Leren chaps of leren rijlaarzen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:52

lisa_floorxx schreef:
Ik vind persoonlijk laarzen fijner ;p eppeljeck heeft ook fijne laarzen en niet al te duur

Ik vind laarzen inderdaad ook fijner maar die van Epplejeck vond ik nog best hoog.

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:28

Nayan schreef:
lisa_floorxx schreef:
Ik vind persoonlijk laarzen fijner ;p eppeljeck heeft ook fijne laarzen en niet al te duur

Ik vind laarzen inderdaad ook fijner maar die van Epplejeck vond ik nog best hoog.

Mja, Eppeljeck zijn er laarzen die niet al te duur zijn, maar sommige zijn idd ook nog best hoog. Maar er is wel meer keuze heb ik gezien, dan bv. Divoza (geloof ik)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:40

Tango1979 schreef:
Als je officieel wedstrijden wil gaan starten, zou ik toch voor laarzen gaan. Ik zie op concours amper mensen met chaps, vind een laars toch beter staan. (in training rij ik zelf ook regelmatig met jodphurs)

Het grappige is eigenlijk dat er meer mensen met jophers en chaps rijden dan je denkt. Als je een stel nette jophers hebt met daar overheen een paar strakke chaps en je draagt daarbij een spoortje (valt vaak op of tegen de randen van de chaps) dan zie je bijna geen verschil met laarzen.
Als je niet in de standaard maten valt (wat ik begrijp uit de ervaring met de mondini laarzen) dan zijn chaps zeker een goedkopere maar toch hele nette oplossing. Ikzelf heb ariat jophers met hard-leren chaps erop (merk van de chaps bestaat niet meer maar een paar mooie zoeken kan je wel wat tijd kosten).

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:49

Vroeger toen de leren chaps nog niet zo bekend waren in NL had ik die ook, veel mensen hebben toen tegen mij gezegd wat heb je mooie laarzen, en ik zo: dank je wel maar het zijn leren chaps:) Ik had harde leren chaps en ze zaten heerlijk, heb nu inmiddels wel rijlaarzen en ook nooit meer zulke chaps kunnen vinden ;( Ze leken echt op de schacht van een laars. Super fijn waren ze :j
Zeker als je een mooie combinatie van jodhpurs en chaps kan vinden dan zie ik niet in waarom je per se laarzen op een wedstrijd moet hebben. Vaak moet je wel heel erg goed kijken om te ontdekken dat het geen laarzen zijn...

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 16:48

Welshfan97 schreef:
Het grappige is eigenlijk dat er meer mensen met jophers en chaps rijden dan je denkt. Als je een stel nette jophers hebt met daar overheen een paar strakke chaps en je draagt daarbij een spoortje (valt vaak op of tegen de randen van de chaps) dan zie je bijna geen verschil met laarzen.
Als je niet in de standaard maten valt (wat ik begrijp uit de ervaring met de mondini laarzen) dan zijn chaps zeker een goedkopere maar toch hele nette oplossing. Ikzelf heb ariat jophers met hard-leren chaps erop (merk van de chaps bestaat niet meer maar een paar mooie zoeken kan je wel wat tijd kosten).

MarloesHJ schreef:
Vroeger toen de leren chaps nog niet zo bekend waren in NL had ik die ook, veel mensen hebben toen tegen mij gezegd wat heb je mooie laarzen, en ik zo: dank je wel maar het zijn leren chaps:) Ik had harde leren chaps en ze zaten heerlijk, heb nu inmiddels wel rijlaarzen en ook nooit meer zulke chaps kunnen vinden ;( Ze leken echt op de schacht van een laars. Super fijn waren ze :j
Zeker als je een mooie combinatie van jodhpurs en chaps kan vinden dan zie ik niet in waarom je per se laarzen op een wedstrijd moet hebben. Vaak moet je wel heel erg goed kijken om te ontdekken dat het geen laarzen zijn...

Valt me nu inderdaad op dat veel mensen gewoon met jodphurs rijden, bedankt voor de tips! Heb al veel aanbevelingen gehad over de ariat jodphurs, welke ik al bekeken heb (en er superfijn uitzien met veters!). Ik hoop dat ik van die hardleren chaps kan vinden, want met chaps rijden voelt gewoon fijner dan met laarzen inderdaad.

Myour

Re: Leren chaps of leren rijlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:07

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 17:10

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:31

Weet dat petri ook hele mooie heeft, een aantal jaar geleden pastte ik ook niet de standaard maat chaps en toen heeft een ruitersportzaak me geholpen met de chaps smaller te maken. Dat waren hele simpele zwarte harde leren chaps met een band stevige elastiek naast de rits.

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:19

Je moet doen wat je zelf fijn vind zitten en mooi vind.
Mijn vriendin zweert bij chaps, terwijl ik laarzen veel lekkerder en mooier vind, ze moeten wel van leer zijn want rubber vind ik vreselijk.
Als je niet al te dure laarzen wilt kan je bij HKM kijken. Ik heb net het spain model gekocht en er twee keer mee gereden en ze zitten lekker, de eerste keer best stijfjes maar de tweede keer waren ze al wat soepeler.

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 09:01

SavannahdB schreef:
Je moet doen wat je zelf fijn vind zitten en mooi vind.
Mijn vriendin zweert bij chaps, terwijl ik laarzen veel lekkerder en mooier vind, ze moeten wel van leer zijn want rubber vind ik vreselijk.
Als je niet al te dure laarzen wilt kan je bij HKM kijken. Ik heb net het spain model gekocht en er twee keer mee gereden en ze zitten lekker, de eerste keer best stijfjes maar de tweede keer waren ze al wat soepeler.

Bedankt voor de tip, ik zal daar ook kijken! :) Rubber vind ik idd ook vooral bij laarzen vreselijk zitten, dus ik ga denk ik gewoon wat dingen passen, maar dan wel leer.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:09

Bij laarzen moet je er rekening mee houden dat de vouw er nog in moet komen, en dat de rand dan gaat zakken. Bij een goede winkel meten ze je voet en onderbeen na, en plaatsen ze dan de opdracht gebaseerd op je maten. Met mazzel past een convectie maat.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:03

Hoi,
ik zou aanraden om laarzen te nemen. Werken beter en zijn warmer en steviger.
Als je geen laarzen vindt, ga dan op zoek naar tweedehands spullen. Werken ook prima. Zo zie je, ik kon nergens leren rijlaarzen vinden. Ik heb redelijk goed contact met mijn buurvrouw en die heeft tot en met de klasse Z gereden. Vanwege een blessure is ze gestopt met wedstrijden rijden. En teon bood ze uit zichzelf aan dat ik haar wedstrijdlaarzen GRATIS mocht hebben! Ze zitten super en rijden heel fijn :j Succes nog!!

:9

xsimoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:06

Ik vind leren laarzen lekkerder zitten dan leren chaps.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:16

Bij www.paardendrogist.nl hebben ze nu korting op Ariat. En anders even bij Ooteman in de sale kijken, stonden gisteren nog best veel leren jodphurs op voor leuke prijzen.

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 09:16

Pantykous schreef:
Bij http://www.paardendrogist.nl hebben ze nu korting op Ariat. En anders even bij Ooteman in de sale kijken, stonden gisteren nog best veel leren jodphurs op voor leuke prijzen.

Oh, dankjewel!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:47

Ik ben vandaag naar de Divoza geweest om voor leren laarzen te kijken en ik raad je aan om dat ook te doen. Als ik uit zou gaan van de maten op internet zouden ze (Wakefield/Field 1 en 2/Cardiff/Kendal) te hoog zijn voor mij in de R (regular) maat. Schijn bedriegt want ik ben nu thuis gekomen met een H (Hoog) van de Kendal, die ik trouwens echt aanraad: Ze zitten 100x beter dan de Wakefield/Field etc en het leer is heel soepel, je hoeft ze niet eens in te lopen. Ik heb deze nu besteld want helaas waren ze niet in mijn maat. Wat trouwens heel sneaky is, is dat verschillende modellen laarzen met dezelfde matentabel niet hetzelfde vallen. Zo was de Field 1 veel te hoog en kwam hij echt over mijn knie heen, terwijl de Kendal te laag was, ook al zouden ze volgens de matentabel hetzelfde moeten zitten. Dus ik raad je echt aan om naar de Divoza te gaan en te passen, al gaat dat niet zo 1 2 3. En als je op zoek bent naar een laars beveel ik de Kendal echt aan.

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:26

Ik rijd met Ariat jodphurs met veters & concorde chaps. Ze zitten echt super fijn! Hele goede kwaliteit ook!

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 14:28

Yezzi schreef:
Ik ben vandaag naar de Divoza geweest om voor leren laarzen te kijken en ik raad je aan om dat ook te doen. Als ik uit zou gaan van de maten op internet zouden ze (Wakefield/Field 1 en 2/Cardiff/Kendal) te hoog zijn voor mij in de R (regular) maat. Schijn bedriegt want ik ben nu thuis gekomen met een H (Hoog) van de Kendal, die ik trouwens echt aanraad: Ze zitten 100x beter dan de Wakefield/Field etc en het leer is heel soepel, je hoeft ze niet eens in te lopen. Ik heb deze nu besteld want helaas waren ze niet in mijn maat. Wat trouwens heel sneaky is, is dat verschillende modellen laarzen met dezelfde matentabel niet hetzelfde vallen. Zo was de Field 1 veel te hoog en kwam hij echt over mijn knie heen, terwijl de Kendal te laag was, ook al zouden ze volgens de matentabel hetzelfde moeten zitten. Dus ik raad je echt aan om naar de Divoza te gaan en te passen, al gaat dat niet zo 1 2 3. En als je op zoek bent naar een laars beveel ik de Kendal echt aan.

Zo te horen is naar Divoza zelf gaan wel dus het handigst. Wat raar dat van die maattabellen! Erg bedankt voor de tips! :D

Suuzje_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 14:28

Anniek22 schreef:
Hoi,
ik zou aanraden om laarzen te nemen. Werken beter en zijn warmer en steviger.
Als je geen laarzen vindt, ga dan op zoek naar tweedehands spullen. Werken ook prima. Zo zie je, ik kon nergens leren rijlaarzen vinden. Ik heb redelijk goed contact met mijn buurvrouw en die heeft tot en met de klasse Z gereden. Vanwege een blessure is ze gestopt met wedstrijden rijden. En teon bood ze uit zichzelf aan dat ik haar wedstrijdlaarzen GRATIS mocht hebben! Ze zitten super en rijden heel fijn :j Succes nog!!

:9

Oehhh dat is mazzel! Bedankt :)

SophieMitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:44

Ik heb leren chaps en ik vind ze erg fijn! Echt een aanrader :j

JS_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:52

ik heb ook leren chaps. zitten super fijn. en je ziet bijna geen verschil met laarzen

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:14

Ik heb zelf een voorkeur naar chaps.
Ideaal!

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:28

ik heb chaps/jodphurs en laarzen (beide van echt leer) maar mijn voorkeur gaat toch uit naar mijn laarzen, ik vind deze veel fijner zitten... maar de divoza is niet de enige paardenwinkel misschien kan je ergens anders kijken

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:11

Ik heb leren jodphurs, chaps en rijlaarzen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar mijn laarzen. Ze zitten fijner en bieden gevoelsmatig meer steun. Ik heb jodphurs van BR, chaps van Derby en laarzen van Harry Horse.

LaLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:21

Ik vind zelf laarzen ook fijner, zit net wat steviger. Is er geen andere ruitershop in de buurt? Ik denk dat het wel handig is om advies te vragen!