regen, regen en nog meer regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: regen, regen en nog meer regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:26

Die ga ik onthouden!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:29

mrie schreef:
Er bestaat niet zoiets als slecht weer, slechte kleding die bestaat.....

Mag je mijn paard komen vertellen :D want ze gaat met haar kont ik de regen staan en loopt geen stap meer! Ook met een regen-uitrij-deken op!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:32

Toch drijven, de zijgangen die ze dan plots kunnen om met hub kont in de wind te blijven zijn goed voor de buikspieren. :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:35

AngeliqueB schreef:
mrie schreef:

Mag je mijn paard komen vertellen :D want ze gaat met haar kont ik de regen staan en loopt geen stap meer! Ook met een regen-uitrij-deken op!

die van mij zijn ook per direct ezel met dit weer

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:56

Die van mij probeert eerst wel te ezelen, maar even door kachelen dan legt ze zich er vanzelf bij neer dat ze in de regen moet werken }>

Vandaag kon ik tussen de buien door rijden, maar bij het eerste rondje al bleek dat de bak (voor het eerst sinds een jaar!) toch echt wat te zwaar was -O- Dat doe ik dan niet, haar pezen zijn me heilig. Morgen weer een dag, en anders gaan we morgen wel gewoon op buitenrit. Het wordt schijnbaar minder guur dan vandaag.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:54

AngeliqueB schreef:
mrie schreef:

Tja ik kan hem geen ongelijk geven. Hij prevaleert zijn instinkt boven jou. Ik snap dat jij het daar niet zo mee eens bent, pech.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:58

Ik blijf rijden in weer en wind :Y)
Zelfs in onweer, ach, was eens leuk om te doen! :))

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 06:27

Hier rijden we ook gewoon door hoor!
Onze bak is nog goed te rijden , gelukkig!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:35

Ik heb ook alleen de beschikking over een buitenbak en door de regen valt daar nu ook niet in te rijden. Er staan grote plassen in en het is erg glad. Ik wil geen risico's nemen met mijn pony. We gaan nu vaak een stukje door het dorp rijden. Ook erg leuk natuurlijk! Dat het regent maakt me niks uit. Daar heb ik immers regenkleding voor :P
Laatst bijgewerkt door Westhof op 20-08-14 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:41

Ik rij eigenlijk ook weer of geen weer gewoon buiten. Soms als het rustig is ga ik nog wel eens naar binnen, maar een beetje regen en onweer schrikken ons niet af.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:46

Ik rij gewoon, zowel in de (natte) rijbak als buiten, met cap of leren hoed en longridersjas.
De bak is groot wedstrijdformaat met snippers, blijft lang goed. Een kant is minder, daar blijf ik dan uit tot-ie weer wat droger is.
Gisteren stonden daar plassen, het is niet mijn rijbak, dus ga ik die niet naar de filistijnen rijden met mijn Tinker x Fries kruising.... want... ik ga gewoon in alle gangen, galopvoltes, achtjes etc. op het weliswaar natte maar betere stuk. Ben niet bang voor uitglijden, paard is z'n leven lang al onbeslagen , staat 24/7 buiten en is zeer grondvast.
Buitenritten (wat kortere) maak ik ook gewoon, ik pas daarbij wel op met wat langer, natgeregend gras maar ach, het zijn vaak maar incidentele buien. Anders kun je de helft van je voorgenomen tijd niet rijden in Nederland.
Paard geeft niets om regen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:48

Ik hou de buienradar goed in het oog.
Ik rij vaak ook gewoon in de regen, naast fulltime werken en andere verplichtingen heb ik niet altijd de keuze en niet rijden vind ik erg moeilijk.

Als het echt te erg wordt en paard toch ook liever de kont naar de regen zet, dan gaan we even in de stal schuilen, net hoog genoeg om op paard in te kunnen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:02

ik vind het gewoon zelf niet leuk in de regen...en mijn paard ook niet. Wanneer hij liefst met zijn reet in de regen staat en ik moet hem doorschoppen vind ik het niet fijn rijden voor mezelf en voor hem.... dan maar even niet...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:08

Gisteren tussen de buien door gelongeerd, eerst paard even laten kijken en spelen met de plassen, maken we er gelijk een mini schriktraining van. Daarna gewoon veel stappen en draven aan de longe, geen galop. We hebben nog best een redelijke bodem dus stappen en draven kan prima, maar galop durf ik niet aan ivm eventuele gekke sprongen. Als het verder zachtjes regent wil ik ook best rijden, maar het is hier eigenlijk: droog, 10 minuten hevige regenval, droog, heftige regen etc. Dus dan kan ik er in principe precies tussendoor rijden :P.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:38

Mijn paard hoest dus kan niet rijden jammer genoeg.
Onze buitenbak is nog wel steeds super, maar die regen mag nu wel een keer stoppen

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:08

haha ik heb het makkelijk onze manege heeft 2 binnenbakken dus heb nog keus ook en ik kan ook gwoon in stal opzadelen :D

Patricia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:47

naomiluna schreef:
haha ik heb het makkelijk onze manege heeft 2 binnenbakken dus heb nog keus ook en ik kan ook gwoon in stal opzadelen :D

Goh! Nu voel ik me al een stuk beter :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:29

Gypsy schreef:
Toch drijven, de zijgangen die ze dan plots kunnen om met hub kont in de wind te blijven zijn goed voor de buikspieren. :+

Haha klopt!
Ik had laatst een fantastische training aan de longe in de regen.
de enige hulp die nog nodig was, was voor het voorwaarts(want ja ook meneer staat liever stil als het regent). Maar hij ging fantastisch bewegen opeen!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:02

Ik rij voor mijn plezier dus als het regent rij ik niet want ik heb geen plezier in kleddernat worden:D

mokzalfJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:28

ik kan ook helemaal niks met dit weer. Gelukkig een binnenbak maar snap dat het voor buitenbak gebruikers enorm rottig is.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:58

Ik heb een binnenbak :D

Maar een beetje regen houd me niet tegen ;)
Onze buitenbak ligt ook beter met wat regen, als het droog is moet ik er zelf water op zetten (ligt dan te zwaar en te stoffig) springbak staat wat meer onder water maar is niet glad.

Het liefst van al ga ik toch gewoon wandelen en dan houd wat regen me niet tegen :) ik geniet van de natuur en vergeet de regen zo, en als ik thuiskom doe ik gewoon direct droge kleren aan ;) juist vervelend voor mijn zadel!

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:09

Onze buitenbak is nu ook een zwembad maar je kan er nog wel in rijden gelukkig alleen na afloop zit je onder het zand en regen maakt me niets uit mijn vp vind het volgens mij ook helemaal niet erg om in de regen te rijden en als de bak echt te erg is maken we gewoon een buitenrit we smelten niet :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:19

Onze bak is heerlijk droog 8-) op dit moment geen paard maar met dit weer zal ik wel rijden!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:26

Ik rijd met mijn verzorgpaard altijd buiten, als het al aan het regenen is voor vertrek ga ik niet. Niet dat ik het erg vind, maar het is zo slecht voor het zadel... Laatste keer onverwachte stortbui tijdens het rijden en ondanks daarna invetten is het zadel weer lelijker en droger geworden :(

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:29

Ik heb vandaag gwn mijn leasepaard een beetje geknuffeld enzo, het bleef maar storten ! Als het niet super hard giet dan rijd ik ook, regenbroek aan en in de droge gedeeltes van de bak rijden ... De paarden staan toch buiten gras te eten dus ze kunnen er wel tegen denk ik dan :-)