Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GevlektBont schreef:Ik snap dat t allemaal met de bovenstaande te maken hebben, maar waarom is nou een Jazz meer waard als een andere kwpn met leuk papier?
Op dit moment gaat een vriendin van mij haar pony verkopen, vandaar dat we ook graag wilde weten hoe je zoiets kan "taxeren" .
Gaat om een hele leuke palomino pony van 1.40 met goed papier, ouders hebben predicaten etc. Typische wedstrijd pony, zowel looks als gangen. Nette leeftijd van 3 jaar en wordt nu rustig beleerd.
Als ik op sporthorses kijk staan deze pony's voor 2500/5000 euro. Op mp staan ze voor 1800/2200 euro.
Dus wat maakt nou net die ene pony's verschil dat die wel de 5000,- euro waard zijn.( en dan heb ik ze ongeveer vergeleken met kleur, leeftijd en niveau.)
felintje schreef:Inderdaad, een paard is waard wat de gek er voor geeft.. Naja in dat geval ben ik dus een gek. Alsje het maar doet uit de liefde voor het dier !
Zeker nu de paardenmarkt slecht gaat, is het niet evident om een paard aan een te hoge prijs kwijt te raken denkik.
DatBenIkNou schreef:felintje schreef:Inderdaad, een paard is waard wat de gek er voor geeft.. Naja in dat geval ben ik dus een gek. Alsje het maar doet uit de liefde voor het dier !
Zeker nu de paardenmarkt slecht gaat, is het niet evident om een paard aan een te hoge prijs kwijt te raken denkik.
Dan vergis je je toch. Juist de paarden in het hogere segment, verkopen nog steeds heel goed. Juist bij de huis tuin en keukenpaarden, ligt de markt redelijk op z'n gat. Daar is gewoon veel aanbod in, paarden die echt presteren en potentie hebben voor het hogere werk, zijn gewoon schaarser en gewild. Vergeet niet dat juist de crisis bij de 'gewone' mensen heeft huisgehouden en de juist bij de rijkeren minder. Die hebben gewoon nog steeds geld om uit te geven.
GevlektBont schreef:Ik snap dat t allemaal met de bovenstaande te maken hebben, maar waarom is nou een Jazz meer waard als een andere kwpn met leuk papier?
Op dit moment gaat een vriendin van mij haar pony verkopen, vandaar dat we ook graag wilde weten hoe je zoiets kan "taxeren" .
Gaat om een hele leuke palomino pony van 1.40 met goed papier, ouders hebben predicaten etc. Typische wedstrijd pony, zowel looks als gangen. Nette leeftijd van 3 jaar en wordt nu rustig beleerd.
Als ik op sporthorses kijk staan deze pony's voor 2500/5000 euro. Op mp staan ze voor 1800/2200 euro.
Dus wat maakt nou net die ene pony's verschil dat die wel de 5000,- euro waard zijn.( en dan heb ik ze ongeveer vergeleken met kleur, leeftijd en niveau.)
Sandraa schreef:Objectief gezien zijn deze twee paarden hetzelfde waard?
-Paard 1; bruin, 1.60, 600kg, papierloos, l-dressuur
-Paard 2: zwart, 1.65, 600kg, ggk kwpn hengst, lichte tour
RDMhorses schreef:Hallo
Ik vraag mij af hoeveel mijn pony veulen waard is het is een vos bonte homozygoot
Hengst (een van de enige)
Als iemand een idee heeft mogen jullie altijd iets reageren