lisa_floorxx schreef:Ik vind persoonlijk laarzen fijner ;p eppeljeck heeft ook fijne laarzen en niet al te duur
Ik vind laarzen inderdaad ook fijner maar die van Epplejeck vond ik nog best hoog.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nayan schreef:lisa_floorxx schreef:Ik vind persoonlijk laarzen fijner ;p eppeljeck heeft ook fijne laarzen en niet al te duur
Ik vind laarzen inderdaad ook fijner maar die van Epplejeck vond ik nog best hoog.
Tango1979 schreef:Als je officieel wedstrijden wil gaan starten, zou ik toch voor laarzen gaan. Ik zie op concours amper mensen met chaps, vind een laars toch beter staan. (in training rij ik zelf ook regelmatig met jodphurs)
Ze leken echt op de schacht van een laars. Super fijn waren ze
Welshfan97 schreef:Het grappige is eigenlijk dat er meer mensen met jophers en chaps rijden dan je denkt. Als je een stel nette jophers hebt met daar overheen een paar strakke chaps en je draagt daarbij een spoortje (valt vaak op of tegen de randen van de chaps) dan zie je bijna geen verschil met laarzen.
Als je niet in de standaard maten valt (wat ik begrijp uit de ervaring met de mondini laarzen) dan zijn chaps zeker een goedkopere maar toch hele nette oplossing. Ikzelf heb ariat jophers met hard-leren chaps erop (merk van de chaps bestaat niet meer maar een paar mooie zoeken kan je wel wat tijd kosten).
MarloesHJ schreef:Vroeger toen de leren chaps nog niet zo bekend waren in NL had ik die ook, veel mensen hebben toen tegen mij gezegd wat heb je mooie laarzen, en ik zo: dank je wel maar het zijn leren chaps:) Ik had harde leren chaps en ze zaten heerlijk, heb nu inmiddels wel rijlaarzen en ook nooit meer zulke chaps kunnen vindenZe leken echt op de schacht van een laars. Super fijn waren ze
![]()
Zeker als je een mooie combinatie van jodhpurs en chaps kan vinden dan zie ik niet in waarom je per se laarzen op een wedstrijd moet hebben. Vaak moet je wel heel erg goed kijken om te ontdekken dat het geen laarzen zijn...
Myour schreef:http://www.ooteman.nl/ladies/riding-sho ... hers-black
Deze heb ik zelf, vind ze zelf erg mooi, zijn ook hardleren. Succes met zoeken! Wil zelf iig niets anders meer
SavannahdB schreef:Je moet doen wat je zelf fijn vind zitten en mooi vind.
Mijn vriendin zweert bij chaps, terwijl ik laarzen veel lekkerder en mooier vind, ze moeten wel van leer zijn want rubber vind ik vreselijk.
Als je niet al te dure laarzen wilt kan je bij HKM kijken. Ik heb net het spain model gekocht en er twee keer mee gereden en ze zitten lekker, de eerste keer best stijfjes maar de tweede keer waren ze al wat soepeler.
Rubber vind ik idd ook vooral bij laarzen vreselijk zitten, dus ik ga denk ik gewoon wat dingen passen, maar dan wel leer.
Succes nog!!
Pantykous schreef:Bij http://www.paardendrogist.nl hebben ze nu korting op Ariat. En anders even bij Ooteman in de sale kijken, stonden gisteren nog best veel leren jodphurs op voor leuke prijzen.
Yezzi schreef:Ik ben vandaag naar de Divoza geweest om voor leren laarzen te kijken en ik raad je aan om dat ook te doen. Als ik uit zou gaan van de maten op internet zouden ze (Wakefield/Field 1 en 2/Cardiff/Kendal) te hoog zijn voor mij in de R (regular) maat. Schijn bedriegt want ik ben nu thuis gekomen met een H (Hoog) van de Kendal, die ik trouwens echt aanraad: Ze zitten 100x beter dan de Wakefield/Field etc en het leer is heel soepel, je hoeft ze niet eens in te lopen. Ik heb deze nu besteld want helaas waren ze niet in mijn maat. Wat trouwens heel sneaky is, is dat verschillende modellen laarzen met dezelfde matentabel niet hetzelfde vallen. Zo was de Field 1 veel te hoog en kwam hij echt over mijn knie heen, terwijl de Kendal te laag was, ook al zouden ze volgens de matentabel hetzelfde moeten zitten. Dus ik raad je echt aan om naar de Divoza te gaan en te passen, al gaat dat niet zo 1 2 3. En als je op zoek bent naar een laars beveel ik de Kendal echt aan.
Anniek22 schreef:Hoi,
ik zou aanraden om laarzen te nemen. Werken beter en zijn warmer en steviger.
Als je geen laarzen vindt, ga dan op zoek naar tweedehands spullen. Werken ook prima. Zo zie je, ik kon nergens leren rijlaarzen vinden. Ik heb redelijk goed contact met mijn buurvrouw en die heeft tot en met de klasse Z gereden. Vanwege een blessure is ze gestopt met wedstrijden rijden. En teon bood ze uit zichzelf aan dat ik haar wedstrijdlaarzen GRATIS mocht hebben! Ze zitten super en rijden heel fijnSucces nog!!