Knotten voor de wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:40

Ik had mijn paard met naad en draad gevlochten en daarna buiten gezet. Hij ging rollen in gras en zand maar ze bleven heel mooi zitten. Ik heb geen haarlak of iets nodig gehad alleen strak aangetrokken.

ingvdh

Re: Knotten voor de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:12

ik koop altijd gel bij de action, in van die grote flessen met pompje.
een pompje per vlechtje

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:16

Aranel schreef:
Neonlight schreef:
Wij moeten meestal ook heel vroeg vertrekken naar de wedstrijd (tussen 02:00 en 06:00 doorgaans) met 3 tot 5 pony's. Wij vlechten ze een dag van te voren in, en knotten 's morgens op. Lukt dit niet, staan we gewoon nog wat eerder op.

Whuuu midden in de nacht naar wedstrijd???!! Woon je in Limburg en start je in Friesland? Of rij je internationaal?

Ts: dag van tevoren kan prima hoor, deed ik ook gewoon. Eventueel een halsdeken erop.

Nee, zuid-oost brabant, en wij rijden nationale wedstrijden, onder andere veel wedstrijden in Friesland. Bijvoorbeeld Dokkum, dat is ruim 4 uur rijden met de vractwagen. Als je om 9 uur moet starten moet je er om 8 uur zijn, minimaal een uur van te voren. Tja, dat is 4 uur aanrijden op zijn laatst. Maar je moet wat speling hebben, en we willen ook nog voeren op een redelijke tijd, voedsle moeten ze niet te kort voor de rubriek hebben, dus rijd je om half 3 aan....
Volgende week zaterdag moeten we in Drogeham rijden, ook bijna 4 uur rijden. Eerste hackney rubriek is om 9:15....

AM01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:25

Vlechten met haarlak of gel een avond van te voren. Dubbele elastieken en dan een deken met hals.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:54

Ik zie echt het probleem niet van een half uurtje eerder op staan als je toch al vroeg op moet. Wassen ed doe ik ook pas 's ochtends, opscheren ook (hou ik goed bij dus 10 min werk). Mijn paard knot ik trouwens niet meer, manen zijn veel te dik, los is mooier.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:58

Ik vlecht altijd op de dag zelf, hoe vroeg ik ook moet. Als ik met elastiek vlecht heb ik ze er in 10 minuten in en dan ook nog heel netjes. Met naald en draad ben ik 5 minuten langer bezig, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 16:25

Mijn stal gaat pas om half 8 open ik ben de enigste op die stal die wedstrijden gaat rijden ik wil heus we eerder opstaan maar dan sta ik voor een gesloten poort. Ik heb die ochtend een half uur de tijd want om 8 uur moet ik al stap voets weg het is ongeveer 3 kwartier rijden dus paard is dan al mooi opgewarmd. Dus ik doe het dan toch liever een dag van te voren ik doe het trouwens met naald en draad. Ik ga van de week al naald knippen dat ik dat al heb gehad.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:31

Ik vlecht ook altijd op de dag zelf, hoe vroeg of hoe laat ik ook moet starten. De eerste keren had ik een uur of zelfs anderhalf uur nodig. Nu zitten de knotjes (met elastiekjes) er meestal binnen een kwartiertje in. Het hangt er wel vanaf of paardlief z'n dag heeft, of dat hij constant met z'n hoofd gaat schudden. Dan ben ik natuurlijk wat langer bezig :+ .

Met naald en draad wil ik nog altijd eens van iemand goed leren. Ik vind het altijd een stuk mooier worden, maar ik ken de techniek (nog) niet goed genoeg om dat zelf voor elkaar te krijgen. Helemaal niet als ik volop in de stress/zenuwen aan mijn wedstrijddag begin :') .

Dus als iemand in omgeving Haarlem eens tijd heeft om dat duidelijk voor te doen, zodat ik het bij mijn leasepaardje kan gaan doen...houd ik me van harte aanbevolen 8-) :D ...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:32

trysteffy schreef:
Mijn stal gaat pas om half 8 open ik ben de enigste op die stal die wedstrijden gaat rijden ik wil heus we eerder opstaan maar dan sta ik voor een gesloten poort. Ik heb die ochtend een half uur de tijd want om 8 uur moet ik al stap voets weg het is ongeveer 3 kwartier rijden dus paard is dan al mooi opgewarmd. Dus ik doe het dan toch liever een dag van te voren ik doe het trouwens met naald en draad. Ik ga van de week al naald knippen dat ik dat al heb gehad.

Ah, da's wel informatie die onmisbaar is bij het adviseren natuurlijk.

Heb je er 's ochtends geen mogelijkheid voor, dan zou ik het de avond van tevoren doen en dan inderdaad met naald en draad. 's Ochtends een pincet mee voor als er troep in gekomen is en dan ziet het er vast keurig uit.

Succes met je wedstrijd btw, er stapvoets naartoe rijden lijkt me handig :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 10:12

Ik heb een zweetdeken met hals kan die voor 1 nachtje gewoon om?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 01:19

avond van tevoren vlechten en een sleezy+deken omdoen.
Sleezy houd alle knotten in stand.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 01:29

Gewoon met naald en pektouw, blijft gewoon top zitten dan.

Mellox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:11

Als ik t een dag van te voren doe , doe ik het vaak met naald en draad. Anders dan vlecht ik alleen in, en maak ik de dag erna de knotjes.

InMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:29

Hier hetzelfde. Met naald en draad blijft het blijft het echt wel een nachtje zitten hoor.