Waterdichte en ademende regenjas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyThor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:26

amintah schreef:
Ik heb me deze onlangs gekocht in de decathlon:
http://nl.decathlon.be/damesjas-tosca-bruin-id_8312498.html

Die oranje/grijze fluoband kan je naar beneden doen zodat het ook een gewone jas is hoor.
Is zeer winddicht en ademend genoeg voor mij! Heb er vorige week in de gietende regen nog mee buiten gelopen, eens binnengekomen kon ik de regen van me afschudden (leek wel zoals een natte hond dat het water uit zich schudde :D )
En is ook nog es ideaal voor buitenritten lijkt me :D

Wanneer het écht vriest durf ik ook es rijden met met ski jas :o

Die jas heb ik online ook al naar gekeken maar hij leek mij een beetje kort: of valt dat in het echt wel mee?

MarliesV

Re: Waterdichte en ademende regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:36

Ik houdt altijd de uitverkoop bij de sportzaken in de gaten en haal daar dan een outdoor jas zonder vulling en dus wel waterdicht. Bevalt mij super, zelfs mijn 'normale' regenjas heb ik aan de kapstok gehangen als ik op de fiets ga, daarvoor heb ik nu ook een goede outdoorjas gekocht.

Het is een investering maar vaak in de opruiming goed betaalbaar. Sites als die van de Bever zwerfsport hebben eigenlijk constant wel jassen in de sale. Uitlopende modellen waar ze bv nog maar een paar jassen van hebben worden vaak een stuk goedkoper aangeboden.

Zo heb ik onlangs een 3-1 jas (gewatteerd binnenjack met water en winddicht buitenjack) gekocht van Wolfskin van 278 euro voor 131 euro.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:38

LuckyThor schreef:
Die jas heb ik online ook al naar gekeken maar hij leek mij een beetje kort: of valt dat in het echt wel mee?

Hij sluit mooi rond men poep aan :D Ofja, net erboven in mijn geval eigenlijk, maar dat is omdat ik liever men jas daar heb zitten.

Vind hem eigenlijk ideaal qua lengte, niet te kort maar zeker ook niet te lang dat ie in de weg komt te zitten! Heb hem wel eerst gepast in de winkel voor ik die jas kocht.

en 't is niet dat ik van de kleinste ben, ben 1m72 en toch zit ie super (ook qua lengte voor de armen, want daar heb ik erg vaak problemen mee) :)

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:53

Amintah, is dat geen dikke winterjas? Er staat bij dat ie voor de winter is?

Ben nog steeds alle reacties aan het uitpluizen :+

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:22

Ik draag hem nu al eigenlijk :o eigenlijk is ie vooral goed wind en waterdicht :o
(nuja het weer is hier niet echt schitterend geweest.. en als er veel wind staat of erge regen is, dan kan ik evengoed een winterjas verdragen hoor :o )

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:07

Ik rij met regen altijd in een softshell jas.
Ademt en je blijft droog

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:04

Ik rijd met regen meestal in een windjack, al heb ik sinds een paar weken ook een softshell-achtige jas bij Divoza in de uitverkoop gekocht. Die moet ik alleen eerst nog even uitproberen qua zweten. Waterbestendig is die wel in elk geval.

Het windjack had ik oorspronkelijk gekocht voor het backpacken, maar bleek zoveel meer aan te kunnen dan alleen wat spatjes regen dat we de regenpakken tegenwoordig niet eens meer meenemen. Een normale regenjas en -broek waren inderdaad dramatisch...eerder zeiknat aan de binnenkant, dan aan de buitenkant :( ... Het windjack werkt ook met sporten (backpacken, paardrijden) uitstekend: waterbestendig, niet zweten van binnen, genoeg ademend. Ik had het windjack destijds in Winterswijk bij de Obelink in een sale gekocht. Ik geloof dat het iets van 45 euro heeft gekocht?! In elk geval geen dermate groot bedrag dat ik het zonde vind om op stal of buitenrit te gebruiken :o .

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:19

Ik heb een JackWolfskin waar je een trui in of uit kan ritsen. Super handig voor zowel zomer als winter, waterdicht en ademend. Ben er onwijs tevreden mee!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:41

Regenjas van de action, goedkoop en doet het prima.

De truc die bij mij perfect werkt is een aangesloten katoenen shirt, daarover een fleecevest en dan daarover de regenjas.
Ook na uren buitenrijden of intensief in de bak rijden blijf ik dan droog.