Deken tegen de dazen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:20

Dyonne schreef:
Oogkap ga ik niet gebruiken. Maar hals is wel nodig. Wordt wel terugslaan denk. Hoody vindt hij niet zo leuk. Prijs valt mee als hij inderdaad een tijd meegaat.

Idd, prijs valt eigenlijk alleen mee als hij gewoon lang meegaat haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:24

Ja de sweet itch hoody gaat heel lang mee :j

Heb de deken uiteindelijk verkocht omdat pony overleden was. Nu heeft mijn huidige paard ook weer een :j

edit: bij divoza is die nu met kortingsactie €111,-

Linnie050

Re: Deken tegen de dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:27

Als ik jou was zou ik door je vliegenspray wat hersthoornolie mengen en dit over je deken spuiten.
Je paard reageerd echt heftig!
Met de hertshoornolie zijn die dazen zo vertrokken.
In het begin vliegen ze er wat om heen en een enkele gaat op je paard zitten en daarna afgelopen.
Ik bestel altijd 100ml flesjes bij de gezondheidswinkel online.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:29

Dat zijn echt enorme bulten!

Je zou ook kunnen kijken naar een eczeemdeken, die sluiten wat beter aan. Ik heb voor mijn paarden de QHP eczeemdeken Comfort gekocht (http://www.dekroo.nl/webwinkel/dekens-f ... omfort.htm), die hebben een ruime en lange hals. Ze vallen wel klein uit, dus neem een maatje groter dan normaal.

Mijn zeer gevoelige lusi krijgt alleen van de elastieken bij de achterbenen wat schuurplekjes en ook alleen als de deken scheef komt te liggen door bijv. rollen.

Deze deken bevalt zo goed, dat ik ook een uitrijdeken van hetzelfde merk heb gekocht (http://www.dekroo.nl/webwinkel/dekens-f ... et-nek.htm) en die ligt ook helemaal perfect (en valt ook klein :-)).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:57

Mijn paard heeft de zebradeken van QHP. Ik heb die gekozen omdat het halsdeel afneembaar is, itt die van Rider Pro.
Het principe van het dazen weren berust op het feit dat de deken bij bewegen (ook rillen) steeds over de vacht heen beweegt waardoor de dazen geen grip op de huid krijgen. Hier werkt hij fantastisch, Moos is veel rustiger geworden en er is geen bultje te zien.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 06:56

Bedankt voor de reacties. Mijn pony heeft een hekel aan nieuwe dingen en een deken zoals een eczeemdeken aantrekken is dan wat lastiger.

Gem, ik denk dat ik het nog weleens ga proberen. Hoe valt die QHP deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:35

qhp heeft een nare pasvorm vind ik en in is ook zo kapot...

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:31

Ha, ha, zo zie je maar, zoveel mensen zoveel meningen. Persoonlijk vind ik de pasvorm juist goed (de comfort deken), mijn paarden zijn best breed/barok en veel dekens knellen op de schouders en/of schuiven naar achteren. Deze deken niet vanwege een brede elastieke band voor de schouder. En vaak is de hals niet lang genoeg, wat bij deze deken prima is. Of ze snel kapot gaan weet ik niet, ik heb heel nette paarden (doe jaren met dekens ;-)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:32

Ik heb het niet over jou deken maar de zebra deken van QHP :)

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:33

Nog even een opmerking over de pasvorm: ze vallen dus klein uit, neem dus een maat groter dan normaal. Wat bij de Comfort deken overigens prettig is dat de halsopening elastiek heeft, daardoor hoef je niet te trekken om de deken over het hoofd van het paard te krijgen.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:35

Yvank_ schreef:
Ik heb het niet over jou deken maar de zebra deken van QHP :)

Okay!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:47

Ik heb een fly cooler van Pagony op mijn paard liggen, zonder hals. Op haar lijf heb ik nog geen dazensteken gezien ondanks dat ze hele dagen op de wei loopt. In de stallen hebben we bijna geen last van dazen.

Op dagen dat het echt erg is spuit ik soms nog wel eens wat Veerust op haar hals en deken. Misschien dat dit voor jouw paard ook werkt? Dan heb je dubbele werking.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:52

Ik heb juist weer geen klagen over de pasvorm van QHP :) . Voor mijn paard en voorheen pony waren ze juist perfect. Eén van de weinige dekens waar ik nooit schuurplekken bij gezien heb op de borst of heupbeenderen. Nu heb ik wel steeds fijn- tot normaalgebouwde dieren gehad en geen breedgeschouderde.
Ik vind ze wel altijd wat groot vallen, merk steeds dat ik wellicht ook een maatje kleiner had kunnen passen. Niet dat het dan altijd beter is, maar vaak twijfelen tussen 2 maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:53

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 20:20

Ja, die EJ deken zit ik over te denken. Weten jullie hoe die qua maat valt?

De Rambo Sweet itch hoody ligt er sinds gister op. En vandaag drie bevestigingen van de hals al los... gewoon de stiksels.. Ik heb ze wel weer wat vastgezet, want hij moet gewoon een deken op. Maar wel de winkel een bericht gestuurd, want dit vind ik belachelijk voor deze deken.

Sowieso zoek ik een extra deken erbij, en die EJ lijkt wel heel ok. Alleen wel benieuwd hoe die dan valt, gezien de Rambo groot valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:26

Rambo groot? Ik vind ze juist klein vallen :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 20:28

Vind je dat echt? Ik heb van Rhino altijd 6'0, dat zit goed. De Rambo sweet itch 6'0 was te groot. Nu dus een 5'9 erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:45

Ja vind ik wel... ik heb ze een maat groter dan mn amigo/rhino's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:00

Ik heb zowel de Sweet itch hoody als die van de EJ gehad. Je ziet natuurlijk wel een stuk kwaliteitsverschil, de EJ deken heeft een aanzienlijk dunnere stof, ook vond ik de sluitingen niet heel sterk. Mijn paard is er uit geknapt aan de voorkant. Voor die prijs is het best een goede deken, maar kwaliteitsverschil zul je echt wel merken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 16:48

Jitskee, vallen ze ook smaller om de hals of niet?
Ik zit wel sterk aan een EJ te denken als extra deken.
Maar bij de Rambo zijn de stiksels al kapot gegaan..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:52

Ik heb er eentje van de welkoop. Leuke prijs en kwaliteit valt echt niet tegen. Gaat nu al 3 maand mee in een ruinenkudde

Markies1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:28

Ik heb altijd de bucas buzz off gehad en dus weer een bucas buzz off zebra besteld. Helaas was de 175 wat ik altijd heb helemaal niet goed. Veel te krap op de schouders, hals veel te lang, buikflap te krap en achterkant was ook te krap. Dus heb een 185 gepast..... Ook die zit voor geen meter. Kortom ze hebben de hele pasvorm veranderd.... Ik heb gister de Rambo sweet itch hoody gekocht. Hopen dat die wel past :D

Markies1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:56

Ook de sweet itch hoody zit niet goed :(...... De hals is veel te lang :(. Ik ga mijn zoektocht weer hervatten :D

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:01

Wat ben ik stiekem toch blij dat ik ongeveer 30 km van de zee sta, en dat het op de weide altijd waait, en dus totaal geen last heb van Dazen/muggen/vliegen. *\o/*
Maar ik heb een keer gehoord, dat als je verticale strepen op je paard met stoepkrijt zal zetten, dat de dazen daar niet op af komen, omdat ze dan geen inschatting kunnen doen van diepte ofzo, en daarom niet kunnen landen. en dus vervolgens niet kunnen steken, daarom lijkt mij die zebra juist zo handig.. omdat daar dus strepen op zitten! voorlopig die rottige dekens niet nodig, maar wou het toch even melden van die strepen :)

Markies1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:58

Daarom hebben ze idd ook die zebra dekens gemaakt :D! Fijn dat bij jou geen beesten zitten ;) :)!