om haar te kopen hebben mijn ouders ook besloten om ziektekosten en brand erbij te nemen.

Eigelijk ben ik voor vrijwel alles verzekerd. Als ze ongeschikt word door verstuikingen en noem zo maar op.

Met de ziektekosten ben ik eigelijk wel heel blij omdat we in de 10 weken dat ik er heb al 6 weken stilstaan door een ongelukje op stal. (Scheurtje in pijpbeen) (Volledig laten keuren bij aankoop dus weet zeker dat het nog niet was)

De kosten per maand zijn volgensmij 79 euro. Het is veel geld maar tot nu toe hebben we de ziektenkosten terug gekregen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Xxx

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:35

Ikke, als bij jouw 3500 euro valt onder de kosten vallen mee en zijn lager dan de meeste je doen geloven. Dan snap ik jouw reactie beter.
Ik zou namelijk hetzelfde bedrag genoemd hebben, maar voor mij viel dat op het moment van verzekeren wel onder onvoorziene erg hoge kosten die ik op dat moment niet gehad zou hebben.

Dit was dus nadat mijn niet verzekerde paard was overleden met een rekening van 5000 euro. Daarbij opgeteld de kosten van mijn nieuwe paard. Verder geen probleem, ik zou geen nieuw paard gekocht hebben als dat financieel niet mogelijk was, maar ik heb wel weer tijd nodig gehad om mijn spaarrekening op niveau te krijgen.
En aangezien ik de pech kon hebben dat mijn nieuwe paard ook binnen een jaar ziek kan worden, heb ik toen gekozen voor een verzekering.

Bij mijn overleden paard zou ik het verzekeringsgeld er ruim uit gekregen hebben. Het paard van mijn vriend daarentegen is niet verzekerd, is 16 jaar en heeft alleen als jonkie een keer kliniekkosten gehad. Hij zou de verzekering dus goed "gespekt" hebben.

Het is goed dat verzekeringen er zijn en ik vind het ook alleen maar goed als mensen zich ervan bewust zijn dat kliniekkosten hoog zijn en je daarop voorbereid moet zijn door of een spaarpot of een verzekering.