Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
paardjes123 schreef:Foto's en scan laten maken kost echt niet de hele wereld. Met 200/300 euro kom je al een heel eind. Ik vind het echt een verkeerde zuinigheid. Als je dat niet kan of wil betalen moet je geen paard nemen. Als het paard wel met pijn rondloopt is het ooksneu
ik zou wel met haar kunnen wandelen. Neon schreef:Jeetje zeg ts heeft al 17 jaar haar paard... de omstandigheden zijn even zodanig dat ze op dit moment even geen foto's kan laten Maken van haar LICHT kreupele paard.. en half bokt sterft een even pijnlijke dood als het paard...
Overdrijven is ook een kunst zeg... het beest gaat echt niet nu direct dood omdat er niet direct een volledige diagnose gesteld wordt... ja ideaal is het niet. maar ik zou het ook even aankijken en het paard 24-7 in de wei zetten. Geef het dier zelf de kans om te herstellen en houdt het lichte beweging en heeft niemand last van een druk paard wat buiten gezet moet worden. Fietsen vind ik te veel inspanning voor een licht kreupel paard en zou ik niet doen.
Bambi1995 schreef:Iedereen op stal zei tegen me dat ik er best op kan zitten en alleen maar stappen, dus heb ik dat ook gedaan. niet elke dag maar 1 of 2 keer in de week. Ik denk dat ik het maanden aankijk omdat het al een keer eerder maanden is geweest en toen ook helemaal over ging. Ik zorg altijd heel goed voor mijn paard, ook al heb ik het financieel nou wat minder. Ik laat de hoefsmid, tandarts en dierenarts komen altijd als er wat is, maar voor die dure foto's heb ik nu echt geen geld voor.
Bambi1995 schreef:Iedereen op stal zei tegen me dat ik er best op kan zitten en alleen maar stappen, dus heb ik dat ook gedaan. niet elke dag maar 1 of 2 keer in de week. Ik denk dat ik het maanden aankijk omdat het al een keer eerder maanden is geweest en toen ook helemaal over ging. Ik zorg altijd heel goed voor mijn paard, ook al heb ik het financieel nou wat minder. Ik laat de hoefsmid, tandarts en dierenarts komen altijd als er wat is, maar voor die dure foto's heb ik nu echt geen geld voor.
ogidni schreef:Iedereen roept maar "op een kreupel paard moet je niet rijden" maar soms moet je ze juist wel rijden, longeren of op een andere manier gedoseerde beweging geven om ze weer goed te krijgen. Uiteraard niet als een paard op drie benen staat of als er daadwerkelijk iets anders aan de hand is (hoefzweer, klap van een ander paard of zo)
Om te kunnen bepalen wat je kan moet je het paard en zijn/haar gedrag goed kennen. Veearts heeft blijkbaar niet veel bijzonders kunnen vinden. Je zult dus zelf moeten bepalen en uitproberen wat in julie situatie van toepassing is.
Succes ermee