Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
repeltje schreef:pizza64,
Sinds mijn dochter uit het ziekenhuis is, doet de pony dit jammer genoeg ook bij m'n stiefdochter, bij iedereen die met de pony omgaat eigenlijk (niet blijven staan, bit moeilijk aandoen,...).
miezelke schreef:Ik ken de TS en haar situatie goed, zal eventjes mee antwoorden want het gaat voor TS soms nogal snel![]()
TS vraagt zich af of de pony niet afgestompt is door het rijgedrag van de oudste. Die rijdt namelijk nog, in de tijd dat ze bij haar 'echte' mama is, op een manege waar trek-, sleur- en stampwerk de standaard is. Zo berijdt ze dan ook de eigen pony van de TS. Idd meestal gewoon op eigen houtje, zonder les. Gewoon lekker vrij en alleen rijden op de pony.
Wanneer de jongste, die veel minder kracht heeft en trouwens ook niet zo wil rijden, dan op de pony rijdt, heeft zij helemaal niets meer te zeggen en doet de pony gewoon haar eigen zin.
Mioux schreef:repeltje schreef:Medisch gezien zou ze echt helemaal in orde moeten zijn, daar letten wij heel erg op, alsook passend zadel, hoofdstel...
toch zou ik eens naar het gebit laten kijken, bit weigeren kan een teken zijn van scherpe haken op de kiezen,die je zelf niet kan zien en achterin zitten.
miezelke schreef:Ik ken de TS en haar situatie goed, zal eventjes mee antwoorden want het gaat voor TS soms nogal snel![]()
TS vraagt zich af of de pony niet afgestompt is door het rijgedrag van de oudste. Die rijdt namelijk nog, in de tijd dat ze bij haar 'echte' mama is, op een manege waar trek-, sleur- en stampwerk de standaard is. Zo berijdt ze dan ook de eigen pony van de TS. Idd meestal gewoon op eigen houtje, zonder les. Gewoon lekker vrij en alleen rijden op de pony.
Wanneer de jongste, die veel minder kracht heeft en trouwens ook niet zo wil rijden, dan op de pony rijdt, heeft zij helemaal niets meer te zeggen en doet de pony gewoon haar eigen zin.
De vraag is: hoe verzoen je dit? Over de lessen die de stiefdochter neemt bij haar mama, heeft TS uiteraard niks te zeggen.
miezelke schreef:De pony is zo gaan doen tijdens het half jaar dat de stiefdochter er in alle vrijheid heeft mee gereden. TS heeft niet de tijd om altijd mee te gaan, heeft ook een baan en een huishouden etc... Meisje is trouwens 14, die hoef je toch niet altijd het handje vast te houden? En haar gaan verbieden om alleen te gaan is ook zo verregaand....
xSlvna schreef:Maar als de een met geweld (ruk en pluk gaat bij mij gelijk aan streng/onrechtmatig gedrag bij grondwerk) en de ander met geduld werkt, zou ik het als geduldige echt niet fijn vinden om samen met de ander te werken.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe de 14 jarige verder met de pony is, maar dat lijkt TS ook niet te weten.