Pony starten tussen de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angeline33

Re: Pony starten tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:22

ho, zie nu pas dat er al nieuwe berichten waren en dat die van mij overbodig was, sorry haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:15

HTM schreef:
Brainless schreef:
Boven de 12 mag je al bij de paarden starten.

Als je dan op een paard zit ja, maar zelf als je 12 bent en een e-pony start rij je bij de pony's.

Er staat in de reglementen niets over de stokmaat van je paard/pony.
Je mag bv gewoon met 13 jaar op je c pony tussen de paarden starten.

Citaat:
Artikel 1 01

Deelnemers
Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 12-jarige leeftijd bereikt wordt, uitkomen in wedstrijden voor paarden die onder dit reglement worden verreden.
Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 6 jaar wordt tot en met 31 december van het jaar waarin men 18 jaar wordt, met een pony deelnemen aan wedstrijden voor pony’s tot en met de klasse Z2 pony’s.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:24

Psies en dat is logisch omdat paarden niet officieel gemeten hoeven worden. Op papier heeft KNHS geen flauw idee hoe groot je "paard" is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:55

Htm: beetje kinderachtig dat je zo loopt te lachen. De quote van brainless is waarom ik het zo vreemd vind dat er dus blijkbaar wel met Eem haflinger of fjord bij de pony's mag worden gestart. Want zoals daar staat mag je met een pony bij de pony's starten een haflinger is dat nog steeds niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:28

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat KNHS alleen naar stokmaat kijkt? Start je tussen de paarden met een welsh is voor de KNHS je welsh ook een paard, ookal heet het een welshpony.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:02

Beetje vriendelijker mag wel. Ook voor de knhs is je pony geen paard als je bij de paarden start, je mág met een pony tussen de paarden starten staat er. Maar een paard mag in principe niet bij de pony's starten dus ja ik vind het inderdaad vreemd dat een haflinger bijv. Bij de pony's mag starten kan daar namelijk geen aparte vermelding staan dat ze kijken naar stokmaat of dat dit uitgezonderd is voor paarden die een stokmaat hebben kleiner als 1.60 (die er toch zou moeten zijn dan) van vinden in het regelement maar wellicht lees ik daar overheen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:06

Punt is dat er in de wedstrijdsport niet naar ras gekeken wordt. Indeling in A,B,C,D,E pony en dan paarden gebeurd op basis van stokmaat. Ras doet er niet toe.
Dus als je een paardenras hebt, met een volgens het meetsysteem een ponystokmaat dan is het voor de sport een pony.
Heb je een ponyras met een paardenstokmaat, dan wordt het toch echt starten bij de paarden!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:35

Ik snap de moeilijkheid niet zo. Dat het ras bv een fjordenpaard heet doet er niet toe. Er wordt toch puur naar cm's gekeken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:52

Snoevie: dat snap ik wel, snap alleen niet dat dat nergens vermeld staat

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:39

Maartje1990 schreef:
Snoevie: dat snap ik wel, snap alleen niet dat dat nergens vermeld staat

Dat staat dus wel vermeldt bij de KNHS, dat je paard/pony een maximale stokmaat mag hebben om mee te doen.
Als je een pony-startkaart wilt aanvragen moet je pony/paard gemeten zijn en voldoen aan de reglementen (dus voldoen aan een bepaalde stokmaat).
Dat geldt voor alle rassen en types.
Er zijn ook KWPN-ers die (te) klein gebleven zijn en daardoor in de ponymaat vallen en daardoor mee mogen doen bij het ponyspringen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:51

Ik neem aan dat als ze een Z pony/paard neemt dat ze wel ambitie heeft?

Volgens mij zijn de regels nu dat je pony minimaal 1.48 moet zijn anders mag je er niet mee aan de sub-top rijden
Als dat wel de ambitie is... Dan zou ik ook voor een paard gaan...

Buiten dat vind ik het onzin dat haflingers en pony's etc geen hoog niveau mogen rijden.
Misschien redden veel het niet maar als je het kan zeg ik DOEN! :)

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:03

Mijn pony heeft ook bij de paarden gelopen. Volgensmij mag je volgens het wedstrijdregelement zonder uitzonderingen met een C, D en E pony tussen de paarden starten.

Alleen heb je perse een D nodig voor internationaal, wat je maar tot je 16e mag starten.

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:32

Met een B-pony mag je ook gewoon tussen de paarden starten ;)