Werken op een handelsstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: Werken op een handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:33

ik zou het in jou situatie niet doen!

maar zoals je zelf aangeeft is het je eigen beslissing!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:40

Ik spreek uit eigen ervaring.

Een aantal jaar geleden (toen ik 15/16 was) ben ik begonnen op een pensionstal te werken. Het leek echt mijn droombaan. Ik zat toen ook psychisch wat in de put en was heel snel moe. Dit werk was enkel in de weekends. Ik klopte dagen van 8 tot 6 en ik kan je vertellen dat ik op het einde van een weekend gewoonweg KAPOT was. Ik was doodop en alles deed pijn. En dan had ik 2,5 dag gewerkt. Fijn werk en fijne mensen, dat wel. Maar ongelooflijk zwaar.

Dus denk alsjeblieft heel erg goed na. Zeker als je aangeeft dat je fysiek en mentaal niet 100% bent ;)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:42

Waarom mensen gelijk hun oordeel klaarleggen omdat het een mannelijke eigenaar is snap ik dus weer niet. >;)

Ts ik zou doen waar jij je fijn bij voelt, zijn er nog meer stagiaires en ook intern of niet? Misschien zou je eens kunnen rond vragen, en wat informatie kunnen opdoen bij de eigenaar : Hoe veel uur per dag werken en wat doe je op zo'n dag, heb je ook een vrije dag enz.

ik heb namelijk ook op een stal gewerkt (de zomer en intern) en ja was toen 14 en heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad, en ja dat was ook een mannelijke eigenaar dus dat zegt ook niks :Y)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:43

ja inderdaad, je geeft zelf al de negatieve punten betreffende je gezondheid (lichamelijk en geestelijk) al aan.
Je bent nu al moe.

Ik zou het niet doen, neem een baantje in de supermarkt voor een paar uur per dag en dan kun je de rest van de dag lekker genieten van je nieuwe paard thuis!
Succes met het nemen van een beslissing!

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:46

Ik reageer als een oudere :P van 43 die al heel lang in het wereldje zit .Veel bij handelaren heeft geholpen en het werken daar houdt in dat je om het grof te zeggen gewoon uitgebuit wordt .Ten eerste mag jij helemaal geen lange dagen maken van de arbeidinspectie ...Je bent veel te jong ik lees in je reactie dat je het eigenlijk beste eng vindt .Ik vind het creepy dat ze je gelijk een zomerjob aanbieden ...

En als ik kinderen zou hebben ..En mijn dochter van 15 zou intern willen gaan ergens waar ik de mensen niet ken en wat toch een stuk reizen is .En dan ook nog een paard wat ik niet zou kennen .Geen haar op mijn hoofd wat er aan zou denken en ik zou het absoluut nooit toestaan ....In geen geval.te jong te veel risico`s en vooral bizar ...

Natuurlijk is het een prachtkans maar een normale situatie is het in geen geval...Echt krab jezelf achter je oren en denk er goed over na ...Want er zitten klootzakken in dat wereldje en de meeste kunnen hun handen niet thuis houden en tja homo ???Ze kunnen zoveel zeggen wat mij betreft ..Ik begrijp heel goed dat het je super leuk lijkt .Maar de koude harde realiteit is dat je zelf kapot zult werken geen tijd zult hebben voor je paardje en waarschijnlijk over je grenzen heen zult gaan met je gezondheid .Je zult lange uren maken met zwaar werk wat je lichamelijk met je knie niet aan zult kunnen en evt de situatie zult verergeren ..Echt ik vrees voor je gezondheid geestelijk en lichamelijk .Zulke mannen weten precies welke meisjes er ontvankelijk voor zullen zijn en jij bent jong waarschijnlijk wat naief en goed van wil en dat zullen ze uitbuiten als ze de kans krijgen ..Lieve meid je zult waarschijnlijk graag willen maar slaap er een paar nachtjes over en ga eerst eens meer info inwinnen ..Heel veelsuc6 maar pas alsjeblieft op !!!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:49

En ik zou zeggen maak duidelijke afspraken met je ouders erbij en spreek ook 1 week proef tijd af en ga het gewoon doen. Maak dan ook meteen afspraken hoe met je toekomstig paard als na 1 week blijkt dat het toch niets wordt.
Zou wel voor je begint paard laten keuren dat je daar achteraf geen gezeur mee krijgt.
Je hebt dan een week de tijd om te kijken of het iets voor je is en of je het allemaal trekt.

Groetjes genja

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:49

nine1987 schreef:
De combinatie: intern, 15 jaar en mannelijke eigenaar doen bij mij eerlijk gezegd alarmbellen rinkelen..

Ja, bij mij ook, homo of niet.

En vooral waarom heeft ie dan niemand uit de eigen omgeving die het wilt doen?
Vermoedelijk omdat er slechte ervaringen zijn en er dus niemand uit de eigen omgeving er nog wilt komen.

Mijn ervaring leert: er zijn altijd wel zat paardengekken in de buurt/ omgeving die dolgraag willen helpen.

Ik zeg niet doen, ook al omdat je een nieuw paard gekocht hebt, dan is het een mooie gelegenheid om je paard te leren kennen in jouw zomervakantie.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:00

Ik heb een dochter van 11 jaar
no way dat ik dat goed zou vinden over 4 jaar
vakantiebaantjes genoeg en veel dichter bij
en 's avonds veilig in haar eigen bed!!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:01

Ik zou het ook niet doen als ik jou was. Ben zelf ook bijna altijd moe (voel me energieloos) en kan me niet voorstellen dat ik dit zou trekken. Lekker van je paard gaan genieten in de zomervakantie in plaats van jezelf kapot werken en geen energie voor 'm hebben :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:01

selyna schreef:
Ik heb een dochter van 11 jaar
no way dat ik dat goed zou vinden over 4 jaar
vakantiebaantjes genoeg en veel dichter bij
en 's avonds veilig in haar eigen bed!!!

Heel verstandig!!!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:03

sannedeedee1 schreef:
Waarom mensen gelijk hun oordeel klaarleggen omdat het een mannelijke eigenaar is snap ik dus weer niet. >;)

Omdat ik helaas al verschillende keren in foute situaties met mannen ben beland waarvan 1x mijn eigen schuld was. Niet verder kijken dan je neus lang is en helemaa op gaan in de paarden. Puur naïef. Ik waarschuw mensen graag omdat ik weet wat het met je doet. Lijkt me ook dat ik genoeg argumenten heb gegeven voor mijn (wellicht voor)oordeel.

Nogmaals, wat ragdollcat ook zegt, vast genoeg paardengekken in de buurt. Waarom vraagt hij hun niet? Of willen ze niet.
Gegronde vraaktekens als je het mij vraagt.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:04

Ik vind het inderdaad nogal raar, bij 15 mag je nog niet eens hele weken werken, plus er zijn 100 andere meiden ouder die ook zo n baan willen.

Het feit dat je voor een paard daar komt en ineens een baan krijgt aangeboden vind ik nogal vreemd maar ja.

En inderdaad homo zegt niks.

Plus al je klachten die je hebt het is echt zwaar werk.

Ik wil niet banketstaaf doen maar ik wil je wel waarschuwen heb het een en ander meegemaakt dus ik weet waar ik over praat. Meer info mag in pb.

Ga lekker van je nieuwe paardje genieten.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:07

ilaan schreef:
sannedeedee1 schreef:

Omdat ik helaas al verschillende keren in foute situaties met mannen ben beland waarvan 1x mijn eigen schuld was. Niet verder kijken dan je neus lang is en helemaa op gaan in de paarden. Puur naïef. Ik waarschuw mensen graag omdat ik weet wat het met je doet. Lijkt me ook dat ik genoeg argumenten heb gegeven voor mijn (wellicht voor)oordeel.

Nogmaals, wat ragdollcat ook zegt, vast genoeg paardengekken in de buurt. Waarom vraagt hij hun niet? Of willen ze niet.
Gegronde vraaktekens als je het mij vraagt.

Kijk tuurlijk gaat het wel eens fout maar het is echt niet in alle gevallen standaard dat het fout gaat, dat bedoel ik met dat mensen te snel oordelen.
Ja je moet op je hoede wezen, maar er gaan ook dingen fout bij vrouwelijke eigenaren .

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:13

Geniet lekker van de zomer en je nieuwe paardje, en rust lekker uit! Je zult later in je leven nog hard genoeg moeten werken, gebruik nu je vakantie om nieuwe energie te krijgen. Je zegt dat je 's ochtends op gang moet komen, dat is niet goed, bewaak je grenzen!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:09

Heb je er ook al over na gedacht dat er misschien gouden bergen beloofd worden, maar dat de enige berg die je zal zien de mesthoop is? ;)
Stront scheppen kan je vast ook dichter bij huis doen :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:17

sannedeedee1
Nogmaals, ik denk dat ik genoeg argumenten heb gegeven voor mijn oordeel. En dat de argumenten die ik geef ook typisch zijn. Vooroordelen zijn niet altijd goed. Maar dit is imo serieus iets om zorgen over te maken of in ieder geval zwaar in overweging te nemen.

Nietmeeronli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 09:42

sannedeedee1 schreef:

Ts ik zou doen waar jij je fijn bij voelt, zijn er nog meer stagiaires en ook intern of niet? Misschien zou je eens kunnen rond vragen, en wat informatie kunnen opdoen bij de eigenaar : Hoe veel uur per dag werken en wat doe je op zo'n dag, heb je ook een vrije dag enz.

ik heb namelijk ook op een stal gewerkt (de zomer en intern) en ja was toen 14 en heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad, en ja dat was ook een mannelijke eigenaar dus dat zegt ook niks :Y)

Ja, er is nog een andere stagiaire momenteel, maar omdat zij weg gaat hebben ze mij gevraagd. Ze hebben dus vaker stagiaires of werknemers intern in dienst.

Nietmeeronli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 09:44

Mette schreef:
Heb je er ook al over na gedacht dat er misschien gouden bergen beloofd worden, maar dat de enige berg die je zal zien de mesthoop is? ;)
Stront scheppen kan je vast ook dichter bij huis doen :)

Er wordt me geen gouden bergen beloofd. Mocht ik daar aan het werk gaan zal ik werken met een contract, waar ik eventueel op terug zou kunnen vallen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:46

Meid, dat is wel heel naïef, sorry :=

Als ik me niet vergis mag je als 15-jarige sowieso niet/beperkt werken (ken de regeling niet in NL). En in dat wereldje lappen ze contracten vaak aan hun laars.

Lijkt mij of je je beslissing toch al hebt genomen en onze adviezen toch geen effect meer zullen hebben. Jammer, want volgens mij raadt zowat iedereen het je af. Beetje zonde van m'n tijd om die reactie te typen waarin ik je raad geef vanuit eigen ervaring :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:49

Los van het eeks verhaal. Heel hard werken lichamelijk. Ook rot paarden rijden, eraf vliegen en in de kreukels geraken. Weet niet of je dat wel wil.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:51

Ik denk dat ik weet over welke stal je het hebt.. Als je wilt stallen mesten moet je het doen. Zij hebben meer jonge meiden die daar 'helpen'. Wel zou ik je paardje keuren en uitkijken, uit verhalen heb ik gehoord dat je nog wel eens een gekke mee krijgt op rit.

Nietmeeronli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 09:59

Morganlefay schreef:
Los van het eeks verhaal. Heel hard werken lichamelijk. Ook rot paarden rijden, eraf vliegen en in de kreukels geraken. Weet niet of je dat wel wil.

Dat is inderdaad wat ik het liefste doe, haha. Vandaar dat ik de keuze zo moeilijk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:00

Shabacca schreef:
Morganlefay schreef:

Dat is inderdaad wat ik het liefste doe, haha. Vandaar dat ik de keuze zo moeilijk vind.

Bedenk alleen wel, als jij jezelf in de kreukels rijd, kan je alleen nog naar je mooie nieuwe paard kijken. Zeker omdat je aangeeft dat je de zomer wilde gebruiken om je nieuwe paard te leren kennen, is dat wel een risico wat je tegen elkaar moet afwegen.

En dit is wellicht ook even handig om door te lezen als je in Nederland woont:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -doen.html

Ik ben dan ook erg benieuwd met wat voor contract een handelaar wil komen voor een 15 jarige die intern komt en werkzaamheden verricht.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:02

Klinkt alsof je je keuze al hebt gemaakt, aangezien je iedere keer tegen argumenten hebt. Veel succes in ieder geval want eerlijk gezegd vind ik dit geen goed plan. Ik werk ook in de paarden en ben volledig gezond en fit en ik ben al kapot aan het einde van de dag. Daarnaast vind ik het erg raar dat ze een ruiter aannemen van vijftien jaar en dat ze dat regelen via een verkoop. Genoeg meiden die die baan willen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:04

Gaat dit om stal Jansen en van den Hout?