Softshell jas / zomerjas gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:36

bedankt voor de tip emmaudb, ik heb hem net ook besteld!! *\o/* _/-\o_

Ivyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:03

mirriezz schreef:
Ivyy schreef:
Dat valt nog tegen bij de decathlon, die softshell jassen hebben geen 'harde' biitenkant. Kan daar helaas niet echt vinden wat ik zoek :(

Harde buitenkant? Wat bedoel je daarmee?
Mijn softshelletje van hun gaat voor zijn waterdichtheid te behouden 1x per jaar met van dat spul in de wasmachine, en hij lekt bij een extreme bui een klein beetje op de naden. Verder heerlijk jasje! Dus misschien nog een keer kijken ;)

De softshell jas die ik besteld had was van stof aan de buitenkant. Niet van fleece zoals de binnenkant maar ook weer niet glad. Als je snapt wat ik bedoel.
Ik heb er nu een op het oog van de c&a. Daar ga ik straks even kijken.

Ik ga dan ook nog even bij de Lidl kijken en als die ook niet heeft wat ik zoek heb ik een wat duurdere gezien bij agradi. Die van Horze, unisex waterdichte jas. Toevallig iemand ervaring daarmee?

Als dan óók niet bevalt kan ik opnieuw even kijken bij de decathlon.

Misschien ben ik wel te kieskeurig :Y)

Herman97

Re: Softshell jas / zomerjas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:07

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:19

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:19

Tsja, mijn ervaring is dat de stof niet helemaal glad hoeft te zijn om waterdicht te zijn.
Ik had een decathlon-jasje met "tochtgaten" onder de oksels die je open of dicht kon ritsen, erg comfortabel!

Ivyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:41

mirriezz schreef:
Tsja, mijn ervaring is dat de stof niet helemaal glad hoeft te zijn om waterdicht te zijn.
Ik had een decathlon-jasje met "tochtgaten" onder de oksels die je open of dicht kon ritsen, erg comfortabel!

Is hij dan ook winddicht?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:43

Ivyy schreef:
mirriezz schreef:

Is hij dan ook winddicht?

Ehm, dat hangt er een beetje vanaf of je die ritsen open zet natuurlijk xD
En met harde wind kun je merken dat hij een heel klein beetje trekt op de ritsen, maar nog niet eens zoveel als je ook hebt bij je kraag en mouwen bijvoorbeeld.
In principe gewoon winddicht dus.

En is het warm, begin je te zweten, dan zet je die ritsen open en loopt er een heel licht, verkoelend windje over je rug :)

Ivyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:21

mirriezz schreef:
Ehm, dat hangt er een beetje vanaf of je die ritsen open zet natuurlijk xD
En met harde wind kun je merken dat hij een heel klein beetje trekt op de ritsen, maar nog niet eens zoveel als je ook hebt bij je kraag en mouwen bijvoorbeeld.
In principe gewoon winddicht dus.

En is het warm, begin je te zweten, dan zet je die ritsen open en loopt er een heel licht, verkoelend windje over je rug :)

Oke thanks!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:51

Ik heb mijn softshell bij de Makro vandaan, hele fijne jas! :j Daar hebben ze trouwens wel meer van dat soort jassen die prima geschikt zijn voor het paardrijden!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:24

ANWB heeft nu uitverkoop en die hebben ook mooie, ademende en waterdichte jassen.
Online is er al vanalles uitverkocht, maar in de winkels is er nog wel het een en ander te koop.

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/kled ... bute:price

Mooie van ANWB is dat hele dure jassen in de uitverkoop met 70% korting ineens wel betaalbaar zijn.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:31

Voor iedereen die er eentje zoekt in maat 42, ik heb een grijze te koop van Horze. Nauwelijks gedragen en met capuchon, maar deze is wel afritsbaar. Stuur maar PB.

Ivyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 18:53

Marie111 schreef:
ANWB heeft nu uitverkoop en die hebben ook mooie, ademende en waterdichte jassen.
Online is er al vanalles uitverkocht, maar in de winkels is er nog wel het een en ander te koop.

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/kled ... bute:price

Mooie van ANWB is dat hele dure jassen in de uitverkoop met 70% korting ineens wel betaalbaar zijn.
Anne. schreef:
Ik heb mijn softshell bij de Makro vandaan, hele fijne jas! :j Daar hebben ze trouwens wel meer van dat soort jassen die prima geschikt zijn voor het paardrijden!

Makro en ANWB kan ik idd nog proberen. Die prijzen worden in de aanbieding een stuk leuker zo :o
Bedankt voor de tips!!

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:15

Herman97 schreef:
http://www.kramer.nl staan hele fijne softshell jassen.

Heb jij ervaring met de kleding van Kramer?
Vallen de maten een beetje 'normaal' uit? :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:42

Ik heb een van Tenson gekocht via plutosport.nl Bevalt prima een fijn jasje en blijft mooi

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:21

apollootje schreef:
Herman97 schreef:
http://www.kramer.nl staan hele fijne softshell jassen.

Heb jij ervaring met de kleding van Kramer?
Vallen de maten een beetje 'normaal' uit? :)

Nee nog geen ervaring mee maar ga wel binnenkort een keer bestellen denk ik. Leuke spullen hebben ze daar vind ik ....