Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
veerle1807 schreef:Ik vind persoonlijk zo zonde als je 1 proef doet terwijl je 2 kan want als dan goed gaat heb je zo de winstpunten binnen !
FriesWytske schreef:veerle1807 schreef:Ik vind persoonlijk zo zonde als je 1 proef doet terwijl je 2 kan want als dan goed gaat heb je zo de winstpunten binnen !
Hieruit maak ik op dat jij te graag die winstpunt wilt hebben. Zou daarvan af stappen, dan valt het resultaat ook niet altijd tegen. Natuurlijk is het leuk als je winstpunten haalt, maar dat moet niet je hoofddoel zijn. En al helemaal niet als je nog maar net wedstrijden rijdt. Ik zou in het begin voor hele kleine doelen gaan, zo begin ik ook altijd met jonge paarden die net op wedstrijd gaan. En ook als we weer in een nieuwe klasse zitten, ga ik de eerste wedstrijden voor kleine doelen. Natuurlijk zorg ik er wel voor dat het thuis wel goed voor elkaar is. Maar je hebt op wedstrijden altijd met factoren te maken, waar je niet op kunt inspelen. Zoals een jury, de ene wil dit zien en een ander weer wat anders.
alleen ik ben nu 2 jaar bezig en gaat gwn niet zo wat ik wil en heb de b proefjes wel gezien
maar ik had eerst me houding ook niet goed maar daar heb ik aan gewerkt
alleen de pony is gwn zo sterk alleen ik boek al vooruit gang door te longenceren et longenceerhulp loopt ze eindelijk netjes aan de teugel en galop nu begint ze ook te zakken dus en me ovegangen moet de buiging nog blijven dan ben ik al veel verder voor volgend cc ! Want vorig cc kon ze dit allemaal niet
zondag heb ik wedstrijd en dan laat ik hem rusten dinsdag en donderdag
veel mensen vinden dat de paarden de dag na een wedstrijd moet rusten maar eig is dit niet zo goed… ze kunnen dan stijf worden… ik rij dan wel rond 20 minuten en gewoon los
ik laat die lang in de nek
ik heb dan nog 3 keer in de week les
woensdag een uur en zaterdag 30 minuten
dit schema werkt perfect voor mijn paard maar je moet wel zien en aanpassen voor u eigen paard
elke paard is nou eenmaal anders he
Kan ik dat het beste vol houden ? Mis handig om te weten me paard staat dag en nacht buiten
en loop constant op gras
Dus dat ga ik maar vaker proberen haha.
Rena100 schreef:Ja ik herken het probleem wel een beetje. Beetje sloom en vooral de tweede proef wil ze niet meer. Ik rijd op wedstrijd altijd met zweep, thuis vrijwel nooit. Op wedstrijd is ze toch vaak wat lui en dan kan ik haar met de zweep een beetje wakker krijgen. Heb hem vaak niet eens nodig, alleen vasthouden werkt al. Op wedstrijd wil ik er maximaal een half uur van te voren op, absoluut niet eerder. Maar liever nog iets korter, dan is ze met de tweede proef ook nog niet zo ingekakt. En zelf ook consequent gaan rijden, ik val zelf ook weleens in slaap en dan let ik niet op en dan rij ik er niet meer voldoende aan. Zelf ook actief blijven rijden!
Kwestie van veel blijven doen en oefenen! jumerenik schreef:Ik weet niet of het helpt, maar ij rijd vaak op wedstrijden heel weinig in. Maat doe wel heel veel instappen. Zo raakt mijn pony aan de omgeving gewent en verbruokt hij niet zo veel engegie. Maar, hen jij ook echt het gevoel sat het op wedstrijden veel slechter gaat dan gewoon thuis trainen?? Anders zou ik toch minder wedstrijden rijden, en meer lessen.
vaak zegt ook me lesgever als je zaterdag zo rijd heb je een winstpunt en dan op cc gaat natuurlijk toch weer net even anders en dan lukt het me net eigenlijk weer niet
, eerlijk gezegd denk ik ook dat ik anders ben op cc en dat zij dat voelt want is een best onzekere pony
blue_sky schreef:Precies! Daar hoeft je pony helemaal geen onzekere voor te zijn. Maar jij wilt het zo graag goed doen op cc dat je daar gespannen van wordt en dat voelt je pony. Mijn paard voelt op cc aan alsof hij dadelijk dood gaat neervallen. Maar zodra we klaar zijn zit hij plots weer vol energie. Hoe dat komt? Dat ligt dus aan mij. Vaak op wedstrijd gaan en thuis met extra veel impuls rijden. NB Kijk uit met te veel voer. Een pony die de hele dag op gras staat heeft niet veel meer nodig.
gewoon voor de tweede proef wakker schudden en dan vooral jou, (conditie bij jou trainen
) een paar rondjes galop, slok water voor jou, en dan ring 2 in en hup rijden. Dan zal je zien dat jouw paard ook doorloopt.janouk schreef:Een paard kan echt wel 2 dressuurproeven b achter elkaar lopen 2 x 5 minuten. .daar heeft hij geen extra voer voor nodig. Je doet in je les meer en daar blijft hij ook gewoon doorlopen.
Er moet bij jou een knopje om,gewoon voor de tweede proef wakker schudden en dan vooral jou, (conditie bij jou trainen
) een paar rondjes galop, slok water voor jou, en dan ring 2 in en hup rijden. Dan zal je zien dat jouw paard ook doorloopt.
Je maakt het veel te spannend. Vraag of je instructrice mee kan helpen bij het losrijden op de wedstrijd en dan vooral in de pauze voor ring 2. Belangrijk dat je hem daar aan het werk zet en vooral jou, de wedstrijd is pas over na proef 2, dan pas uitstappen
FriesWytske schreef:janouk schreef:Een paard kan echt wel 2 dressuurproeven b achter elkaar lopen 2 x 5 minuten. .daar heeft hij geen extra voer voor nodig. Je doet in je les meer en daar blijft hij ook gewoon doorlopen.
Er moet bij jou een knopje om,gewoon voor de tweede proef wakker schudden en dan vooral jou, (conditie bij jou trainen
) een paar rondjes galop, slok water voor jou, en dan ring 2 in en hup rijden. Dan zal je zien dat jouw paard ook doorloopt.
Je maakt het veel te spannend. Vraag of je instructrice mee kan helpen bij het losrijden op de wedstrijd en dan vooral in de pauze voor ring 2. Belangrijk dat je hem daar aan het werk zet en vooral jou, de wedstrijd is pas over na proef 2, dan pas uitstappen
Inderdaad. En dit kan zelf tot de Z zonder extra voer.