Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geryon schreef:Hebben ze dat gecheckt of heb jij ze dat vertelt? Want als hij enkel in het Z is uitgebracht en daar geen winst heeft gehaald, dan is ie helemaal niet m2 geklasseerd.
EvieNargileh schreef:Geryon schreef:Hebben ze dat gecheckt of heb jij ze dat vertelt? Want als hij enkel in het Z is uitgebracht en daar geen winst heeft gehaald, dan is ie helemaal niet m2 geklasseerd.
Zo denk ik er dus ook over. In mijn ogen is het paard ongeclassificeerd, niet in het z en niet in het m.
Maar de KNHS ziet het wel als m2 geclassificeerd.
EvieNargileh schreef:Het paard is z gestart met een ruiter die in alle klasses mag starten. Het paard is maar een x op wedstrijdterein geweest, en heeft dus helemaal niet bewezen de M oefeningen goed te kunnen. Vind niet dat een paard dan meteen m geklasseerd is. Dus zo goed vind ik dat niet van de knhs. Maar dat zal verder aan mij liggen.
Carolaaxxxx schreef:Lijkt me logisch als een paard in het Z is gestart, wel of geen winst, het iig geen B waardig paard meer is..
Vind het een nette klasse om in te beginnen gezien de ervaring, doet de KNHS goed
EvieNargileh schreef:Het paard is z gestart met een ruiter die in alle klasses mag starten. Het paard is maar een x op wedstrijdterein geweest, en heeft dus helemaal niet bewezen de M oefeningen goed te kunnen. Vind niet dat een paard dan meteen m geklasseerd is. Dus zo goed vind ik dat niet van de knhs. Maar dat zal verder aan mij liggen.
Aukelizzy schreef:Maar een L2 proef moet toch wel lukken TS? Zo ingewikkeld zijn die proeven niet. Om dan in het B te beginnen....Persoonlijk begin ik met een (jong) paard tenminste in het L1.
secricible schreef:Carolaaxxxx schreef:Lijkt me logisch als een paard in het Z is gestart, wel of geen winst, het iig geen B waardig paard meer is..
Vind het een nette klasse om in te beginnen gezien de ervaring, doet de KNHS goed
Nee, het is juist heel raar.
Stel anky van grunsven neemt mijn paard (ongeklasseerd, nog nooit wedstrijdterrein gezien) mee naar een wedstrijd, zij mag op dat paard z starten. Zij rijdt een z-proef, rijdt net geen verliespunt (maar ook geen winstpunt dus), dan is mijn paard ineens m2 geklasseerd? Lijkt me echt een hele onjuiste regeling. Zet een goede ruiter op een groen paard en rijd een zproef, en je hebt je paard al m-geklasseerd. Goed voor de verkoop lijkt me, zo kun je een groen paard verkopen als m2 paard...
Zolang er geen winstpunt gereden is, is een paard die klasse niet. Als mijn paard 20wp in de b heeft en ik rijd daarna een l-proef zonder winstpunt is die ook gewoon nog steeds b. Dus een paard dat nergens winstpunten heeft gehaald is gewoon ongeklasseerd, ongeacht in welke klasse dat paard uitgebracht is...
Sjolvir schreef:Gebeurt heel veel he, ruiter die van alles mag starten even paard in klasse starten al of niet winst, is dan in die rubriek gestart en zo geregistreerd bij de KNHS.
Hoger verkoopt beter, terwijl het me zo lijkt dat het paard ook nog op dat niveau echt wat moet kunnen met een allicht minder handige ruiter.
EvieNargileh schreef:Maar je merkt dat als ruiter toch snel genoeg, bij het proefrijden, of het paard daadwerkelijk niveau waardig loopt. Bij verkoop worden altijd de mooiste verhalen verteld.Sjolvir schreef:Gebeurt heel veel he, ruiter die van alles mag starten even paard in klasse starten al of niet winst, is dan in die rubriek gestart en zo geregistreerd bij de KNHS.
Hoger verkoopt beter, terwijl het me zo lijkt dat het paard ook nog op dat niveau echt wat moet kunnen met een allicht minder handige ruiter.
In het z is er geen winstpunt behaald dus het zou kunnen dat t paard nog niet eens een b proef door komt. Bewijze van spreken.
Joltsje schreef:@aukelizzy als beginnende ruiter misschien wel niet en val je voor de praatjes.
Aukelizzy schreef:Joltsje schreef:@aukelizzy als beginnende ruiter misschien wel niet en val je voor de praatjes.
Natuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar TS heeft al Z1 gestart met haar pony.. En een beginnend ruiter heeft dat probleem ook niet. Die zal dan op zijn/haar eigen niveau moeten beginnen in de wedstrijden en niet op het niveau van het paard.
Fitzroy schreef:Ik vind het ook echt heel apart dat één keer starten in het Z zonder winst gelijk staat aan M2 geklasseerd. Ik zou er volgens mij nog een mailtje aan wagen. Misschien zegt medewerker b wel heel wat anders. En anders toch gewoon B starten en maar eens zien of je de foutbrief krijgt. Ik waag het te betwijfelen.