Laadvermogen etc trailer wie oh wie helpt mij ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: Laadvermogen etc trailer wie oh wie helpt mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 00:07

Ik zoek een 1 1/2 paards trailer liefst met zadel kamer is geen must. en moet goede staat zijn en er wat moderner uitzien een trailer democraat is uit hout valt af
liefst ook aluminium vloer en wanden.en natuurlijk extra hoog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:14

Prijsklasse?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 00:19

daar valt nog wel wat aan te spijkeren maar laten weten het reel. houden en liefst rond de 3 a 4000

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:22

Hi ik heb een nieuwe xx trail Garnet die mag tot 1600 kilo en is niet zo gek veel duurder dan de trailer van marktplaats. Deze fabrikant valt ook onder atec. Ik vind het een hele fijne trailer. Misschien nog een idee. Hij is wel van hout, maar ziet er modern uit. Hoogte is 2.30 m.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 00:24

Bedankt het liefst wil.ik geen.hout ivm rotten etc
heb ik bij mijn oude trailer gehad die 3 jaar oud was en naar de sloop konden brengen

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 09:53

klopt het wel dat ik met b rijbewijs tot 3500 in combi van auto en trailer mag trekken

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:58

rina schreef:
Brainless daarvoor had je niet eens naar de RDW site hoeven gaan. Ze hebben een foto van de papieren op MP staan :D En daar staat idd laadvermogen 580 kilo. Dus een paard van over de 600 hoef je daar niet op te zetten.

Vind dat overigens wel opvallend laag voor een normale 1,5 paards trailer.

Dat gaat niet helemaal op hoor, want als je terugkeurt in gewicht dan krijg je nieuwe papieren met daarop je nieuwe laadvermogen. Dus als ze hem terug hadden laten keuren, en die papieren op internet hadden gezet, staat het originele gewicht niet meer op papier.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:03

liedjuh2 schreef:
rina schreef:
Brainless daarvoor had je niet eens naar de RDW site hoeven gaan. Ze hebben een foto van de papieren op MP staan :D En daar staat idd laadvermogen 580 kilo. Dus een paard van over de 600 hoef je daar niet op te zetten.

Dat gaat niet helemaal op hoor, want als je terugkeurt in gewicht dan krijg je nieuwe papieren met daarop je nieuwe laadvermogen. Dus als ze hem terug hadden laten keuren, en die papieren op internet hadden gezet, staat het originele gewicht niet meer op papier.

Als je expliciet wilt weten of de trailer terug gekeurd is, ja dan moet je naar de RDW site, maar in dit geval stond er dus een foto op MP van de papieren waarop het laadvermogen af te lezen was. En daar ging het mij om.

Waarbij ik ook wel vraagtekens heb of op de RDW site ook de terugkeurinfo bij trailers wel vermeld wordt. En de andere vraag bij mij zou zijn, is dit het normale laadvermogen van dat merk/type trailer. De meeste hebben toch een laadvermogen wat hoger ligt, en ik kan me zo voorstellen dat de eerste eigenaar hem bij nieuwkoop direct heeft laten terugkeuren. En dan krijg je volgens mij bij de RDW ook geen vermelding van terugkeuring.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:13

Waar kan ik de normale laadvermogen dan.vinden van de trailer sorry.ben.hier echt een leek in

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:14

Priscilla_90 schreef:
klopt het wel dat ik met b rijbewijs tot 3500 in combi van auto en trailer mag trekken

Ja dat klopt. Het gaat dan om de toegestane maximale massa (tmm) van auto en van trailer bij elkaar opgeteld. Kwestie van papieren van auto en trailer erbij pakken en beide getallen bij elkaar optellen.

Los van de rijbewijs kant van zaken: De tmm van de trailer mag hoger zijn dan wat de auto mag trekken, het werkelijke gewicht van trailer + inhoud moet onder het max trekgewicht van de auto blijven (iets dat al vaak is besproken omdat er veel misverstanden over zijn).

liedjuh2 schreef:
rina schreef:

Is inderdaad laag, zeker als die zadelkamer ook nog eens van de 580 kg afsnoept. Als de trailer echt interessant is zou ik er een belletje naar Atec aan wagen. Aan de andere kant, vaak kan één as al bijna het gewicht van de trailer dragen. Als deze een hele lichte (goedkope?) asconstructie heeft met maar 600 kg per as, tsja, dan kom je vanzelf op 1200 kg max.

Is het bij terugkeuren niet zo dat de technisch maximale massa gelijk blijft (b.v. 1600 kg) en dat alleen de toegestane maximale massa lager wordt?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:16

Priscilla_90 schreef:
Waar kan ik de normale laadvermogen dan.vinden van de trailer sorry.ben.hier echt een leek in

Op de papieren. Op de foto van de papieren staat letterlijk "laadvermogen 580 kg".
Heb je een trailer op het oog waarbij de foto's niet zo volledig zijn maar er is wel een kenteken zichtbaar dan kan je dat invoeren op http://www.rdw.nl, dan komen de gewichten er ook uit rollen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:20

Maar iedereen heeft het over het laadvermogen en vergeten voor het gemak even dat de assen beide maar 600 kilo mogen hebben dus 1200 in totaal....
Dus of hij nou wel of niet teruggekeurd zou zijn maakt dan toch helemaal niets uit?
Er mag gewoon niet meer dan 1200 kilo op die assen en dat heeft niets met eventueel terugkeuren te maken dat is wat technisch mogelijk is voor deze trailer.
Dus haal daar de opbouw en zadelkamer,rubbervloer etc vanaf en dan kun je er met een beetje geluk nog een pony van 500 kilo inzetten maar dan houd het op.

Ben inderdaad dus bang dat je nog even verder moet zoeken.
Verkijk je daarbij niet op hout of polyester aangezien bij de meeste polyester trailers ook gewoon hout tussen de polyester lagen zit en dat kan ook weg rotten.
Als je dat moet gaan vervangen heb je meer werk dan het vervangen van het hout van een trailer die uiit hout is opgebouwd ;) ( spreek uit ervaring wij zijn dat namelijk nu aan het doen bij een polyester trailer )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:23

Priscilla_90 schreef:
Bedankt het liefst wil.ik geen.hout ivm rotten etc
heb ik bij mijn oude trailer gehad die 3 jaar oud was en naar de sloop konden brengen

Wat voor rommel heb je dan gekocht?? Goedkoop en flitsend? Laat me raden, er zijn in NL twee merken die dit doen. Die moet je dus laten staan!

Ik heb 10 jaar geleden een trailer opnieuw gebouwd en ik moet nu zo voorzichtigaan de wanden in de gaten gaan houden. Gaat nog wel enkele jaren mee maar dan zal ik een keuze moeten maken: sloop of renovatie.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:39

@ikke vind niet zo gepast Hoe jij reageert. het was geen rommel ook zeker niet goedkoop en flitsend ! maar ben wel benieuwd welke 2 merken jij dan bedoel

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:10

Wel iemand bekend met het merk cheval. Liberte

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:11

liedjuh2 schreef:
rina schreef:

Jawel, bij het technische laadvermogen.

Er staat "technische maximale massa" en "toegestane maximale massa" op.
Als je je trailer laat terug keuren, blijft de technische massa altijd gelijk aan wat het was.
Zo kun je altijd zien wat de originele maximale massa is en evt daar weer terug naar laten zetten.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 15-07-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:14

Ik ben heel benieuwd welk merk een trailer levert die zo slecht is dat je 'm na drie jaar naar de sloop moet brengen.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:15

Priscilla_90 schreef:

Nee deze regel geLDD niet meer, is veranderd per 1 januari 2014. Je kan geen trailer meer trekken zonder BE. Je kan het erop gokken want zo vaak worden trailers niet aangehouden, maar is eigenlijk niet aan te raden!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:16

Jolliej schreef:
Priscilla_90 schreef:

Nee deze regel geLDD niet meer, is veranderd per 1 januari 2014. Je kan geen trailer meer trekken zonder BE. Je kan het erop gokken want zo vaak worden trailers niet aangehouden, maar is eigenlijk niet aan te raden!

Jawel hoor, de regel is zelfs versoepeld!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:17

Zoek een Henra amazone of buffalo, die zijn fijn hoog, onderhoudsarm en heel betrouwbaar! Leeg gewicht 540 kilo, laadgewicht 810 kilo dus samen 1350. Ik vervoer mijn kasteel er al jaren in tot volle tevredenheid.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:19

Jolliej schreef:
Priscilla_90 schreef:

Nee hè, gaan we weer. Welke idioot heeft je nu weer wat op de mouw gespeld!

Lees hier even hoe het echt zit:
Artikel 15
Lid e geldt voor personenauto's.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:23

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:24

ikke schreef:

Artikel 15

Wauw, jeetje sorry hoor! Ik zit daar niet in heb gewoon me BE. Maar ja dat is me wel vertelt, als het niet zo is sorry dan...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:31

Jolliej schreef:
ikke schreef:

Artikel 15

Wauw, jeetje sorry hoor! Ik zit daar niet in heb gewoon me BE. Maar ja dat is me wel vertelt, als het niet zo is sorry dan...

Je hoeft mij geen verontschuldigingen aan te bieden, je moet degene die je dit heeft geprobeerd wijs te maken een knal verkopen _-:(
Mag je in mijn naam doen }:)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:34

nogmaals de vraag welke merken zijn niet aan te raden dan ikke

en zijn jullie bekend met cheval liberte alu bodem en zijwanden