Paard mee-emigreren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Paard mee-emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 02:18

Overweeg ook Belgie voor geneeskunde. Er zijn duidelijke verschillen met Nederland. Voordelen zijn onder andere een imo beter toelatingssysteem, lagere studiekosten en lagere kosten voor studentenwoning.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:11

Purrrfection schreef:
elenaMM77: Heb jij je eigen paard? Zo ja, hoe combineer je dat met je studie?

was het maar zo, ik heb helaas alleen ervaring met studie en studiekosten met zeer beperkte middelen.
Heb dergelijke doorrekeningen (of iets rendabel was/of verstandig) met betrekking tot studies en studiekeuzes een paar keer gedaan als vriendendienst.

ik denk dat een studie geneeskunde (met co schappen) vrij lastig is te combineren met het houden van een paard als je aan beiden voldoende aandacht wilt besteden.

vanuit het oogpunt van je beschikbare tijd en als je redelijk afhankelijk bent van je stuvie (weet niet hoeveel je ouders willen/kunnen bijdragen) zou je wellicht kunnen denken aan staldeling of deel verleasen van je paard om zo de kosten voor het onderhoud van je paardje te verlagen, maar ook te zorgen dat hij de verzorging en aandacht krijgt die hij verdient, ook als jij het eens een periode drukker hebt.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:34

TurdusMerula schreef:
Overweeg ook Belgie voor geneeskunde. Er zijn duidelijke verschillen met Nederland. Voordelen zijn onder andere een imo beter toelatingssysteem, lagere studiekosten en lagere kosten voor studentenwoning.

Als je België overweegt, doe dan eerst het toelatingsexamen. Er slaagt maar gemiddeld 5% van degene die meedoen. Financieel is Belgie wel veel interessanter. Geneeskunde is hier ongeveer 550€ per jaar zonder boeken en materiaal en zonder studietoelage. In totaal reken ik op 700€ per jaar, heb je een studietoelage dan komt het nog goeikoper uit, maar dat recht heb ik niet dus hoe duur dat is, geen idee.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:42

Houd er ook rekening mee dat de studiefinanciering in Nederland vervalt vanaf volgend jaar. De gemiddelde studie schuld voorspellen ze hier ook op €30.000

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:28

Je zou Gomir en Goldie hier op bokt een pb kunnen sturen, studeren beide geneeskunde en hebben paarden.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:56

Yunomi schreef:
Houd er ook rekening mee dat de studiefinanciering in Nederland vervalt vanaf volgend jaar. De gemiddelde studie schuld voorspellen ze hier ook op €30.000

Dit.

Off-topic: Kan jij naast Nederlands nu ook gewoon vloeiend Hongaars? Lijkt me super moeilijk :p

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:37

Suzz14 schreef:
Yunomi schreef:

Dit.

Off-topic: Kan jij naast Nederlands nu ook gewoon vloeiend Hongaars? Lijkt me super moeilijk :p

Ja haha ik spreek vloeiend hongaars ga hier naar school en ook binnenkort werken. Daarnaast engels en duits :') Ik heb het geluk gehad tweetalig te zijn opgevoed. Als buitenlander hongaars leren is echt bijna niet te doen..