Last van gevaarlijke situaties in polder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Last van gevaarlijke situaties in polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:32

1. Hier zijn geen bedrijven in de buurt, het is puur en alleen land waar we tussen rijden... van wie deze landen zijn is voor iedereen de vraag... Behalve de gemeente, die net tegen mijn stalgenoot zegt hier niet bij te kunnen helpen...
Zij heeft wel met de politie gesproken, zij zullen de wijkagent inschakelen, vaker controleren, en waarschijnlijk het snelheidsbord wijzigen naar een lagere snelheid. TOP!

2. De boeren discussie is hier niet nodig... houd het gezellig, ik heb meer aan tips ;)

3. De trekker is gestopt, en heeft zijn visitekaartje afgegeven. De ruiter hoopt dat hij de facturen van dierenarts en osteopaat door kan sturen naar hem, anders word het verzekeringswerk.

4. Stalgenoten zijn het allemaal eens dat we de bestuurders op de hoogte moeten brengen hoe het wel moet. De posters, stickers, en geplastificeerde bordjes gaan we dan ook met zijn allen ophangen!

Bedankt allemaal!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:36

Soms willen mensen wel eens meer afstand houden als je een lange dressuurzweep aan de wegkant houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:37

Ik vraag me alleen wel af in hoeverre het is toegestaan posters/bordjes op een openbare weg te hangen :) , ik weet dat mensen hier uit het dorp er een waarschuwing van de politie voor hebben gekregen. Die hingen ook bordjes op langs een openbare weg.

Wellicht een optie om te kijken waar in de buurt boerenberdrijven zitten (zijn vast op google te vinden) en die eens te bellen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:38

Bij ons snapt het jonge spul niet waar je het over hebt. Het maishakselen seizoen komt er weer aan. En die hebben alleen maar haast. Rijden je gewoon de af ook al is dit een B-weg
Alleen de oudjes die weten het en wachten tot je voorbij bent(ook met de fiets).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:39

Ik ga daar meteen achteraan wat kan en mag!

De zweep haalt helaas niets uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:12

Het gaat vrij hard allemaal.

Mijn stalgenoot heeft de wijkagent zelf gesproken nu. Die vind het een goed idee als we de volkstuinen benaderen. (na onze stal mag alleen dit verkeer, qua auto's, met vergunning, zich hier bevinden) De wijkagent is van mening dat wij de gemeente aan moeten spreken op dit probleem. Vele stalgenoten zullen dan ook bellen en mailen.
De agent vind zelfs dat de gemeente dit is als een prioriteit moet gaan zien.

Gaat helemaal goed dus!

*ik heb de gemeente al gemaild. ik ben van het alles zwart op wit willen hebben.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 03:46

Wauw die zou ik echt zijn trekkertje uit trekken. Idioot. En bij personenauto's gewoon midden op de weg rijden met je paard zodat ze wel langzamer moeten. Niemand wil een paard op zijn motorkap.
Tractoren zijn gewoon rot dingen, als er geen berm is en hij dicht langs me moet stap ik altijd af, blijft mevrouw wat rustiger.

Ik ben wel benieuwd wat de gemeente gaat doen dan. Ik hoop dat je wat los krijgt bij ze :) die ambtenaren zijn helaas nooit zo snel.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:59

Ik ken het stuk weg waar jij het over hebt en het is inderdaad heel gevaarlijk zo. Ik zou blijven klagen bij de politie maar zeker ook bij de gemeente. Daarbij denk ik meerdere klachten (van personen, dus niet gezamenlijk maar iedereen apart) hierover bij de gemeente ervoor kan zorgen dat zij dit onderwerp besproken wordt. Daarbij dit voorval is natuurlijk iets wat ook zij willen voorkomen.

Trekkers en paarden zullen elkaar daar moeten blijven passeren en het is heel krap maar met allemaal met ruste en beleid voorkom je ongelukken.

Daar de weg verbreden of veiliger maken zie ik niet zo snel gebeuren. Dit heeft puur met het gedrag van alle bestuurders te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:09

Probleem hierbij is dat trekkers onbetekend zijn.
Gaat hoop ik snel veranderen, dan is het een kwestie van kenteken noteren en aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:37

Ik hoop dat zo veel mogelijk mensen dezelfde gemeente blijven mailen... zodat zij toch denken van goh volgens mij moeten wij echt iets gaan ondernemen.

Politie staat in ieder geval achter ons en gaat controleren.

Zodra ik wat van de gemeente hoor zal ik het mededelen!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:42

Niet alles gelezen, dus weet niet of je dit gedaan hebt.

Maar doe aangifte! Zodra het weer gebeurt direct bellen!.

Helaas zijn wij ook zo'n idioot tegen gekomen tijdens de trektocht. En ook hier niks anders dan weg waar we langs rijden. Hoop dat het veiliger voor jullie wordt.

Overigens zelf de borden uitprinten en rond hangen mag volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:50

Aangifte is niet haalbaar gezien er geen strafbaar feit is gepleegd.... helaas

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:08

Helaas is niet elk politieburo dus meelevend.

Bij ons mocht ik gelijk komen, aangifte doen. Zij gingen er in ieder geval een melding van maken en kijken of ze er iets mee konden doen. Zodra dit weer zou gebeuren dan direct bellen met 112 als we de persoon nog in zicht hadden. mocht dat niet lukken dan later bellen met 0900-8844.

De vrouw die ik toen had, vond het ook te gevaarlijk voor woorden. En gaf zelfs aan dat ook jonge paarden het moeten leren langs de weg, en dat ze met dit soort idioten verpest konden worden.

Jammer dat het niet lukt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:40

Hier ook alleen maar polder, maar de meeste boeren houden er gelukkig rekening mee. Hier zijn het meer de automobilisten die er per sé langs móeten. En dan het liefst op normale snelheid (60-80 km/h). Gelukkig is mijn haflinger bomproof op auto's, maar ik vind het altijd maar spannend op die smalle weggetjes.

Ik zag een tijdje terug een bokker die een tekst op een veiligheidshesje had laten maken. Stond iets op als: Afstand houden. En dan in koeienletters aan de voor- en achterkant. Ik zit er aan te denken om ook zoiets te laten maken. Ik heb alleen niet altijd mijn vestje aan als het erg warm is :+

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:02

Ik woon in België maar heb het bord nog nooit gezien.
Die affiche zou ik ook wel kunnen gebruiken om achter op mijn menwagen te hangen.
Bij het inhalen,rijden sommige bestuurders echt rakelings langs om vervolgens vlak voor m'n pony zijn neus terug in te voegen.
Maar zoals hier eerder gezegd wordt,zullen sommigen nooit slimmer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:03

Ik heb zo'n hesje van horseware. please pass wide and slow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:46

Wat dacht je van "Als je dit kan lezen zit je er te dicht op, graag afstand houden"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:41

Oh dat is helemaal een tof idee ook, zo'n hesje! Ga ik ook maar eens naar kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:48

Gemeente EN Hoogheemraadschap namen het in eerste instantie niet serieus. Maar, de aanhouder wint...
Na veel afgewimpeld te zijn met rotsmoesjes (om maar niet te hoeven werken), krijg ik net toch het mailtje dat ze hierover ter plaatse in gesprek willen gaan...

Spannend dus.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:59

Als je een beetje weet wie er er langskomen qua trekkers (loonbedrijf, boerenbedrijven) kun je een nette brief/flyer opstellen en deze rondbrengen bij deze bedrijven. Leg op een nette toon uit hoe paarden en het verkeer samen moeten gaan en of ze het aan al hun medewerkers willen mededelen. Voor mijn part nodig je ze uit voor een middagje ponyrijden voor hun kinderen/kleinkinderen. Als je meer met elkaar in contact komt ga je automatisch meer rekening houden met elkaar.

Daarnaast vind ik een hesje ook een goed idee. Al is het er eentje zonder tekst, vaak heeft een verkeers/veiligheidshesje door de opvallende kleur toch een meer 'afrem'effect.

Zelf bordjes ophangen, tijdelijk of voor langer, gewoon doen. Of het mag of niet, jammer dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:17

Het contact met de buren is al gelegd en deze buren gaan ook extra opletten! :D Gelukkig! Ze kwamen van de week zelfs wortels brengen hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:22

Oja en we hebben de posters van loket belgie geplastificeerd en opgehangen. plus de stickers uitgedeeld hier bij de buren + volkstuinen complex.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:05

Super goed nieuws, blij dat er wat mee gedaan wordt.
Wanneer gaat het gesprek plaatst vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:47

Ik wacht nog op de mail met een afspraak haha..