pony rent weg door traktor, na twee kilometer pas gevangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:15

Heel simpel als je de tractor en de lui kent achterhalen. Aangifte doen. Voor het zelfdegeld was het anders afgelopen!

SandravdB

Re: pony rent weg door traktor, na twee kilometer pas gevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 14:18

Heb melding gemaakt bij politie, zouden er langs gaan dus ben benieuwd of ik er nog iets van hoor.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:20

Dat je af bent gestapt snap ik wel. Is in mijn ogen niets mis mee.

Ik hoop voor je dat de politie hier iets mee doet.

De kans is namelijk aanwezig dat je ze vaker tegenkomt.

(in dat geval misschien proberen ergens een inrit van een huis op te gaan en vooraan op de inrit blijven, met de neus van de weg af. )

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 14:22

Tja ga ze vaker tegen komen inderdaad, want hun schuur waar ze heen gingen zie ik ze vaak en is 200 meter bij wei vandaan, dus hoop dat ze er van leren en dat ze niet vervelend gaan doen nu ik melding gemaakt heb.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:56

Als dat zo zou zijn, heeft de politie alleen nog maar meer reden om er wat aan te doen.

Wat zij nu gedaan hebben is niet alleen een gevaar voor jou, maar ook voor de overige weggebruikers en je pony!

Goed dat je er een melding van gemaakt hebt!

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:01

SandravdB schreef:
Juist omdat ze nog jong is ben ik afgestapt en er naast gaan staan. Leek mij veiliger dan erop te blijven zitten bij groot verkeer.

Hele logische keuze!
Het is ook moeilijk want je moet in korte tijd beslissen.
Ik ben vorig jaar erop blijven zitten toen er een tractor aankwam.
Pony flipte totaal en we zijn samen onderuit gegaan!
Ze is dus bang voor trekkers dus voortaan stap ik af dacht ik...Tot ik dit topic las!
Wat een mafketels zeg! Hoop dat de politie er wat mee doet en dat je paardje er niks aan overhoud!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 09:14

Gisteren middag nog even geweest, had iets zwelling bij achterbenen onder bij peesaanhechting, hopelijk vandaag wat minder, loopt niet kreupel dus dat scheelt, maar beter rustig aan, heb niets meer van politie gehoord.

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:17

Nooit afstappen :) liever met een draf erlangs bij wijze van, dan stil gaan staan waardoor ze de mogelijkheid krijgt om gek te gaan doen. Juist door ze bezig te houden laat je de spanning vloeien die zich als je stil gaat staan alleen maar opbouwd.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:25

Wat een walgelijke mensen .. Hoop ook dat de politie iets doet :j

Afstappen vind ik logisch hoor als je voor de eerste keer buiten bent en nog niet weet hoe je pony reageert op groot verkeer ;)

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:27

Glen94 schreef:
Nooit afstappen :) liever met een draf erlangs bij wijze van, dan stil gaan staan waardoor ze de mogelijkheid krijgt om gek te gaan doen. Juist door ze bezig te houden laat je de spanning vloeien die zich als je stil gaat staan alleen maar opbouwd.

weet je het zeker? :Y)

vorig jaar was ik met mijn pony een buitenritje aan het maken, en er komt een grote trekker aan. Ik bleef erop zitten maar die trekker had een groot voorhangselding :') . Pony schrikt en was niet meer te houden. Die man bleef maar doorrijden en had denk ik niet echt door dat hij daarom mijn pony aan het opjagen was. Uiteindelijk toen mijn pony voor de zoveelste x weer angstig stilstond om aar de trekker te kijken, kreeg ik de kans om mijn hand op te steken naar die man bij wijze van 'STOP!' en af te stappen. Gelukkig is hij toen gestopt en kon ik met mijn pony de berm in lopen. Toen ik eenmaal naast haar stond was alles weer wat rustiger en kon die trekker rustig langs rijden.

Edit 1: Verhaal is heel lang geworden :')

Edit 2: en, voordat het gaat gebeuren zeg ik het maar even, het is vast niet de bedoeling om een hele discussie op te wekken over het wel/niet afstappen bij zulke situaties.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:29

Glen94 schreef:

je kan beter afstappen dan eraf lazeren.. maar dat is mijn mening.

goed opgelost ts, ik hoop dat de politie er nog iets mee doet, en dat je pony er niets aan overhoudt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:16

juval schreef:
Glen94 schreef:

je kan beter afstappen dan eraf lazeren.. maar dat is mijn mening.

goed opgelost ts, ik hoop dat de politie er nog iets mee doet, en dat je pony er niets aan overhoudt.

Dit hangt echt zo van de situatie en het paard af: Vroeger had ik een goed evenwicht, en hoorde ik dat mijn vriendin afstapte wanneer haar paard gek deed in het bos. Ik begreep dat niet, want erop had je toch meer te zeggen?
Nu heb ik geen goed evenwicht meer, en een pony die super gevoelig is. Gister ben ik voor het eerst een stapritje buiten gaan maken, zonder eerst te rijden of longeren. Dit was de dijk op, en na een km weer de dijk af en zo liepen we een rondje. Pony braaf, tot ik dus een vrachtwagen zag aankomen. Op de dijk... Ik vermoed dat de meeste paarden dit niet zouden waarderen, zo'n ding naast je.. Ik stapte dus meteen af toen het nog kon, en pony had nog niks in de gaten. Liep rustig 5 passen ernaast, tot ie dus de vrachtwagen voor zich zag opdoemen, voelde passeren, en veel herrie daarbij maakte: pony schoot naar achter, bijna de dijk af. Toen was de vrachtwagen voorbij, en stond mijn pony na te beven... Ik was dus blij dat ik afstapte, en twee fietsers die het hadden zien gebeuren, kwam toen voorbij fietsen. Ze maakte nog een opmerking dat dit even schrikken was.. Ik heb trouwens meteen naar de vrachtwagen gebaard dat goed was, hij reed netjes voorbij!
50 meter verder moesten we weer de dijk af, en beneden ben ik toch nog ff opgestapt. Puur om het toch goed af te sluiten, anders zou ik, maar ook de pony het niet meer durven..

TS: wat een schrik, goed gehandeld! Ik hoop maar dat je pony er niks aan over houdt, en dat je snel weer met hem de weg op kan. Al is het maar ernaast..

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:26

Tuurlijk wordt je geacht je dier in de hand te hebben,maar dit is moedwillig op de kast jagen.
Gelukkig is er niets gebeurd. Helaas vind men het leuk om dieren op de kast te jagen tegenwoordig.
Mijn pony is als de dood voor vrachtwagens,pas kwam ik er dus 1 tegen op een bospad in de middle of niets. Chauffeur reed heel zachtjes toen ie ons zag en deed zelfs de wagen uit,toen we wilden passeren.
Zo kan het dus ook.
Ik snap trouwens heel goed dat men afstapt als er 'gevaar' dreigt. Bij sommige paarden werkt dat beter.
Goed van je dat je er melding van hebt gemaakt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:51

Als je een beetje te doen hebt met grondwerk ed dan weet je dat je naast (voor) je paard een leiderspositie kunt aannemen.

Daarom worden schriktrainingen, over de brug lopen ed, altijd eerst geoefend terwijl je voor je paard loopt. Paard loopt er dan makkelijker achteraan. Daarna zet je hem op de circel en laat je hem zelf zonder iemand ervoor over een brug of zeil gaan.

Het is dus helemaal niet raar om af te stappen op moeilijke momenten omdat je op dat moment gewoon een leider en steun kunt zijn voor je paard.

De merrie die ik nu rij, daar zou het weer een minder goed idee zijn, want als zij stress of angst heeft dan vergeet ze een beetje dat er nog een mens bij haar hoort. Zij zou in paniek over me heel lopen. Bij haar blijf ik dus op haar zitten.

Natuurlijk hoort dat niet, dat over je heen lopen, maar het is niet mijn dier, en ik zie haar maar 2x per week.

Zou het mijn dier zijn, dan zou ik daar aan gaan werken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:52

Dat was schrikken ts, bah.
En ik stap altijd af, mochten ze echt aan de haal gaan, is er toch geen houden aan en verongeluk je nog ook.