neuzen met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:31

haha wat leuk dit allemaal heb ook ooit gehoord dat je dat niet mag doen maar mijn verzorgpaard steekt zelf zn neus in mn gezicht moet nog uitkijken dat hij mij geen bloed neus of lip slaat uit liefde :P beetje hardhandig zeg maar :j maar hij kriebelt mij zelfs terug als ik m kriebel :j <3

Rossfechten

Re: neuzen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:46

Sommige paarden waar ik lang mee werkt doen het zelf naar mij toe. Ik zou echt uitkijken om het te doen met een paard waar ik geen goede band mee heb.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:04

Toevallig daarstraks nog gedaan met een random paardje in de stal waar mijn knollebol tijdelijk staat. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik het doe maar ik doe het nooit uit mezelf, enkel wanneer paardlief begint. Als ik met mijn gezicht naar het paard toega en hij komt zelf snuffen en blaast/ademt uit om een beetje te checken of ik tof ben, dan blaas ik terug. Ik blaas dan trouwens niet letterlijk maar adem ook duidelijk uit. De meeste paarden bieden ook vaak eerst het ene neusgat en dan het andere neusgat aan :P Erg grappig. Ben nog nooit gebeten oid. Meestal doe ik het ook wel met een staldeur ertussen dus dan is bijten niet zo makkelijk. Sommige paarden vinden geaaid worden door onbekenden niet zo tof maar vinden eerst eens blazen fijner.

Een hengst trouwens die ik al vanaf veulen kende legde vaak zijn hoofd tegen mijn wang en blies dan zachtjes uit, om lief te doen. Hij kreeg dan aaitjes op zijn kaak van mij. Vond ie fijn. Ben ook door hem nooit gebeten.

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:11

Ik doe het ook altijd bij mijn paardje :D

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:17

ik deed het altijd met mijn merrie, konden we uren bezig zijn samen en vervolgens, voorhoofd, tegen voorhoofd and dan met me palmen der kaken zachtjes masseren, dan was ze helemaal weg :D

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:45

K doe het alleen bij mijn eigen pony, ik vind het toch iets waarbij je de reactie niet kan inschatten. mijn paard ontspant dan helemaal :)

SophieMitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:51

Ik doe het ook bij mijn shetlander :=

Prodigy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:12

helemaal niet maf.. ik doe dat ook altijd O:)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:56

Naast neuzen wil mijn paard ook altijd aan mijn nek en rug knabbelen als ik hem uit de wei haal. Dat is ook als zo'n dingetje wat paardenvriendjes bij elkaar doen. Van mij mag hij, maar wel voorzichtig en dat is hij eigenlijk altijd. Ik loop dus vaak met grasvlekken op mijn rug rond :D :D

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:59

Ik doe dat altijd als ik nieuwe paarden doe of rijd! Alleen heb ik er nu een die bang is voor kusjes dus dat niet durft haha, maar het is me gelukt ook dmv lichaamstaal!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:00

Doe ik inderdaad ook wel eens :) als ik lekker het knuffelen ben en ze komt met haar hoofdje richting mijn hoofd blaas ik wel eens zachtjes in haar neusje en dan voel je dat ze voorzichtig terug blaast <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 15:25

Wat leuk om te lezen dat er zoveel meer zijn die dit kennen en ook dat gevoel herkennen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:30

Doe ik altijd.
Dat is ook de manier van elkaar begroeten onder de paarden.
Ik merk zelf ook dat de paarden het heel interessant vinden en mij dan helemaal afsniffen hihihi
Onze mini shet kan dit heeeeeeeeel lang volhouden hahaha die vind dat helemaal geweldig!hahaha

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:25

is heel normaal! doe ik ook! noem t alleen geen neuzen!

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:13

Ik heb vaak knuffelmomenten en daarbij doe ik ook aan neusgat blazen. Niks geks aan. In de wintermaanden gezellig 's avonds bij haar in de box zitten en dan besnuffeld ze mij en dan blaas ik ook in de neusgaten. Mijn paard neemt er uitgebreid de tijd voor, heel lief!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:58

Vroeger ook wel eens gelezen dat dit goed is idd, maar het werd helaas niet zo gewaardeerd door de manegedieren :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 06:41

Die van mij blaast altijd je hele kapsel achterstevoren als ik aankom op stalals begroeting :')
Ook vindt hij scheten (klinkt zo raar :+ )laten met je lippen op zijn neus heerlijk, dan valt die helemaal in slaap en als je stopt krijg je zijn neus weer in je gezicht :D Mensen staan wel weleens vreemd te kijken als ik dat doe op een wedstrijd :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:11

c_alsemgeest schreef:
Die van mij blaast altijd je hele kapsel achterstevoren als ik aankom op stalals begroeting :')
Ook vindt hij scheten (klinkt zo raar :+ )laten met je lippen op zijn neus heerlijk, dan valt die helemaal in slaap en als je stopt krijg je zijn neus weer in je gezicht :D Mensen staan wel weleens vreemd te kijken als ik dat doe op een wedstrijd :')

Hahahaha dat ken ik,ze vinden zulke gekke dingen helemaal geweldig he?!hihihi :')
En dan die gefronste gezichten van andere mensen _O- wat zouden die denken op dat moment? :')

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:30

Murosch: je spoort prima hoor :j hier nog een die het ademen met paardjes fijn vindt.
Onze fries begint te flapperen met haar lippen := als je wat steviger doorblaast.

Vreemde paarden geven zelf wel aan of ze het leuk vinden of niet.
Heb zelfde ervaringen als xhaithi schrijft, heb nog geen negatieve reactie gemerkt.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:38

Mijn paarden doen het ook. Soms als ik laag zit, duwen ze hun neus tegen mijn mond/neus aan. Dan gaan ze heel diep ademen/blazen. Ik blaas dan altijd zachtjes terug. Mijn jongste merrie gaat dan altijd heel zachtjes hinniken. Zo schattig!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:41

Hier nog een blazer :+ Vooral mijn driejarige en mijn fjord vinden het ontzettend leuk. Mijn driejarige komt altijd blazen van zodra ik op een stoeltje neerzit <3

Rimada16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:47

een ontspanning voor allebei, tis heel normaal, een relax momentje met elkaar :) ik moet toegeven dat mijn paarden kusjes om hun zachte fluwelen neusje ook erg fijn vinden :# := en ik zelf heb er ook geen problemen mee :') (sssttt ons geheimpje) :P