Om gek van te worden... alles is te klein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:02

Goldfinch endurance rijbroeken in de optie "extra lang" vallen erg lang uit.
Ik ben zelf 1.81 en dit is de eerste rijbroek met zelfs een stukkie over!!
Voorheen altijd stukkie te kort.
(altijd rijbroek met lengtemaat..nog nooit zonder lengtemaat gekocht want daar kan ik echt niet mee rijden)
Goldfinch kost 60€
Te vinden bij outdoorriding.

Verder zijn Kentucky rijbroeken lengtematen erg fijn lang.
Na jaren Eurostar lengtemaat ben ik volledig overgestapt op Kentucky rijbroeken in lengtemaat.
En inderdaad.. Die zijn er niet onder de 100€ tenzij uitverkoop.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-08-14 09:05, in het totaal 2 keer bewerkt

IrishDraught

Re: Om gek van te worden... alles is te klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:03

Chaps van Kentaur vallen lang en smal Maat L is geloof ik wel 52 cm lang.

Floor_Dora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 09:05

friesam schreef:
Ik ben zelf slechts 1.80 maar de moderne broeken met elastiek onder ipv klittenband is echt een uitkomst die snijden niet en een stuk minder erg als het kuitbroeken zijn met sokken erover.
Ik heb 1 broek van rider pro die is mij zelfs te lang. Misschien heb je daar wat aan.

Schoenen inderdaad Ariat die zijn erg fijn en gaat tot 45

Ik zie dat rider pro ook niet heel veel kost. Ik heb 1 rijbroek van de decathlon en die is echt perfect. Maar begint stuk te gaan en die verkopen ze niet meer helaas.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:06

Ik heb altijd Horka rijbroeken, er zijn een paar modellen die langer vallen, als een lengte maat.
Een is mij zelfs te lang en heb ik ingekort.
Ook jophurs zijn de meeste modelen inmaat 45 van horka.

Ik ben 1,84

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:12

Floor_Dora schreef:
friesam schreef:
Ik ben zelf slechts 1.80 maar de moderne broeken met elastiek onder ipv klittenband is echt een uitkomst die snijden niet en een stuk minder erg als het kuitbroeken zijn met sokken erover.
Ik heb 1 broek van rider pro die is mij zelfs te lang. Misschien heb je daar wat aan.

Ik zie dat rider pro ook niet heel veel kost. Ik heb 1 rijbroek van de decathlon en die is echt perfect. Maar begint stuk te gaan en die verkopen ze niet meer helaas.

Het is de rider Pro Larson (Agradi) heb ik even opgezocht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:39

Het is mijn ervaring dat veel winkels het gewoonweg niet op voorraad willen hebben en speciaal bestellen staat ook maar bij een beperkt aantal winkels in het woordenboek. Het pobleem zit 'm in verkrijgbaarheid, niet in beschikbaarheid.

Het is mij al meerdermalen opgevallen dat dat bijvoorbeeld in GB veel simpeler is. Winkels hebben daar een veelvoud aan maten en uitvoeringen beschikbaar, daar kunnen ze in NL een puntje aan zuigen......

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:34

Floor_Dora schreef:
friesam schreef:

Van HH heb je ook rijbroeken met elastische onderkant. Ik heb een 'jeans'-versie, zit heerlijk!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:40

ik herken dit zeker
ik heb schoenmaat 43/44 en ben ongeveer 1,80 lang mijn schoenen haalde ik vaak bij vanhaaren ( gewone schoenen dan ) paardrij schoennen heb ik eigenlijk niet maar als ik die zou halen bij divoza hun hebben ook jodphurs in grote maten als het goed is

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:48

Hoi, hier 1.86 lang :P

De broeken van HV Polo gaan opzich nog wel. Maar idd altijd sokken erover omdat het anders te kort is. Ook de broeken van IR vallen redelijk lang.

Qua voeten heb ik zelf het geluk dat ik maatje 41 heb.

Aan laarzen kan ik je misschien nog wel helpen. Ik heb een paar zeer nette petries staan mt 43 (die dus voor mij veelste groot zijn maar mijn vader dacht dat ik nogal grote voeten had) ze zijn wel gedragen met dikke sokken. Maar ze zijn wel extra hoog en verder super fijne laarzen. Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt eventueel ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:54

Bij 1.80 vind ik zelfs rijbroeken die te lang zijn, dus ik kan me niet voorstellen dat dit met 6cm meer ineens een probleem moet zijn. Inderdaad naar lengtematen zoeken. Heb je maat 40 dan heb jeen rijbroek maat 80 nodig.
Laarzen op maat zijn echt niet veel duurder dan de confecie betere rijlaars, hooguit een kleine toeslag, ik heb in het verleden ook mijn kuitmaat moeten bestellen omdat ik niet in een standaard kon. Nu zit ik wel in een confectiemaat, maar het enige echte voordeel is dat je ze direct mee kan nemen, de prijs zit nog steeds rond de 300 euro.
In de confectie modellen van 100-200 euro ga je natuurlijk niets vinden, dat kan ook niet uit.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:25

Ik haal de lengtematen altijd in de aanbieding. Bijvoorbeeld bij Tentenkamp, 3 voor 100,-

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:38

Utixo schreef:
Ik haal de lengtematen altijd in de aanbieding. Bijvoorbeeld bij Tentenkamp, 3 voor 100,-

Daar heb ik ze echt nog nooit tussen kunnen vinden. Behalve veel oude (en verkleurde) troep die ook geen lengte maten zijn hahah volgende keer kijk ik met je mee

VanHowie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:02

Hoi, ik begrijp je helemaal. Ben 1,92 dus. Mijn laarzen (cavello hoog leer 44) heb ik gekocht bij kramer net als mijn broek (eurostar dames model) het verschil zit in de rits. Ik heb nog wel een broek en lerenlaarzen voor je

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:31

Ik ben 1.90. Je kunt de rijbroeken van Mondoni proberen, die zijn te koop bij Divoza en vallen ook lang. Redelijk geprijsd ook, vind ik. In het verleden bestelde ik ook nog weleens broeken in de UK bij Equestrian Clearance. Veel lengtematen en redelijk geprijsd. Ik heb er 4 gehad van het merk Caldene, zaten allemaal goed en vielen netjes lang. Qua schoeisel heb ik steeds met goedkope chaps gereden van Harry's Horse en stal/rijschoenen van Ariat, de H2O telluride, niet goedkoop, maar wel heerlijke schoenen (na het inlopen :-)). Via Lipica laarzen op maat maken maken, niet goedkoop, duurdere smaak.. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wie er western rijden met zo'n lange lengte en waar jullie je bovenkleding kopen... Kramer heeft leuk geprijsd spul, maar t oogt voor een lange lijs nogal kort... :-)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:34

Oh ja, en voor reguliere schoenen kun je idd naar van Haren en op de site van Wehkamp hebben ze nu ook best een leuk aanbod in maat 43. Het merk SPM werkt nu samen met Sacha en hebben ook grote maten. Miss Etam heeft ook een longwear collectie en Longtallsally is een Engelse keten met speciale lange vrouwen kleding.