Haha is is dat echt? Bon, ik weet dat astra 20 is en nog nooit voor hoge kosten heeft gezorgd. Maar 130 €/mnd is toch veel geld vind ik zelf. ik weet wel dat ze gezegd heeft dat, als hij medicijnen moet krijgen voor de rest van zijn leven, dat het beter is om hem dan weg te doen. (Inslapen?)
Ten tweede wijt die dierenarts zijn veranderd gedrag aan de serum die hij heeft gehad voor de bloedarmoede 3 weken geleden. Vind het maar een rare verklaring.
geerke
Geplaatst: 01-09-14 19:21
paard is gewoon niet lekker,daarom is hij niet vrolijk.Volgens mij komt dat niet door dat serum. Tja...het is maar net wat het je waard is en of je kunt betalen als eigenaar. Maar wacht even het bloedonderzoek af.Voordat je hem inslaapt
Tja hoelang kan een paard leven met medicijn en hoelang zonder medicijn? Medicijnloos is vermoedelijk ook pijnlijker. Maar wie zegt dat het paard geen pijn zal hebben met medicijnen?
mocht hij cushing hebben en de eigenaar geen medicatie wil geven...wat ongeveer 60 euro per maand kost(ligt een beetje aan de prijs bij de dierenarts)kun je nog een homeopatisch poeder geven wat iets minder duur is.Provaruim breeding. Je kunt ook niets geven en het aankijken tot waar het paardwaardig is. Mijn paard heeft ook cushing en is erg opgeknapt door de medicijnen.
janouk
Geplaatst: 01-09-14 20:53
Mijn paard, 24, heeft ook cushing. Ze krijgt dagelijks 1 pil prascend en ik wilde dat ik het eerder had gegeven. Ze is vrolijker, fitter, kan langer op de wei per dag, de huid is prachtig. Kortom pil is aanrader.
Maar wat als het paard de pil niet aanvaard? Dus niet opeet?
vuurneon
Geplaatst: 02-09-14 17:32
Gewoon door het voer doen. Ik heb nu een paard op prednisolon staan en dat vindt hij echt niet te eten die pillen, dus het gaat hier door de slobber hebben (gewoon de hele pil in z'n geheel). Prascend mag je oplossen (niet verkruimelen, maar echt alleen oplossen) en bv mengen met stroop of wat ander lekkers zoet. En anders opzuigen en toedienen als een wormspuit.
Hmm nuja eerst afwachten hé. Eigenaar heeft vandaag naar me gebeld maar kan haar even niet bereiken. Om 19u wel weer.
Art_Ificious
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-14 17:48
Astra heeft ook regelmatig last van traanogen. Is ditbook een cushing symptoom? En hoe zit het met het rijden op een paard dat cushing heeft? Al lijkt het me beter hem niet meer te belasten.
traanogen kan een van de symptomen zijn....heb je een foto van je verzorgpaard?Een recente?
Art_Ificious
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-14 18:54
Goh de meest recente? Ik ga even kijken op mijn tablet. Die had ik de laatste keer bij. Ik heb alleen een filmpje van beide paarden. Ben deze nu op youtube aan het zetten. Dat was gemaakt op 10 augustus en hier zie je ook dat astra magerder is dan de fjord.
Nog steeds geen nieuws. Eigenaar heeft ook nog niets gehoord. Zal voor maandag zijn denk ik. Morgen ga ik naar astra kijken. Misschien zie ik verbetering of juist meer verslechtering?
Hij zit ook al in de rui, maar dat heeft de fjord ook. Vandaag weer naar hem geweest. Zag er nog steeds magerder dan de fjord uit. Maar heeft veel energie. Heb hem gelongeerd en hij heeft zeer veel gegallopeerd dit doet die anders niet zo veel. Ook veel bokken. De fjord heeft in de wei gewandeld met de eigenares maar toen beide paarden weer in de wei mochten stampte de fjprd 2x tegen astra zijn heup.
Art_Ificious
Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-14 14:16
Hey, Met astra is alles in orde. Astra heeft ook veel meer energie. De bloedarmoede is ook sterk verbeterd.