Rijbroeken met elastische stof ipv klittenband

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:21

Ik vind het veel fijner! Ik heb hele dunne enkels en ook één broek met elastiek die iets te wijd is aan de onderkant, maar daar heb ik totaal geen last van. Met klittenband hen ik daar wel last van, dan trek je het strak en blijft er zo'n hele flap over die altijd dubbel gaat zitten en gaat irriteren.
Laatst bijgewerkt door Sanned op 25-07-14 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:25

Ik vind het totaal niét fijn. Het zat bij mij veel te strak dat het zeer ging doen (maat van de broek van wel goed namelijk), toch heb ik dunne benen dus had ik dit niet verwacht. Mijn oma heeft er voor mij een stuk stof in gezet zodat het minder strak is...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:28

Geef mij maar klittenband. Ik ben niet zo jong meer, en ik vind het lastig om uit te doen.

Helaas heb ik zo'n lastig figuur voor rijbroeken (spillepootjes), dat ik me niet kan permitteren om ook nog eens rekening met de onderkant te houden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:29

Sammyoo schreef:
Geef mij maar klittenband. Ik ben niet zo jong meer, en ik vind het lastig om uit te doen.

Helaas heb ik zo'n lastig figuur voor rijbroeken (spillepootjes), dat ik me niet kan permitteren om ook nog eens rekening met de onderkant te houden.

Gewoon binnenste buiten trekken. Dus band van bovenaf over je voeten en dan schieten je voeten makkelijker door die smalle onderkant.

Lietje_1991

Re: Rijbroeken met elastische stof ipv klittenband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 11:35

Als ik dit allemaal zo lees, denk ik dat ik gewoon bij het klittenband blijf.

Zal het nog wel even passen in de winkel, maar vind het zelf niet echt een vooruitgang dat bij steeds meer paardrijdbroeken elastiek zit... Juist omdat een broek bij iedereen anders zit

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:39

Ik heb ook best wel dunne benen en ik heb pas deze rijbroek gekocht: http://www.horze.nl/kniestuk-rijbroeken ... 36574.html

Ze hebben 2 lengtes, en hij zit echt heel erg lekker. Ik rijd vaak met lage sokken en jodphurs en hij blijft goed zitten aan de onderkant. Aan de onderkant zit een andere stof dan de rest van de rijbroek. Die is heel elastisch en zal dus ook niet te snel strak gaan zitten.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:45

Heb verschillende merken met elastische stof, Kingsland, Eurostar, Manfredi en Esperado. Vind ze allemaal fijn, alleen de Esperado vind ik te wijd, maar achteraf is die ook gewoon een maat t egroot dus niet zo handig..........

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:49

Friesam, bedankt voor de tip! Suf dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :o?

Loveklazien, ik ben nu in afwachting van een een Horze broek die ik bij de winkel heb besteld (kan ik daar passen, dus geen gedoe met evt terugsturen) http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00045/4 ... FS_FOG.jpg. Lijkt op die van jou!

Het gekke is dat goedkope merken bij mij het beste zitten, dus ik heb nu een Horka en een Mondoni.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:51

Erg fijn, heb geen last meer van mijn enkels na het rijden. En het meest ideale is toch wel dat ik mijn broek naar beneden kan trekken en gewoon met sokken en al tegelijk uit kan doen *\o/* :+ (hoezo lui). Normaal moest ik altijd eerst mijn sokken apart uit doen en klittenband los maken :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:54

Ik vind het ideaal! Bij mij waren de klittenbandjes vaak te ruim en dan zat dat harde band op mijn been. Bij dat rek spul zit het onderaan niet helemaal strak aangesloten, maar wel goed genoeg. Het gaat niet dubbel zitten in mijn sokken.

Het uittrekken is inderdaad ook veel makkelijker :))

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:05

Ik vind het super rijbroeken! Niet die irritante bobbel als je klitteband
Weer ns dubbel gaat zitten etc. Echte aanrader!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:05

Ik heb laatst nieuwe broeken gekocht (en er dus ook heel veel gepast) en ook met die elastiek aan de onderkant. Ik heb heel smalle enkels en ik vond het tien keer niks! Zit heel wijd en het is een heel gedoe om je sokken er dan normaal overheen te krijgen. En ik vond het stofje waar het van gemaakt is ook niet fijn, voelde heel synthetisch, maar dat zou kunnen verschillen per broek.

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:15

Sluit heerlijk aan en trekt ook makkelijk aan!

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:12

ik heb er 1 van harry horse, moest er wel even aan wennen. maar ik vind het wel erg fijn dat dat de elastische stof goed aansluit en geen gedoe meer met die klitteband. :o

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:30

Ik had al gereageerd dat ik ze erg fijn vond geen bobbel ect., maar ondervind nu wel 1 klein nadeel.
Ik sla mijn rijbroek na het rijden bij warm weer altijd om, maar dat gaat nu dus niet bij die elastisch stof.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:02

Ik vind ze ook fijn, ik heb een hekel aan dat klitteband wat in mijn been prikt.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:18

Hier was ik ook wel benieuwd naar! Ik heb nu enkel rijbroeken met klittenband, maar zoals meerdere mensen al zeiden heb ik ook altijd zo'n bobbel in m'n laars zitten. Ik ben alleen bang dat de elastische stof na een tijdje gaat lubberen en het dus niet meer zo mooi aansluit. Heeft iemand daar ervaring mee?

BetsiePony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:50

ik vind zonder klittenband veel fijner, ik heb sinds kort elastiek en ben er ontzettend blij mee

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:22

Ik heb nu al ruim een jaar een broek met elastische stof en er lubbert nog niets gelukkig :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:28

Ik heb er ook eentje met elastiek aan de onderkant, van redhorse denk ik. En ik zou niet meer anders willen! :D Geen bobbels meer in je laars doordat klitteband, heerlijk!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:37

bij mij zijn ze vaak ook te weid vanaf de kuit. Broeken van easy rider passen mij vaak een stuk beter !

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:47

Bij mij is de klittenband altijd veel te groot en te wijd waardoor dat gewoon gaat schuren enzo.

Nu heb ik een HH met elastiek aan de onderkant. Dit zit echt heel fijn niet te strak maar wel goed genoeg aansluitend

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:49

Ik vind met elastiek veel fijner dan met klittenband, het schuurt niet meer :D.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:56

Ik heb twee eurostar rijbroeken met elastiek ipv klittenband; ik vind ze echt super fijn! Zoveel fijner en makkelijker dan klittenband.

laurax09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:57

Ik vind de elastische stof ook fijner dan klittenband.