Cap "schoonmaken"

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LCT

Re: Cap "schoonmaken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:18

Ik gebruik altijd gewoon baby doekjes haha!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:37

Dit topic gevonden dmv de zoekfunctie, weet dat het lang stil is geweest maar heb hier een vraagje over. Geen nieuw topic aangemaakt omdat ik die vraag net zo goed hier kan stellen lijkt mij:

Ik heb een cap van HH met zo'n zachte buitenkant en ronde bandjes, kan deze ook gewoon in de vaatwasmachine/mee onder de douche?

Zoals al eerder gezegd lijkt mij in de wasmachine gooien ook niet zo'n slim idee, dus die maar even achterwege gelaten :)

Hoop dat ik (ondanks het lange stil-zijn) een antwoord krijg ^^

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:23

Een cap is zeker niet gemaakt om in een wasmachine of vaatwasser te doen. Door de temperatuur (al is dit maar laag) en wasmiddelen lossen de lijmlagen op waarmee de cap in elkaar is gemaakt. En zeker het stuiteren in een wasmachine kan de harde beschermlaag beschadigen. Zelfs in een emmer sop of mee onder de douche kan dit veroorzaken. En voor iedereen die me tegen probeert te spreken; ik werk bij HH :roll: . Om dit probleem op te lossen zijn er inmiddels al langere tijd helmen op de markt met uitneembare voeringen die je kunt wassen, ook in de wasmachine :o

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:49

Sterker nog, een cap is niet eens gemaakt om mee te vallen! Één keer een flink smak en je kunt 'm weggooien |(

Dat de cap die ene keer wel je harses gered heeft vergeten we voor het gemak maar even O:)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:26

Maar helaas heb ik een HH cap zònder uitneembare voering, dus hoe kan ik. Die dan het beste schoon maken aan de binnenkant?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:47

Met een vochtige spons of doek de vieze plekken afnemen, dit kan wel met een sopje. Maar je hele cap in het sop is niet de bedoeling, regenbuitje moet ie kunnen hebben natuurlijk maar das toch anders. Er zijn ook zwarte inlegkruisjes op de markt die je op de plekken kunt plakken die snel vuil worden.
Een cap is gemaakt om je hoofd te beschermen bij een val en vangt de klap grotendeels op. Klopt dat ie daarna beschadigd kan zijn maar dan heeft ie wel z'n werk gedaan ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:19

Ik bedenk me net dat ik tapijtreiniger in huis heb. Zou dat niet werken voor de binnenkant van caps? Het is een spuitbus waarmee je schuim op tapijt/meubels e.d. kan spuiten en dat schuim trekt dan het vuil uit de stof. Even inwrijven en daarna laten drogen. Omdat je de cap niet echt hoeft nat te maken is het ook niet gevaarlijk voor de lijm...lijkt mij. Is misschien het proberen waard?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:29

DarkShines: laat dat geen vette of plakkerige laag achter in je cap?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 03:22

Tja ook ik heb er nog 1 liggen zonder uitneembare voering, dat is een cap die ik zelde op heb omdat die dus juist wat warm is.(gelukkig heb ik dus ook andere alternatieve met inderdaad een uitneembare voering) Dus na een paar keer rijden met mn zweetkop ruikt ie al niet meer fris. Ik doe hem in een emmer met een beetje vloeibaar wasmiddel. Lekker met je hand er doorheen en goed de voering inwrijven. Dan heel ff laten staan om te weken(minuutje of 5 a 10) nog eens goed de binnenvoering soppen en uitspoelen met schoon water. Daarna doe ik om hem zo lekker en lang mogelijk goed te laten ruiken een nieuw emmertje water maken een een flinke lading wasverzachter erin.
Daar gaat ie nog ff in de week in en als ie doordrongen is van de wasverwachter lucht beetje naspoelen , uitdruppelen en aan de lucht laten drogen.
Nooit problemen gehad met loslaten van lijm, bobbelen van de stof oid. Doe het nu al een jaar of 7 zo en was die helm zo'n 4 a 6x in het jaar

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:11

Steeph schreef:

Ik heb geen idee. Gebruik dat spul alleen voor mn bank en autostoelen. Dat werkt trouwens prima, maar er zit natuurlijk geen zweethoofd tegen mn bank aan ;) als ik tijd heb wil ik het anders wel testen op mn oude cap.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:48

Ik gebruik gewoon altijd de stofzuiger :+
Eerst even met een iets vochtig doekje afnemen en dan met zo'n speciaal borsteltje afzuigen.
Werkt top! :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:28

DarkShines schreef:
Steeph schreef:

Ik heb geen idee. Gebruik dat spul alleen voor mn bank en autostoelen. Dat werkt trouwens prima, maar er zit natuurlijk geen zweethoofd tegen mn bank aan ;) als ik tijd heb wil ik het anders wel testen op mn oude cap.

Als je die cap er voor zou willen opofferen zou ik heel benieuwd zijn naar het resultaat!

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:49

Ik was hem gewoon onder de douche met shampoo, en dan een nachtje drogen op de verwarming

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:44

Ik doe mn gewoon in de wasbak met wat warm water en waspoeder af. En hij leeft nog steeds :)

Dakota12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:45

Ik zou het met vochtige doekjes gebruiken :P

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:22

Dakota12 schreef:
Ik zou het met vochtige doekjes gebruiken :P

Het probleem is dan een beetje dat ik wss niet alle viezigheid er uit krijg (ja, mijn cap is mishandeld ^^") dus vandaar opzoek naar iets wat hopelijk alle viezigheidjes er uit krijgt :D