Wedstrijdfoto's direct op terrein af laten drukken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janneke584

Re: Wedstrijdfoto's direct op terrein af laten drukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:39

Bij de marathons ben ik het ook regelmatig tegen gekomen. Ook bij onderlinge marathons. Volgens mij werden er best veel foto's verkocht. Op A4 formaat kostte het 10 euro en een kleine maat (weet niet meer hoe groot) 4 euro geloof ik. We hebben ook wel eens alle foto's op een dvd/cdrom kunnen kopen voor iets van 15 euro.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:45

Het is natuurlijk wel fijn als je de foto kan zien zonder huge logo dwars over het paard zodat je eigenlijk niet kan kijken of het waard is de foto te bestellen. Zo zonder logo kan je beter oordelen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:59

Ja ik zou er wel interesse in hebben, nabestellen vergeet ik vaak. Ik zou er 7.50-10 euro voor over hebben, hoeft van mij geen grote foto te zijn ik hang ze niet op.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 22:20

@Lauke, ik geef een reactie op het feit dat jij ergens op reageert waar ik bewust géén commentaar op vraag. Dan wil jij volgens mij niet horen wat ik heb te zeggen? Ik wil inderdaad niet horen wat je zegt, bewust, omdat ik met iemand samenwerk die al 30 jaar in het bedrijfsleven zit. Het is een schets die we aan het maken zijn. Maar goed, ik ga hier verder niet op in. Heeft blijkbaar geen zin want ik doe het toch fout in je ogen ;).

De rest; thanks voor jullie reactie's! Hier kan ik zeker wat mee :D. Vraagje voor de mensen die fotografen hebben zien staan op evenementen en direct afdrukken/laten zien op scherm. Staan die met meerdere fotografen te klikken of is dat er juist eentje en iemand bij de computer?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:33

Tss fijn zo'n reactie, echt serieus bezig zo!

Overigens doe je niks fout in mijn ogen, ik wil je alleen aan het denken zetten want ik merk uit je verhaal dat je nog niet overal over na gedacht hebt. het enige wat ik geef zijn tips.
Jammer dat er dan zo aanvallend gereageerd wordt.
Je moet maar doen wat je leuk vind. Ik ben weg hier.

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:59

Het lijkt mij een erg leuk concept! Zeker iets mee gaan doen!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:21

_jara schreef:
Het lijkt mij een erg leuk concept! Zeker iets mee gaan doen!

Dit concept bestaat toch al lang ..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:25

Dit bestaat al jaren.... is alleen rendabel als je veel verkoopt en 2 mensen is te weinig. concoursen waar ik kom hebben ze vaak minstens 2/3 fotografen lopen en nog 2 in de stand.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:31

Hier zie ik het nooit maar zou zeker wel een foto kopen als er iemand zou staan. Achteraf na bestellen doe ik ook nooit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:34

Dit bestaat inderdaad al jaren. O.a. Digishots doet het via deze manier.

Afhankelijk van het concours zul je met minimaal twee moeten staan, maar liever met meer. Vergeet ook niet dat je een fotoprinter moet kopen/huren en moet betalen voor de inkt en het fotopapier. Dit drijft de prijs erg omhoog.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 21:13

@focussed, weet niet zeker of ik het duidelijk in de OP had gezet, maar het printapperatuur is allemaal al aanwezig...

Verder, Thanks voor de reacties. Ik ben zelf de afgelopen tijd niet in de gelegenheid geweest om veel naar wedstrijden te kunnen, dus wist niet zeker of het al bestond. Vandaar dus de vraag. Het is dus duidelijk dat het al bestaat. Mogelijkheid tot meer man is ook het probleem niet. Is het proberen waard dus. Dankjullie!

Hermesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:38

veel wedstrijden doen dit ;) ik heb al vaak foto's gekocht (20x30) voor 15 euro :) ze zijn wel super kwaliteit ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:53

je kan ook losse fotograven vragen en dan een bedrag voor de fotograaf en een deel voor jullie voor het printen.

verder was er iemand die vertelde dat mensen zelf konden zoeken. afhankelijk va je invesrering zou je dat met een tabled kunnen doen. of dat er iets is dat zr het op de smartphone kunnen zien maar niet kunne opslaan (denk niet dat dat er is haha)

zelf ook wel eens gezien. ik zou het geduld er noet voor hebben om in de rij te staan. en het geld ook niet voorover. als ik fotos wil vraag ik een vriendin. 2 hebben paardenkennis en fotocursus gehad :p dus niet geheel objectief misschien

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:55

Ik ben dit in al die jaren dat ik wedstrijd rijd slechts 1x tegengekomen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:33

Honeybee op bokt doet dit ook zoals Berdien net al zei.
Die stonden vandaag ook weer op concours waar ik was. Meestal hebben zij een tafel in de tent met de laptop en printer waar je de foto's kunt bestellen. Afhankelijk van concours zet zij ook wel extra fotograven in.

Je zou eens contact met haar op kunnen nemen voor tips :j

Ik vind het altijd wel fijn als de foto's ook online komen, heb lang niet altijd zin om hele rubriek af te wachten op de foto's of weinig contant geld mee. Bovendien staat Bella bijna altijd gaaf op de foto dus wacht ook weleens met bestellen tot na een paar concoursen, anders kom ik straks om in de foto's ;)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:41

Hier zowel op jumpings als op dressuurwedstrijden altijd fotografen aanwezig.
Jumpings kan je de dag zelf ook bestellen en naderhand via de site.
Fotograaf van de dressuur bij ons heeft een site waar je kan kiezen, evt bewerken en kan bestellen.

Prijzen varieren van 2,5 tot 20 euro en ik ben altijd heel blij om er te kunnen kopen :D

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:56

Het is dat ik geen wedstrijden rij, maar als ik dat wel zou doen zou zoiets me echt heel leuk lijken! :j