Bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 16:15

laughterline schreef:
Er zijn een aantal verkooppunten, even zoeken. :)
http://www.sir-lancelot.nl/Dealers.html

Voor mij allemaal te ver weg, heb met behulp met mailcontact (heel erg goede prettige service!) m'n maat uitgezocht. Paste precies! Maar snap in jouw situatie dat je er heel graag eentje wil passen.

Wat me vooral opviel bij deze bodyprotector is dat ik zoveel armruimte had. Bij vele voelde ik me net een michelin mannetje die met de armen wijd stond :') Bij deze heb ik er geen last van, en met het rijden eigenlijk ook niet, was er gelukkig zo aan gewend :j

[ Afbeelding ]
Hier heb ik' m aan, zoals je misschien ? ziet sluit ie netjes aan en kan ik m'n armen ook gewoon langs me houden :')

Bedankt voor alle info!! Dat met dat michelin mannetje herken ik ook! hahaha
Gisteren had ik er eentje aan, en toen kon ik niet naar links of rechts draaien met mn
hoofd ;(
Bij mij zijn die winkels helaas ook niet dichtbij, maar ik zal het ook eens gaan
proberen via mail contact :)

laughterline

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:16

Graag gedaan! Ja het is wel ff wennen om dat ding om je heen te hebben :') Ik heb claustrofobie en hyperventilatie en was echt ontzettend bang dat ik me er in opgesloten voelde. Maar heb er echt totaal geen last van! :D Alleen met op en af stappen soms iets irritanter, maar ik ben dan ook een stijve hark :Y)

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:16

Zelf ben ik 1.70m en ik heb ook cup E/F, met zeer smalle schouders en taille. Ik heb de USG bodyprotector (met blokje) maatje XS. En die past perfect. Het is wel een redelijk harnas dus je moet er even aan wennen vind ik, maar met rijden zit hij niet in de weg, raakt de lepel van het zadel niet en ik merk nauwelijks dat ik hem aan heb. Zou hem zo weer kopen indien ik een nieuwe nodig zou hebben. Dus een echte aanrader!

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 16:18

laughterline schreef:
Graag gedaan! Ja het is wel ff wennen om dat ding om je heen te hebben :') Ik heb claustrofobie en hyperventilatie en was echt ontzettend bang dat ik me er in opgesloten voelde. Maar heb er echt totaal geen last van! :D Alleen met op en af stappen soms iets irritanter, maar ik ben dan ook een stijve hark :Y)

Ik kwam laatst niet meer van het paard af met BP aan. Mijn instructeur geloofde
niet dat dat kwam door de BP. Maar jij deelt dus dezelfde ervaring? Haha

Soms heb ik ook nog wel wat last van claustrofobie. Ook als ik het bandje van mijn cap
bijvoorbeeld strakker zou doen, en ik voel m tegen mijn kin aan, word ik helemaal gek. :(

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:19

LindseyvanB schreef:
laughterline schreef:

Ik kwam laatst niet meer van het paard af met BP aan. Mijn instructeur geloofde
niet dat dat kwam door de BP. Maar jij deelt dus dezelfde ervaring? Haha

Soms heb ik ook nog wel wat last van claustrofobie. Ook als ik het bandje van mijn cap
bijvoorbeeld strakker zou doen, en ik voel m tegen mijn kin aan, word ik helemaal gek. :(

He herkenbaar :') Heb 'm nu echt nét niet tegen m'n kin haha.
Nee ik kan er altijd goed op en af komen alleen m'n BP komt stoms tegen het zadel aan als ik afstap, dus moet er ff voor zorgen dat de onderkant niet blijft haken :+ Even wennen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:21

Hier hetzelfde probleem. 1,58 en cup g. Ik heb een USG bij divoza gekocht. Deze was in theorie te lang maar de USG heeft een klittenband aan de achterkant waardoor je bij het rubber kan. Of wat voor spul dat is. Werd mij geadviseerd om dat rubber af te knippen op mijn maat. Verdere mogelijkheden had ik niet en heb d'r nooit commentaar op gehad. Volgens mij zij die rond de 70 euro ofzo.

Edit: als je een grote cup maat hebt zijn er volgens mij geen enkele bodyprotector die 100% goed zit. Ook die van mij schuift nog omhoog. Maarja 1 op maat maken heb ik het geld niet voor.

Onbekend15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:10

een duurde heeft meestal grotere maten!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:13

De maat gaat het niet om. Het is de pasvorm die niet goed is en dat is bij iedere bodyprotector zo. Ik heb maatje l en dat is een vrij normale maat.

MirteNikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:16

Ik heb ook ooit gehoord van een vrouwen model.
Misschien is dat wel wat

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:48

Je kan ook naar een goede ruiterwinkel gaan endaar om advies vragen. over die airvesten heb ik trouwens wel goede dingen gehoord. bij mij op stal is het trouwens niet verplicht.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:57

Een bodyprotector moet precies goed zijn. Niet te lang, niet te kort.
Een vriendin van me kent iemand die haar rug heeft geknakt omdat ze een val maakte met een protector die niet goed was. Het zag er prima uit maar was het dus niet.
Hij moet echt precies goed zijn. Als je nog groeit heb je dus ook vaak een nieuwe nodig. Anders biedt hij nog geen bescherming.

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 09:46

Elinex304 schreef:
Een bodyprotector moet precies goed zijn. Niet te lang, niet te kort.
Een vriendin van me kent iemand die haar rug heeft geknakt omdat ze een val maakte met een protector die niet goed was. Het zag er prima uit maar was het dus niet.
Hij moet echt precies goed zijn. Als je nog groeit heb je dus ook vaak een nieuwe nodig. Anders biedt hij nog geen bescherming.

En wat was er dan niet goed aan haar BP als ik vragen mag?

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 09:47

Labiesch schreef:
Je kan ook naar een goede ruiterwinkel gaan endaar om advies vragen. over die airvesten heb ik trouwens wel goede dingen gehoord. bij mij op stal is het trouwens niet verplicht.

Ja dat ga ik denk ik sowieso doen. Alleen dan wel hopen dat ze
daar je écht goed willen helpen, en niet er gewoon staan om
alleen hun producten te verkopen/aan te prijzen.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:38

Hij was net iets te lang.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:14

Ga naar een grote paardensportzaak. Bijvoorbeeld Divoza, vaak hebben die wel grote en kleine bodyprotectors. Heb er laatst een gekocht en ik ben ook 1.67 m. Ze hebben er mannen-bodyprotectors en vrouwen-bodyprotectors. Succes!! /3

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:21

Goed van de manege om dat te verplichten, moeten er meer doen!

Ik zou als ik jou was naar een goede ruitersportwinkel gaan en je daar voor laten lichten.
Succes;)

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:36

Anniek22 schreef:
Ga naar een grote paardensportzaak. Bijvoorbeeld Divoza, vaak hebben die wel grote en kleine bodyprotectors. Heb er laatst een gekocht en ik ben ook 1.67 m. Ze hebben er mannen-bodyprotectors en vrouwen-bodyprotectors. Succes!! /3

& @ alle anderen

Helaas is Divoza helemaal niet in mijn buurt te vinden |(
Enige echte grote paardensportzaak in de buurt in Epplejeck,
dus misschien dat ik daar nog naar toe kan.

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:40

Majabeestje schreef:
Goed van de manege om dat te verplichten, moeten er meer doen!

Ik zou als ik jou was naar een goede ruitersportwinkel gaan en je daar voor laten lichten.
Succes;)

Hm ja, het is goed dat ze aan de veiligheid van de ruiter denken. Maar
een BP hoeft niet altijd veiliger te zijn/aan te voelen. Zoals iemand hiervoor al zei,
als hij te lang is, is het nog steeds gevaarlijk! Denk dat maneges er dan
wel aandacht aan moeten besteden dat de ruiters de goede BP aanhebben. :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:45

kleine ruitersportzaakjes verkopen ook wel een paar bp er die kunnen je ook weer verder doorwijzen naar een andere ruitersportzaak. Of je kan online bestellen, maar verzendkosten zijn duur vanwege het gewicht..

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:48

Anniek22 schreef:
kleine ruitersportzaakjes verkopen ook wel een paar bp er die kunnen je ook weer verder doorwijzen naar een andere ruitersportzaak. Of je kan online bestellen, maar verzendkosten zijn duur vanwege het gewicht..

Verzendkosten valt volgens mij wel mee. Bij de grote sportzaken is het
vaak één vast bedrag en gratis vanaf een bepaald bedrag (wat al
snel is, omdat de BP's snel over dat bedrag heen gaan) :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:50

Zo ging ik naar een ruitersportzaakje hier in de buurt. Eerste x kijken voor een BP. Wist dat ie aangesloten moet zitten. Had ze me een maat L gegeven (heb normaal s) kon er een arm onder stoppen en hij was veel te lang. Zegt ze: ja ik denk niet dat ie echt veel kleiner moet hoor, denk dat je een L wel kan hebben......
Ik had zoiets van: waaaaat. :wow:
Uiteindelijk heb ik de grootste kindermaat gekocht _O- (ergens anders) xs/s voor volwassenen. Komt zij aanzetten met een L, dat was echt gevaarlijk geweest :')

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:53

laughterline schreef:
Zo ging ik naar een ruitersportzaakje hier in de buurt. Eerste x kijken voor een BP. Wist dat ie aangesloten moet zitten. Had ze me een maat L gegeven (heb normaal s) kon er een arm onder stoppen en hij was veel te lang. Zegt ze: ja ik denk niet dat ie echt veel kleiner moet hoor, denk dat je een L wel kan hebben......
Ik had zoiets van: waaaaat. :wow:
Uiteindelijk heb ik de grootste kindermaat gekocht _O- (ergens anders) xs/s voor volwassenen. Komt zij aanzetten met een L, dat was echt gevaarlijk geweest :')

Och jeetje, gelukkig dat je het dan zelf nog door hebt..
Heb zulke dingen wel vaker meegemaakt. Was ooit opzoek naar een nieuwe cap.
Ben bij veel winkels geweest, en dan krijg je soms een cap op die écht niet goed zit
en waarbij de verkoper er van overtuigd is dat hij wel goed zou zitten. _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:59

Wel raar dat iedereen verplicht met BP moet rijden.. vertrouwen ze hun paarden niet ofzo? :Y)
Succes met eentje vinden.

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:01

Slina schreef:
Wel raar dat iedereen verplicht met BP moet rijden.. vertrouwen ze hun paarden niet ofzo? :Y)
Succes met eentje vinden.

Haha, ze vertrouwen de paarden zeker wel (zij hebben volgens mij
de beste paarden die een manege kan hebben).
Maar ze vinden de veiligheid gewoon heel belangrijk. Daarnaast
rijden we heel vaak buiten of doen we aan Le TREC en er zijn natuurlijk altijd
veel omgevingsfactoren die ervoor kunnen zorgen dat er iets
misgaat

Bedankt hahaha

Uniek90210

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:03

Ik weet niet of je gebruikelijk met een sport-BH rijdt? Dat kan algauw een paar maten schelen. Misschien vind je dan wel iets?