SaraViavia schreef:2 jaar geleden ongeluk gehad, paard was gevallen in de trailer en pony stond er nog naast. Deed m'n vader het deurtje voor van de trailer open, schoot z'n voorbeen over de rand, zat net een of andere bout ofzo. Paard trok z'n hele been los van de hoef tot het knie. 35 hechtingen was het gevolg.. Beschermers hebben dus wel degelijk nut (hij had ze niet om), als je paard er aan gewend is in elk geval, anders kan het juist weer gevaarlijk zijn.
Dat vind ik wel een beetje de uitzonderingen. Dat vind ik hetzelfde met paarden op het weiland, die kunnen zich ook open halen. Moeten ze dan ook maar ingepakt in het weiland?
Naar mijn idee horen er geen dingen die uitsteken op een trailer, zeker niet bij een opening in de buurt.. ook niet het deurtje ( ook gevaarlijk voor jezelf). Daar controleer ik dan ook goed op. Hetzelfde dat ik hekken oid controleer van het weiland voor mijn paard erop gaat.
Ik denk dat dit per persoon/paard verschillend is. De mijne heeft alleen springschoenen om, omdat zij daar een litteken heeft. Deze draagt zij ook op het land. Verder is zij "bloot". Ook met ritten van meerdere uren.