Problemen met trailerladen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chroosje

Re: Problemen met trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:21

We hebben het al op een andere manier opgelost, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar er gaat een touw achter haar schouderbladen over haar rug tussen haar voorbenen door, die wordt door het halster gehaald en als ze dan niet meewerkt voelt ze druk en dan loopt ze in alle rust, dit hebben we nu 2 keer gedaan en het is heel erg goed gegaan!

- dit is trouwens door iemand gedaan die dit al jaren doet, geen 'officiële professional' maar hij heeft er erg veel verstand van, hij stalt zijn paarden bij ons op de boerderij dus we kennen hem erg goed en hij doet dit in alle rust, paarden staan dan binnen 3 minuten op de trailer/vrachtwagen -

Dank jullie wel voor de moeite en de tips!

Daihyo

Re: Problemen met trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:51

Ik hoop voor je dat dit nu goed blijft gaan.
Zo niet, sluit ik me aan bij Cissy. Ga dit niet zelf doen, maar laat iemand met ervaring dit oplossen.

Zelf heb ik 5 jaar een trailerlaadprobleem gehad. Of nou ja, mijn haflinger. Er zijn een stuk of 5 professionals bij geweest en pas dit jaar is het opgelost. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar niet elke weg past bij je paard.
Mocht het niet lukken, raad ik je iemand aan via 2Moons. Na 5 jaar hebben zij mijn paard en mij het vertrouwen terug gegeven en loopt hij braaf de trailer op. 5 jaar van paniek, stress, trailers slopen (tussenschof liften, stang breken), diverse veeartsrekeningen. Maar nu doet hij het, aan een lang touwtje, achter mij aan de trailer in.

Voor mijn volledige verhaal kun je mijn topics lezen:
[ITP] Zou ons trailerlaadprobleem na 5 jaar toch verholpen worden?
[ITP] Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons